Kan ikke bære det (dyrevelfærd)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.103 visninger
16 svar
0 synes godt om
15. juli 2008

Jan9e D

Har modtaget et langt klip på facebook omkring dyrevelfærd.

Og jeg er så rystet over hvordan dyrene må lide for at vi mennesker kan blive underholdt, få mad på bordet og blive helbredt for div sygdomme. Tårrene triller ned af mine kinder og jeg væmmes ved at være menneske.

Min første tanke var bare at lukke ned og ikke se klippet færdigt, men vidste samtidig at jeg var nødt til at se realiteterne i øjene. Jeg har slet ikke ord for hvor grusomt det er, men ved nu at jeg som menneske må tage handling og gøre noget ved det. Jeg ved at vi i danmark har noget mere styr på hvad vi gør og hvordan vi behandler vores dyr, men kan slet ikke forstå at nogle mennesker kan finde på at gøre sådanne.
Alt sammen for menneskehedens skyld.

Tilslut vil jeg dele linket med jer, men det er virkeligt skræmmene og uhyggeligt. Og det er bestemt ikke for sarte sjæle, så nu er i advaret.

http://www.youtube.com/watch?v=N8U9dw-9U4E

Jannie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2008

Tynen

Jeg tør seriøst ikke åbne det!
Jeg har engang gjort ligesom dig - Set et link som jeg VILLE se færdigt fordi jeg følte jeg blev nødt til at se realiteten i øjnene, som du selv skriver.
Jeg har stadig "men" over det endnu selvom det er 2-3 år siden.
Ved ikke om det er det samme link?!

Vil bare sige at jeg gør alt hvad jeg føler kan for de stakkels dyr.
Har været med til mange underskriftsindsamlinger, er med i en dyrevelfærdsgruppe og vil opdrage mit barn til at omgås dyr med den respekt de fortjerner.

Desværre er det bare ikke nok - Og jeg forstår bare ikke hvordan man kan få sig selv til at behandle forsvarsløse dyr på den måde.

Det er seriøst syge mennesker!!+o(

Anmeld

15. juli 2008

Mathilde

Jeg vælger også at lade være med at kigge!!! Jeg ved at jeg slet ikke kan klare at se det og det vil uden tvivl følge mig i meget lang tid hvis jeg ser det.... Jeg fatter ikke mennesker der på en eller anden måde gør skade på dyr som jo er fuldstændig forsvarsløse. Jeg bliver så arrig>( Det er virkelig mangel på respekt for levende væsener som jo også har følelser:'( Sindssyge, følelseskolde mennesker!!! Vis respekt for dyrene. De er hengivne og elsker deres ejer højere end man aner. Så elsk dem tilbage.

Anmeld

24. juli 2008

Ny mor

Sorry, tøser, jeg piller tage denne frygtelige en frem igen, men jeg må altså lige lette mit hjerte for jeg er i SÅ dårlig humør over det.
ede
Jeg ved ikke om det er den samme video fra facebook, som jeg har hørt om, kan ikke se dem, men jeg fik lige fortalt i går om nogle grusomheder på pelsfarme i Kina, FØØØØØØØØØJJJJ, nogle afstumpede "mennesker"

Nu må det altså være nok, hvad fanden er det penge og mode gør ved folk??????????????????????????

Jeg har lige meldt mig ind i dyrenes beskyttelse - de kæmper blandt andet for at gøre det forbudt med burræve - what!!! Sker det i dk, jeg er målløs - en ting er når man spiser dyret og bedøver inden aflivning, men ren pels - føj, totalt egoistisk....

Men køb ALDRIG pels fra Kina - de er syge i hovedet på det punkt!

Birgitte, der græder på de væsners vegne....og forbander de mennesker...

Anmeld

24. juli 2008

bette

jeg køber aldrig pels i det hele taget.. synes det er svineri lige meget hvilket dyr det kommer fra.. !!!

jeg støtter dyrene fuldstændig.. og har været medlem af ASPCA som jeg også skal være igen..

har lyst til at mishandle de folk som gør sådan noget mod deres dyr. de skal dælme føle samme behandling.. samme pinsel.. skide svin.. sorry jeg bliver vist lidt for gal til at skrive mere.. grrr>(

Anmeld

24. juli 2008

Balderson

Ja, og så kan nogle ikke forstå hvorfor den elefant gik amok >(

Bliver kaldt den ene efter det andet..

Elefanter er et af verdens klogeste dyr og de husker bare alt..

Åhhh, hvor ville jeg ønske at de "dyrepasser" i det cirkus kunne få samme tur som de gav de elefanter >(

Jeg kan simpelhen blive noget så rassende, når jeg ser folk der ikke behandler dyr ordenligt >(

Dyremishandling foregår i bedste velgående og vi skriver 2008...

Hvornår er det lige vi lærer det :@

Mvh

Anmeld

24. juli 2008

Rasmine

Jeg forstår ikke hvorfor I behøver linke til alt det grusomme som foregår ude i Verden?

Var det ikke bedre at linke til Dyrenes beskyttelse måske?

Mette - som hader de links!

Anmeld

24. juli 2008

Ny mor

Mebach skriver:

Jeg forstår ikke hvorfor I behøver linke til alt det grusomme som foregår ude i Verden?

Var det ikke bedre at linke til Dyrenes beskyttelse måske?

Mette - som hader de links!

Frk. Bacon - se mit indlæg - ikke linket og netop også om dyrenes beskyttelse ;)
Birgitte

Anmeld

24. juli 2008

Marco2

Ja, vil hellere bringe det her link.

http://www.wspa.dk/news_june1of1.html

Vi kan ikke gøre det store, men vi kan være med til at hjælpe. Og lidt har også ret!!

AG - som ikke skal se linket, og som både er medlem af DB og WSPA.

Anmeld

24. juli 2008

debbie

det er jo virkelig grumt det de gøre og de er virkelig grov dyrmishandling jeg kunne virkelig ikk holde ud at se hvordan de behandlede de dyr jeg må indrømme jeg virkelig og tudet over at der er mennersker der kan finde på sådan noget :(:'(

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.