twinboys skriver:
Hejsa ja altså vi skruer lige tiden lidt tilbage...
Fredag i sidste uge havde Oliver så ondt i sit ben, nærmere hoften... Han humpede rundt og sagde det gjorde ondt...
Jeg fik tid hos egen læge der straks sendte ham videre til Kolding sygehus til en ultralydscanning...
Casper og Oliver tog afsted og efter 3½ times venten blev det deres tur... Med besked på at de ikke ville gøre noget, hverken scanne eller noget andet... Jo hvis det ikke blev bedre til mandag skulle vi søge egen læge igen...
Det blev lidt bedre eller faktisk tror jeg han bare bed smerten i sig,..
Han er født ekstem for tidligt så hans smertegrænse ligger et helt andet sted end andre børn...Så når andre børn har vildt ondt har han bare alm. ondt... Så det snyder jo en del...
Så igår kunne han bare ikke mere og sidst på aftenen faldt han i søvn og ville ikke vække ham for at tage til vagtlægen...
Han vågnede så her til morges med så ondt at han græder hele tiden og kan intet... Han kan ikke bukke i hoften og hver en bevægelse er fyldt med smerter...
Vi ringede så til vagtlægen igen og ja ved i hvad han sagde???
Giv ham en panodil og søg til egen læge på mandag...
Så kom jeg helt op at ringe... og 1 2 3 ja så bad han mig ringe igen når jeg havde prøvet at bevæge hans ben i forskellige retninger og se hvad han sagde til det... Er det nu pludselig mig der skal være læge...
Jeg gjorde hvad han bad mig om og Oliver sagde jamen mor det gør så ondt bare jeg bevæger det og går på benet...
Jeg ringede tilbage kl. 9.00 og sandelig om jeg fik en tid... Men først kl. 10.49 ... Nu er den 1 time gået, men har så ondt af ham at jeg synes det er synd at han skal vente en time mere før de har tid til at se på ham...
Jeg kører derud før tid og håber på at komme ind før tid...
Håber at de så gør noget denne gang...
Ja håber de sender os videre til Kolding og at de så vælger at lave en ultralydscanning...
Hvad er det for et sundhedssystem vi har i Danmark???
Undskyld mit sure opstød men måtte bare lige af med min vrede...
Majbritt
ih hvor bliver jeg gal på dine vegne.
Jeg havde engang en datter som gik med en brækket arm i mere end 2 dage efter at være faldet af en hest.
På ridelejren tog de voksne ikke ansvar og regnede med at min datter nok bare havde slået sig, så de ringende først næste morgen. (min datter plejer heller ikke at overdrive, så når hun havde ondt, så kunne man godt tage det for gode varer)
Vagtlæge insisterede bla. på at hun skulle sove med noget koldt om natten. Sådan gik der 2 nætter før hun endte på skadestuen - Og jeg prøvede også at forklare til læge og vagtlæge hvordan hende arm var fuldstændig farvet og hævet, men lige meget hjalp det....vi skulle overhovedet ikke komme - først næste dag hvis det ikke hjalp med koldt omslag
Jeg synes nok du har gjort hvad du kan - så må du jo møde op med barnet og insistere på at få ham undersøgt.
Typisk sundhedssystemet - og man reagere (jeg gør ihvertfald) lidt for autoritetstro.....