Hjælp til opskrift

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.470 visninger
19 svar
0 synes godt om
29. august 2010

Dansker i England

Hej alle I fantastiske kage-koner

På lørdag er det min datters fødselsdag, og jeg har bestemt, at hun skal have en rigtig dansk fødselsdag med kagemand og lagkage.

Jeg behøver dog hjælp til en opskrift til lagkagebunde, da jeg ikke har mulighed for at købe dem færdig-lavede. Er der nogen af jer, der har en meget meget nem opskrift (jeg er ikke særlig god til at lave kager). Hvad skal jeg putte i lagkagen? Tror I custard cream vil kunne bruges? Eller har I nogen andre forslag? Og hvad mere, skal man komme i? Jeg har aldrig lavet lagkage før.Kan man lave lagkagen dagen før og så putte fløden på inden servering?

Jeg skal også lave vandbakkelse kagemand. Kan man lave den dagen inden, eller skal den helst laves på selve dagen? Skal den være helt kold, når man pynter den?

Jeg håber, I vil hjælpe mig. På forhånd tak.

Hilsen det regnfulde England.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2010

AnneBJ

Hej og tillykke med datteren lørdag

Vandbakkelser aner jeg intet om - men lagkager har jeg lagt en del af sammen. Vender dog altid tilbage til to favoritter: frisk banan og kiwi og tobleronecreme, eller banan alm. kagecreme og makroner. Du kan sagtens lægge den sammen dagen i forvejen - det er faktisk at foretrække da det så når at trække god sammen og blive lidt snasket. Det ser bedst ud, når den lige er lavet, men efter min mening smager det klart bedst dagen efter! Og ja, fløde på, på selve dagen!

God fornøjelse!

Anmeld

29. august 2010

Dansker i England

AnneBJ skriver:

Hej og tillykke med datteren lørdag

Vandbakkelser aner jeg intet om - men lagkager har jeg lagt en del af sammen. Vender dog altid tilbage til to favoritter: frisk banan og kiwi og tobleronecreme, eller banan alm. kagecreme og makroner. Du kan sagtens lægge den sammen dagen i forvejen - det er faktisk at foretrække da det så når at trække god sammen og blive lidt snasket. Det ser bedst ud, når den lige er lavet, men efter min mening smager det klart bedst dagen efter! Og ja, fløde på, på selve dagen!

God fornøjelse!

Tak for svar.

Hvordan laver man toblerone creme? Og tror du, custard cream kan bruges i stedet for kagecreme?

Anmeld

30. august 2010

Dansker i England

Ingen andre, der kan/vil hjæpe mig?

Anmeld

30. august 2010

birgitte

Dansker i England skriver:

hmm finder lige moars gamle opskrift på sukkerbrødsbunde... den er nem og så er det "ægte" lagkage bunde som de blev lavet i gamle dage!

hæng bare på det tager liuge et par minutter

Anmeld

30. august 2010

Anasmor

Skriv en pb til mig, så svarer jeg på alt jeg kan

Så bare saml en masse spørgsmål sammen

Anmeld

30. august 2010

birgitte

Hmmm ku ik finde den men den her er os god og super nem  men den er designet til en bradepande på str 35*45cm. så kan du jo tage en rund form og skære 2 bunde ud bagefter eller øge bagetiden hvis du bager den i springform!

6 æg 300g sukker 100g kartoffelmel 100g hvedemel 3 tsk bagepulver

pisk æg og sukker luftigt bland de resterende ingredienser i rør det godt sammen

bradepanden beklædes m bagepapir og dejen hældes i bag den i ca 10  min ved 230g (ovnen forvarmes)

vend den bagte bund over på et stykke papir der er drysset med sukker(så hænger den ik fast) lad den køle af og sker det ønskede antal bunde ud eller brug den til en lækker roulade uhmm!

rigtig god fornøjlese med bagningen og tillykke med hende.

ps ved ikke en dyt om vandbakkelse sorry

Anmeld

30. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Vandbakkelseskagemand er jo rigtig nemt Så det er en rigtig god ting. Syns at den skal være kold før man pynter den og dejen sprøjtes ud med sprøjtepose, så man kan styre formen på den

Anmeld

30. august 2010

AnneBJ

Tak for svar.

Hvordan laver man toblerone creme? Og tror du, custard cream kan bruges i stedet for kagecreme?

Så ikke du havde skrevet igen..

Jeg ved slet ikke hvad custard crem er.. Men tobleronecremen laver jeg af 200 g toble og en kvart liter piskefløde. De to ting putter jeg i en tykbundet gryde og lader simre på lavt!! blus til chokoladen er helt smeltet. Derefter stiller jeg det koldt, ca. 12 timer - det skal være stivnet helt, og så kan det piskes ligesom almindeligt flødeskum..

Anmeld

30. august 2010

Nemesis

Vandbakkelse kan ikke anbefales at lave dagen før. Det bliver ...klasket, gummiagtigt og ikke godt.

Du kan selv lage en god gammeldags kagecreme..det er super nemt.

Ingredienser:

2 æggeblommer
2 spsk sukker
2 spsk maizena
½ stang vanillie
200 ml fløde/mælk (2dl)

Fremgangsmåde:

Pisk æggeblommerne i en gryde med sukker, maizena og vanilliestang, der er flækket på langs.(plejer at tage vaniliekornene ud af stangen) Fløde/mælk hældes i, og cremen bringes i kog under omrøring. Derefter afkøles cremen.

Der er jo den klassiske med syltetøj, knuste markroner og bananskiver og så kagecreme.

Men hvad kan din datter li?

:-) Sisse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.