for mit barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2010

skøjte-prinsessen

vi har ikke boet sammen, jo på den måde at vi har været hos mig en del, men aldrig delt adresse eller noget...

det her var en smutter vi har kun været sammen i 5 mdr. men jeg kan bare ikke få en abort... prøver dog pt. på at få ham til at give os en chance... han siger der kun er 10% chance for at give mig den chance... og det værste er at min mor har skrevet og skældt ham ud så er lidt mere bange for at han skrider nu...

men vil da checke op på det med at faderskab nr. 3 der blev skrevet, jeg syntes nemlig ikke han har ret til at hive mig i retten bare for at give mig den smerte jeg har givet ham, for det er barnet det går ud over og det vil jeg ikke lade ske. men håber da på at han skriver under, men håber allermest på at han vælger at blive sammen med mig og få barnet sammen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2010

thildemus

Dandiann skriver:

det er vidst den jeg skal have fat i tror jeg...

Hvis faderen fraskriver sig forældremyndigheden kan han få den tilbage automatisk blot ved at søge. Du har den garanteret automatisk fra fødslen, men her kan han også få den ved at søge.

Hvis du derimod ønsker fuld forældremyndighed kan du efter de nye regler er indført ikke længere søge. Du skal tage ham i retten og her får man den så KUN hvis dommeren ser at der er altoverskyggende grunde til at du skal have den. Eks misbrug af barn, vold mod barn, misbrug af stoffer.

Samvær har intet med forældremyndigheden at gøre og dette kan også blive en bitter kamp, hvor barnet bliver fanget i midten.

Ingen ved jo hvordan din kæreste vil reagere (nok ikke engang ham selv), men det kan altså munde ud i bitre kampe ligegyldigt hvad du får ham til at skrive under på

Anmeld

30. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Zette skriver:

Nej! Forældremyndigheden tilfalder moderen hvis man ikke har indgået ægteskab, man skal derimod indsende et underskrevet dokument hvis man vil dele forældremyndigheden som ugift samlevende.

Hilsen
Zette

Aaaah selvfølgelig.

Anmeld

2. september 2010

Pige2009

Zette skriver:

Den tilfalder også hvis man bor sammen. Man skal være gift for at dele den ved fødslen.

Nej, dette er ikke korrekt. Hvis man udfylder en omsorgs- og ansvarserklæring inden fødslen, så deler man forældremyndigheden Det har vi gjort...

Anmeld

2. september 2010

Pige2009

Zette skriver:

Nej! Forældremyndigheden tilfalder moderen hvis man ikke har indgået ægteskab, man skal derimod indsende et underskrevet dokument hvis man vil dele forældremyndigheden som ugift samlevende.

Hilsen
Zette

Havde ikke lige set, du havde skrevet dette indlæg - beklager. Ja, forældremyndigheden tilfalder moderen, såfremt faderen bare udfylder en blanket til anerkendelse af faderskab

Anmeld

2. september 2010

Diana...

Zette skriver:

Hilsen
Zette

Ja nemlig det var også det vi fik at vide.

Anmeld

2. september 2010

smokin

Baagøe skriver:

Nej, dette er ikke korrekt. Hvis man udfylder en omsorgs- og ansvarserklæring inden fødslen, så deler man forældremyndigheden Det har vi gjort...

Hvis du nu læser hvad jeg har skrevet længere oppe så er det jo det samme. Hvis du IKKE gør noget tilfalder den moderen!

Anmeld

2. september 2010

smokin

Baagøe skriver:

Havde ikke lige set, du havde skrevet dette indlæg - beklager. Ja, forældremyndigheden tilfalder moderen, såfremt faderen bare udfylder en blanket til anerkendelse af faderskab

aha og jeg havde ikke set dit indlæg

Anmeld

2. september 2010

Pige2009

Zette skriver:

aha og jeg havde ikke set dit indlæg

Så er den ged sgu barberet

Anmeld

2. september 2010

smokin

Baagøe skriver:

Så er den ged sgu barberet

Aaaaarmen altså!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.