for mit barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.758 visninger
20 svar
0 synes godt om
29. august 2010

skøjte-prinsessen

hej jeg har skrevet debatten GRAVID OG MIN KÆRESTE VIL SKRIDE 

jeg har et hurtigt spørgsmål, hvis min kæreste virkelig ikke vil have noget med barnet at gøre eller mig har jeg fået af vide at han skal skrive under på et stykke papir så han ikke kan komme efter fødslen og hive mig i retten... Min moster skrev ikke under og hun går igennem en meget slem og dyr retsag og det skader min lille kusine og det vil jeg helst ikke have sker for min lille baby, men da min moster helst ser jeg får en abort vil hun ikke informere mig om dette papir.

jeg håber selfølgelig at min kæreste bliver men ingen ved hvad han har tænkt sig at gøre så. Men inden jeg giver ham min endelige beslutning, vil jeg gerne have de papier, så håber nogen vil hjælpe mig... 

knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2010

XXSS

Det har jeg ikke hørt noget som helst om! Har dog hellere ikke været det igennem. Men det er kvinden der ene og alene bestemmer om hun vil have en abort eller ej. Han vil ikke kunne hive dig i retten. Under alle omstændigheder skal du på fødselsattesten skrive faderens navn, når denne er kendt ELLERS kan du ende op med kæmpe bøder af kommunen. 

Så det ved jeg ikke lige hvad er for noget din moster har undladt at skrive under på.. ! Ellers ville jeg ringe til kommunen og høre i morgen, hvordan du konkret skal forholde dig, så du er på den sikre side. Men lige frem at hive dig i retten - det tror jeg altså ikke, at han kan - på hvilke præmisser skulle det være ?

Anmeld

29. august 2010

skøjte-prinsessen

ved bare at min moster blev hevet i rettet fordi barnets far nu havde fundet en ny dame som gerne ville have barnet skulle væren en del af det og nu kæmper min moster en kæmpe kamp i rettet

Anmeld

29. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg tror det du taler om er forældremyndigheden, og der skal du have ham til at skrive under på at han overlader den fulde forældremyndighed til dig, men det kan du vidst først gøre når babyen er født.

Anmeld

29. august 2010

Ayasmor

Dandiann skriver:

ved bare at min moster blev hevet i rettet fordi barnets far nu havde fundet en ny dame som gerne ville have barnet skulle væren en del af det og nu kæmper min moster en kæmpe kamp i rettet

Tror som rosa siger også at det er forældremyndigheden.. Nu ved jeg ikke om i bor sammen eller hvordan det er. Hvis i ikke har boet sammen indenfor de sidste 10 mdr. FØR graviditets start mener jeg automatisk det går til moderen.. (Tjek helt op på det på statforvaltningens hjemmeside). Min datters far skrev under på noget der hedder en fadderskabsblanket nr. 3. Det er en blanket hvor han erkender faderskabet, og samtidig skriver under på at du får den fulde forældremyndighed.

Mvh. Sara

Anmeld

29. august 2010

Nemesis

tror det er samværsretten din moster mener. Altså at din kæreste skal fraskrive sig retten til samvær.

Hvis din kæreste og dig ikke bor sammen og ikke har gjort det 10 mdr før barnet kommer får du automatisk forældremyndigheden.

Håber dog i finder ud af det.

:-) Sisse

Anmeld

30. august 2010

smokin

Rosa skriver:

Jeg tror det du taler om er forældremyndigheden, og der skal du have ham til at skrive under på at han overlader den fulde forældremyndighed til dig, men det kan du vidst først gøre når babyen er født.

Nej! Forældremyndigheden tilfalder moderen hvis man ikke har indgået ægteskab, man skal derimod indsende et underskrevet dokument hvis man vil dele forældremyndigheden som ugift samlevende.

Hilsen
Zette

Anmeld

30. august 2010

smokin

Det er denne her du skal bruge såfremt han vil anerkende sit faderskab.

Du har pligt til at oplyse hvem faderen er.

https://www.personregistrering.dk/index.php?id=41

Anmeld

30. august 2010

smokin

Ayasmor skriver:

Tror som rosa siger også at det er forældremyndigheden.. Nu ved jeg ikke om i bor sammen eller hvordan det er. Hvis i ikke har boet sammen indenfor de sidste 10 mdr. FØR graviditets start mener jeg automatisk det går til moderen.. (Tjek helt op på det på statforvaltningens hjemmeside). Min datters far skrev under på noget der hedder en fadderskabsblanket nr. 3. Det er en blanket hvor han erkender faderskabet, og samtidig skriver under på at du får den fulde forældremyndighed.

Mvh. Sara

Den tilfalder også hvis man bor sammen. Man skal være gift for at dele den ved fødslen.

Anmeld

30. august 2010

skøjte-prinsessen

Ayasmor skriver:

Mvh. Sara

det er vidst den jeg skal have fat i tror jeg...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.