Voldig 5 årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.077 visninger
18 svar
0 synes godt om
27. august 2010

Anonym trådstarter

Hej Alle I dejlige damer..

Trænger lige til komme ud med mine tanker til andre end min dejlige kæreste..

Vi står i en rigtig træls dillemma. Hvor vi kører sag med min stedsøns mor om hvor min stedsøn ska have sin adresse.

Vi venter nu på mere i sagen..

MEn vi har så fået det STORE problem hvor vi ikk ander hva vi ska gøre da vi to gange indenfor kort tid er blevet kontakte af hans børnehave og fået at vide Frederik har store problemer med sit temprement med han slår de andre børn.. så vi tog en meget alvorlig snak med ham og spurgte hvorfor han gjorde det hvortil han svarer

" Jamen mor og hendes kæreste lad os kalde ham x slår jo også mig" WHAT tænkte vi og spurgte hvornår de slår ham " Jamen når jeg ikk er ordentlig"  Jamen derfor må de da ikk slå.. Hvor slår de henne.. " De giver mig øretæver" (undskyld mig men hvorfor sku en dreng på 5 vide hvad øretæver er?) JEg spørger så hvordan de gøre og han kan vise mig fuldstændig hvordan de gøre det..

Efter denne episode er han blevet meget gladere og meget mere lettet.

Vi har faktisk snakket om mange gange at han bliver bange når man siger det må du altså ikk det der, og tager hånden op til hovedet som at gå i forsvar for slag.. Og en dag jeg skældte ham til ud og gik ud i gangen til ham siger han ! avavav du mp ikk slå..

er desværre frygtelig bange for der er noget om at han rent faktisk får slag hjemme ved hans mor:/ (hvilket jeg self ik håber) tror bare ikk på en 5 årig kan sige sådanne ting uden der er noget i det..

Nu står vi bare i en situation hvor vi ik aner hva vi skal gøre? Vi overvejer snakke med vores advokat mandag.. Problemet er bare han skal hjem til hende nu her i weekenden og vi bestemt ik har lyst til udlevere ham..

Han har tilmed sagt igen idag at x slår ham...

Ved egentlig ikk helt hva jeg ville med dette her. Havde bare brug for komme ud med det.. Og måske et lille håb om nogle kan hjælpe...

På forhånd tak..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2010

Maja88

jeg ville beholde ham... Jeg ville simpelthen ikke kunne forsvare at sende en person jeg elsker sådan et sted hen når jeg har denne mistanke.

Hvis denne mor så gør oprør mod denne manglende udlevering, så må hun jo ringe til politiet og de kan jo så bare med det samme få hele historien at vide. Det er jo kun til jeres fordel.

Jeg siger ikke Frederik her bliver slået, men min tolkning siger at han gør det grundet hans reaktioner på skænderier. Så jeg ville simpelthen ringe til mor og sige: Ved du hvad. Du får ikke Frederik hjem, da han har ytret i slår ham. Og desuden ville jeg melde dem.

Anmeld

27. august 2010

Anonym trådstarter

Har jeg bestemt også mest lyst til. Vil ikk kunne klarer udleverer ham.. Men er bare ik så meget inde i reglerne at jeg vidste om man bare måtte gøre det..

MEn kan faktisk godt følge dig i det du skriver. Altis rart lige hører andres vudering og hvad de ville gøre.. For vi er jo ik interesseret i det i hvertfald skal blive værre for den lille purk..

Men kunne godt være det var den måde vi skal gøre det på.. Vi har jo desværre bare ikke så meget andet end hva knægten selv siger som beviser og spørgsmålet er om vi kan få ham til sige det igen.. også har vi self hans reaktion på tingene..

Men det er kalrt NOGET skal der i hvertfald gøres..

Og jeg tror desværre også det er sandt.. Det er efter sagen er gået igang og det hele er begyndt ligge ud til vores fordel det er blevet slemt med hans reaktion..

Anmeld

27. august 2010

Anonym trådstarter

De prøver dog få det til lyde som om i retten at vi går og slår ham.. Og siger tit vi renger ik med i slår ham.. De går meget op i det..

OG vi ku ALDRIG finde på ligge hånd på ham.. Self ska han have at vide hvis han ik er ordentlig med aldrig at slå ham..

Anmeld

28. august 2010

ekzunz

Hvad med at kontakte statsamtet og høre hvad de vil foreslå jer at gøre. Hvis han skal udleveres i denne weekend, så kan i måske ringe og spørge hos politiet i stedet - det kan være at de har et godt forslag til hvordan i løser det. I bliver ihvertfald nødt til at gøre noget, og det er ikke nok bare at tilbageholde ham synes jeg - i bliver nødt til at gøre et eller andet aktivt/præventivt for at melde dem og beskytte ham - han skal ihvertfald ikke udleveres til nogle der slår!

Men en 5 årig kan sagtens kende ordet øretæver - det kan blive brugt i mange sammenhænge uden at det betyder han bliver slået, så det ord i sig selv synes jeg ikke siger så meget...

Anmeld

28. august 2010

Grynt

Øv sikke en forfærdentlig situation I står i. Noget skal der gøres!!!! Jeg ville forslå at I kontakter (som en anden nævnte) statsamtet, men også børnenes vilkår og jeres advokat. I alle tilfælde ville jeg også forslå at I skriver ALT ned, klokkeslæt, uddtalelser ALT!! Måske endda også billeder der i. Dog vil jeg ikke anbefale at I ikke udlevere ham til moderen, for det er jeg ret sikker på I ikke har ret til (selvom man ønsker at gøre noget andet). Hvis I tilbageholder ham og politiet bliver involveret bliver det til hendes fordel og barnet bliver udleveret til hende!!!!!

Held og lykke

Grynt

Anmeld

28. august 2010

Anonym trådstarter

Kan sagtens følge jer alles holdninger og meninger, og i får i vhertfald mange tak for svarene. Syntes dog det er så svært for vi er jo også bange for gøre noget som i sidste ende kan komme til gå udover Frederik og vores sag..

Vi har lige nu afleveret ham ved hans farmor og farfar så de lige kan passe ham lidt og håber nok lidt på at han også vil udtale sig der så der er flere der har hørt det fra ham . også vi er helt sikkere på det passer...

Så må vi se efterfølgende hvad vi lige gøre og ikk gøre for NOEGET skal der sgu gøres..

Årh er så frusteret hader være i sådanne situationer hvor man ikke ved hvad der er bedst

Anmeld

31. august 2010

Maja88

Anonym skriver:

Kan sagtens følge jer alles holdninger og meninger, og i får i vhertfald mange tak for svarene. Syntes dog det er så svært for vi er jo også bange for gøre noget som i sidste ende kan komme til gå udover Frederik og vores sag..

Vi har lige nu afleveret ham ved hans farmor og farfar så de lige kan passe ham lidt og håber nok lidt på at han også vil udtale sig der så der er flere der har hørt det fra ham . også vi er helt sikkere på det passer...

Så må vi se efterfølgende hvad vi lige gøre og ikk gøre for NOEGET skal der sgu gøres..

Årh er så frusteret hader være i sådanne situationer hvor man ikke ved hvad der er bedst

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad i endte med at gøre.

Som en anden skriver at i skulle udlevere ham til moderen- håber jeg virkelig ikke i gjorde og hvis der er fælles forældre myndighed, kan jeg virkelig ikke se problemet med tilbageholdese i denne situation..

Som du siger så har i ingen beviser men kun hans udtalelser, men sådan er det jo også når et barn kommer hjem og siger det er blevet misbrugt af en mandlig pædagog fx. Der bliver det jo også meldt for derefter at blive undersøgt.

Anmeld

31. august 2010

Anonym trådstarter

Dejligt se nogle interesserer sig for hva vi har gjort...(:

Men vi ahvde ham over ved farmor og farfar hvor han sagde det samme .. dog efter lidt sagde han (det er bare for sjov..) men det gøre han altid når han finder ud af han ik mp sige det for Moderen.. derfor er det tit mig som kan få ting ud af ham da de "glemmer" mig i disse tilfælde.. siger bare du må ikk sige det til far, farfar og farmor...

Men vi snakkede med vores advokat samt børnehaven mandag(vi fik udskudt til aflevere ham mandag) og de siger vi IKKE måtte tilbageholde ham.. da det kan gavne deres sag og vi kan komme i klemme ved gøre det .. Så afsted måtte han mandag.. ( har det sq ik godt med vide han er der):/

Men iv har efterfølgende taget kontakt til børnehave som vores advokat sagde vi skulle og de vil snakke med frederik på tomandshånd af flere omgange for se om de kan få noget ud af ham for de sys bestemt det er en alvorlig sag.. Og får de noget ud af ham går det stærkt da de vil gøre noget ved det med det samme.. vi har endnu ik hørt mere så går lige nu og venter...

Vores advokat ville ik sende noget indtil dommeren da han mener der kommer afgørelse MEGET snart og han mener det bestemt er til vores fordel og han er ret sikker på vi vil vinde sagen så vil være dumt begynde komme med mere da det kan udskyde sagen udligere.. Det er vi jo egentlig heller ik interesseret i.. SÅ nu må vi abre vente og se .. og håbe det er sidste gang de skal have ham..

Vi håber der kan komme overvåget samvær med moderen...

Det sq ik altid nemt med det danske retsystem..

Anmeld

31. august 2010

Maja88

ej hvor må det være forfærdeligt at skulle sende ham hen til nogen folk som man har en mistanke om gør ham ondt.

Jeg vill personligt som pædagog også have det dårligt med det, men ja er vores retssystem ikke altid optimalt.

Men ja kunne nemt være som du siger at de glemmer dig. For kan ikke sige noget med 100%, men min forestilling omkring sådanne sager af at den udøvende part fortæller barnet de ikke må sige det, da der så vil ske deres elskede noget.

Men ja uh ha mine hormoner raser helt. Sidder næsten og tuder over at man som barn ingen muligheder har(har lige set: Kunsten at overleve som barn-arrrg). At man er tvunget til at sende en person man elsker i helvede- rent ud sagt.

Men håber virkelig sagen kommer til at gå stærkt og det hele falder ud til jeres fordel.

Skriv endelig en opfølgelse på sagen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.