Nej nu bliver jeg sgu vred...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.246 visninger
21 svar
0 synes godt om
28. august 2010

twinboys

Hejsa ja altså vi skruer lige tiden lidt tilbage...

Fredag i sidste uge havde Oliver så ondt i sit ben, nærmere hoften... Han humpede rundt og sagde det gjorde ondt...

Jeg fik tid hos egen læge der straks sendte ham videre til Kolding sygehus til en ultralydscanning...

Casper og Oliver tog afsted og efter 3½ times venten blev det deres tur... Med besked på at de ikke ville gøre noget, hverken scanne eller noget andet... Jo hvis det ikke blev bedre til mandag skulle vi søge egen læge igen...

Det blev lidt bedre eller faktisk tror jeg han bare bed smerten i sig,..

Han er født ekstem for tidligt så hans smertegrænse ligger et helt andet sted end andre børn...Så når andre børn har vildt ondt har han bare alm. ondt... Så det snyder jo en del...

Så igår kunne han bare ikke mere og sidst på aftenen faldt han i søvn og ville ikke vække ham for at tage til vagtlægen...

Han vågnede så her til morges med så ondt at han græder hele tiden og kan intet... Han kan ikke bukke i hoften og hver en bevægelse er fyldt med smerter...

Vi ringede så til vagtlægen igen og ja ved i hvad han sagde???

Giv ham en panodil og søg til egen læge på mandag...

Så kom jeg helt op at ringe... og 1 2 3 ja så bad han mig ringe igen når jeg havde prøvet at bevæge hans ben i forskellige retninger og se hvad han sagde til det... Er det nu pludselig mig der skal være læge...

Jeg gjorde hvad han bad mig om og Oliver sagde jamen mor det gør så ondt bare jeg bevæger det og går på benet...

Jeg ringede tilbage kl. 9.00 og sandelig om jeg fik en tid... Men først kl. 10.49 ... Nu er den 1 time gået, men har så ondt af ham at jeg synes det er synd at han skal vente en time mere før de har tid til at se på ham...

Jeg kører derud før tid og håber på at komme ind før tid...

Håber at de så gør noget denne gang...

Ja håber de sender os videre til Kolding og at de så vælger at lave en ultralydscanning...

Hvad er det for et sundhedssystem vi har i Danmark???

Undskyld mit sure opstød men måtte bare lige af med min vrede...

Majbritt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2010

Maise

Arggh jeg var også gået amok, synes det er rigtigt at du tager derud nu, sgu syndt for sin søn at skulle være i sådan et smertehelvede.

Forstår ikke lægen bare siger, giv ham panodil. Sagde lægen noget om hvad han tror det er ?? Er du nogen ide selv??

HMM Kan det værre vokseværk?? Lyder bare meget som om han har ekstremt ondt. håber at i finder ud af hvad det er idag.

tænker iøvrigt om det kan værre andre smereter inde fra maven et sted der så stråler ud mod hoften.

god bedring.

kram fra maise

Anmeld

28. august 2010

twinboys

Maise skriver:

Arggh jeg var også gået amok, synes det er rigtigt at du tager derud nu, sgu syndt for sin søn at skulle være i sådan et smertehelvede.

Forstår ikke lægen bare siger, giv ham panodil. Sagde lægen noget om hvad han tror det er ?? Er du nogen ide selv??

HMM Kan det værre vokseværk?? Lyder bare meget som om han har ekstremt ondt. håber at i finder ud af hvad det er idag.

tænker iøvrigt om det kan værre andre smereter inde fra maven et sted der så stråler ud mod hoften.

god bedring.

kram fra maise

I starten troede jeg det er vokseværk, men ærligt det tror jeg ikke han ville reagere på, pga. hans smertegrænse...Men ja ved det bare ikke... andet end jeg ved at han har sååååå ondt...

Vi kører afsted nu og så må vi se hvad de gør,...

Majbritt

Anmeld

28. august 2010

Maise

hvordan gik det ??

Anmeld

28. august 2010

Dansker I Holland

twinboys skriver:

Hejsa ja altså vi skruer lige tiden lidt tilbage...

Fredag i sidste uge havde Oliver så ondt i sit ben, nærmere hoften... Han humpede rundt og sagde det gjorde ondt...

Jeg fik tid hos egen læge der straks sendte ham videre til Kolding sygehus til en ultralydscanning...

Casper og Oliver tog afsted og efter 3½ times venten blev det deres tur... Med besked på at de ikke ville gøre noget, hverken scanne eller noget andet... Jo hvis det ikke blev bedre til mandag skulle vi søge egen læge igen...

Det blev lidt bedre eller faktisk tror jeg han bare bed smerten i sig,..

Han er født ekstem for tidligt så hans smertegrænse ligger et helt andet sted end andre børn...Så når andre børn har vildt ondt har han bare alm. ondt... Så det snyder jo en del...

Så igår kunne han bare ikke mere og sidst på aftenen faldt han i søvn og ville ikke vække ham for at tage til vagtlægen...

Han vågnede så her til morges med så ondt at han græder hele tiden og kan intet... Han kan ikke bukke i hoften og hver en bevægelse er fyldt med smerter...

Vi ringede så til vagtlægen igen og ja ved i hvad han sagde???

Giv ham en panodil og søg til egen læge på mandag...

Så kom jeg helt op at ringe... og 1 2 3 ja så bad han mig ringe igen når jeg havde prøvet at bevæge hans ben i forskellige retninger og se hvad han sagde til det... Er det nu pludselig mig der skal være læge...

Jeg gjorde hvad han bad mig om og Oliver sagde jamen mor det gør så ondt bare jeg bevæger det og går på benet...

Jeg ringede tilbage kl. 9.00 og sandelig om jeg fik en tid... Men først kl. 10.49 ... Nu er den 1 time gået, men har så ondt af ham at jeg synes det er synd at han skal vente en time mere før de har tid til at se på ham...

Jeg kører derud før tid og håber på at komme ind før tid...

Håber at de så gør noget denne gang...

Ja håber de sender os videre til Kolding og at de så vælger at lave en ultralydscanning...

Hvad er det for et sundhedssystem vi har i Danmark???

Undskyld mit sure opstød men måtte bare lige af med min vrede...

Majbritt

Hej søde jeg kan sq godt forstå du bliver rasende Stakkels dreng altså. Jeg har prøvet noget ligende med min ældste datter.. Hun havde lungebetændelse, men det vidste vi ikke.. Det startede med at hun havde 40,5 i feber og hun var bare SÅ pylret, så jeg ringede til vagtlægen og vi var nummer 19 i køen i tlf. Det gad jeg sq ikke og vente på så vi ringede efter en taxa og kørte ind til vagtlægen. Det var så meningen at vi skulle køre hendes sygesikringsbevis igennem sådan en dims som registerer at man er dukket op. Det kunne vi ikke eftersom vi ikke have bestilt tid. Så vi kom ind til vagtlægen, og han blev rimelig irriteret på os fordi at vi ikke havde ventet til det var vores tur i tlf køen!!! Men han sagde at han ville undersøge og det gjorde han så.. LYttede lunger osv og hun fik penicillin for det.

Det gjorde mig godt nok osse tosset. Hvem faen gider at sidde og vente i en tlf kø når ens barn har 40 i feber?? Ikke mig i hvert fald.

Knus Sussie 28+5

P.S: Jeg håber at Oliver snart får det bedre og ikke har ondt. Stakkels dreng altså Sender en MASSE kærlige tanker til dig og oliver og et KÆMPE kram

PPS: Jeg håber ikke at det gjorde noget at jeg lige kom med endnu et eksempel på hvor f****d up danmarks syge system er søde

Anmeld

6. september 2010

Michael healer

twinboys skriver:

I starten troede jeg det er vokseværk, men ærligt det tror jeg ikke han ville reagere på, pga. hans smertegrænse...Men ja ved det bare ikke... andet end jeg ved at han har sååååå ondt...

Vi kører afsted nu og så må vi se hvad de gør,...

Majbritt

Ja det er jo en af ulemperne ved lægevagten, for der sker nok flere fejlbedømmelser over en telefon, frem for hvis de skal lave en undersøgelse på sygehus.

Samtidig er der nogle forældre der ringer i tide og utide med små problemmer, som måske kan gøre det svært for dem at sotere ud i, hvornår det lige er at det er alvorligt nok m.m.

Men ja Læger kan også lave fejl, de er jo trods alt også kun mennesker.

Hvordan gik det så anden gang ?

mvh Michael

Anmeld

6. september 2010

twinboys

Michael healer skriver:

Ja det er jo en af ulemperne ved lægevagten, for der sker nok flere fejlbedømmelser over en telefon, frem for hvis de skal lave en undersøgelse på sygehus.

Samtidig er der nogle forældre der ringer i tide og utide med små problemmer, som måske kan gøre det svært for dem at sotere ud i, hvornår det lige er at det er alvorligt nok m.m.

Men ja Læger kan også lave fejl, de er jo trods alt også kun mennesker.

Hvordan gik det så anden gang ?

mvh Michael

Hejsa anden gang sagde de det samme og sagde jeg bare skulle give ham en panodil og tage til egen læge om mandagen, men niks jeg bankede i bordet og bad om blodprøver og scanninger... Han rystede på hovedet af mig men gjorde hvad jeg bad om...

Vi kom op til børneafd. fik taget blodprøver og ultralyd og røntgen... Og 1 2 3 en kæmpr stor væske ansamling som betød en Oliver i fuldstændig ro og kom i kørestol... og nu efter en lille uge i ro er Oliver på banen igen..

Så jeg stoler ikke et hak på de lægevagter og er så glad for at vi havde åbent indlæggelser da de var mindre så man kunne gå uden om lægevagterne..

Majbritt

Anmeld

6. september 2010

B&J

twinboys skriver:

Hejsa anden gang sagde de det samme og sagde jeg bare skulle give ham en panodil og tage til egen læge om mandagen, men niks jeg bankede i bordet og bad om blodprøver og scanninger... Han rystede på hovedet af mig men gjorde hvad jeg bad om...

Vi kom op til børneafd. fik taget blodprøver og ultralyd og røntgen... Og 1 2 3 en kæmpr stor væske ansamling som betød en Oliver i fuldstændig ro og kom i kørestol... og nu efter en lille uge i ro er Oliver på banen igen..

Så jeg stoler ikke et hak på de lægevagter og er så glad for at vi havde åbent indlæggelser da de var mindre så man kunne gå uden om lægevagterne..

Majbritt

hold da op... er glad for han har det godt igen kan godt forstå du bander over de dumme vagtlæger hvad bilder de sig ind tror de bare man går til lægen fordi det er sjovt

Anmeld

6. september 2010

twinboys

B&J skriver:

hold da op... er glad for han har det godt igen kan godt forstå du bander over de dumme vagtlæger hvad bilder de sig ind tror de bare man går til lægen fordi det er sjovt

Åbenbart

Anmeld

6. september 2010

Shibby

For helvede altså

Hvorfor lytter de skide læger ikk bare til deres patienter! Bare fordi 10 ud af 20 er hypokondere betyder det ikk at de andre 10 er det! Åhr blir så gal! Stakkels Oliver! Sidder her og får lyst til at flette den vagtlæge om til en kringle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.