Øv, det er bare en svær følelse at stå med.
Og jeg forstår ikke, at personalet ikke reagerer på det, når du fortæller det, og forsikrer dig om, at det "bare er begynder besvær - som er HEEEELT almindelig!" ....for det er det helt sikkert!!
Men det gør det jo ikke sjovere at stå midt i det, "bare fordi", at det er en helt almindelig reaktion.
For det ER anderledes og svært ...for både store (mor) og små (børn), når man skal til at adskilles og være mere fra hinanden. Og det er jo helt klart også det, som pigerne (særligt Bille) reagerer på.
De har gået hjemme i så lang tid, og har haft deres mor som den klareste selvfølgelighed lige i nærheden af sig. Og nu skal de pludselig til at undvære dig meget mere end de nogensinde har prøvet før ....Det ville da være mærkeligt, hvis de ikke stejlede lidt over så stor en ændring!
Og de behøver nok at mærke dig EKLSTRA MEGET i den her tid, mens det stadig er nyt og svært. SÅ det er krævende, og svært at bære som mor. Men også et sundt nok tegn - både at de reagerer på deres følelser, og også at de udtrykker savn og mangler dig.
Og JEG forsikrer dig om (udfra min egen erfaring med mine to tøser) at det NOK skal blive bedre. Og også indenfor nærmeste fremtid.
Men de skal selvfølgelig have lov til at protesterere lidt over de nye forandringer, og til at reagere ....og det er så med uro og gråd!
Men det skal nok blive bedre og meget nemmere med tiden, både for dem og for dig.
STORT KRAM HERFRA

Anmeld