Ikke helt slut... alligevel :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

891 visninger
15 svar
0 synes godt om
27. august 2010

Klumpe-dumpe

Halløjsa de damer,

Bare lige en lille kort opdate herfra.

Jeg skrev jo for kort tid siden, at jeg var jublende happy, da M nu var afsluttet alle steder, men øv så nemt gik det ikke lige alligevel.

M var henvist til en privat børnelægen, mht. hendes astma-bronkitis. Efter hun er begyndt at gå/løbe bliver hun forpustet og stønner meget, så hun skulle jo så ha´noget forbyggende. Hvilke jeg var helt fjong med.

Vi var så derude i tirsdags, lægen var så ikke i tvivl om hun skal i forbyggende medicin. Så nu er hun startet op på astma-PILLER. Hun må ikke få sprayen, da der en smule væksthæmmende stof der i, og ja det har den lille prut jo slet ikke behov for... Altså vækshæmmende stoffer.

Nåh men lægen skulle selvfølelig ha´en hele M´s historie, og selvom hun kun er 1½ år + 7 mdr. <- i maven. Ja så tager det efterhånden sin tid at fortælle.

Men de to lægere, der lige var inde omkring os, mente så at de nu vil lave en kromosom udredning på M. :(  Pga. hendes konstant sygedom. De "mistænker" (hvis nok) en fejl på kromosom 10, som gør hendes imunforsvar dårligt... De ting jeg har fået/fundet af info, passer meget godt på M... Dog passer det også på FTF. Men det mest slående er nok, at hun jo "aldrig" får den høje feber, når hun er baktiere syg. (MØB - Halsbetændelse) så stiger den "kun" til omkring de 38. (Hun får kun høj feber ved vaccinerne, men så er den også omkring de 41) -Og ofte har hun jo små feber, uden at være syg, bla. i fredags, havde hun 38 i feber i 3 timer, og så var den væk igen... Sådan er det tit og ofte.

Så her den 21.9 går kromosomudredningen så igang :S Desværre er Nicolaj ikke villig til at komme med et enkel lille foto af sig selv (som 1½ årig), som lægerne skal bruge... Så nu synes jeg faktisk han er et RIGTIG RØVHUL!!!

Nåh lidt herfra...

Over and out.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2010

JustAnotherName

Øv!

Altså på den ene side, er det jo rart, hvis der er en forklaring og grund, at finde og forstå den. På den anden side, så er det bare træls, at det skal være sådan, og at det ligesom aldrig holder op.

Men det skal nok holde op en dag.
Der vil du kunne sige, at nu er din lille Lut en "HELT ALMINDELIG PIGE".

Jeg håber, uanset hvad de finder ud af, at det ikke har nogen afgørende effekt eller virkning for Luttens fremtidige liv ......eller, altså, dét HAR det jo. Men at det ikke er noget alvorligt som skal følge hende og behandles altid, f.eks. piller mm.

Jeg ønsker bare alt det bedste for Jer begge    Knus 

Anmeld

27. august 2010

anna-jonas

Rose <3 skriver:

Halløjsa de damer,

Bare lige en lille kort opdate herfra.

Jeg skrev jo for kort tid siden, at jeg var jublende happy, da M nu var afsluttet alle steder, men øv så nemt gik det ikke lige alligevel.

M var henvist til en privat børnelægen, mht. hendes astma-bronkitis. Efter hun er begyndt at gå/løbe bliver hun forpustet og stønner meget, så hun skulle jo så ha´noget forbyggende. Hvilke jeg var helt fjong med.

Vi var så derude i tirsdags, lægen var så ikke i tvivl om hun skal i forbyggende medicin. Så nu er hun startet op på astma-PILLER. Hun må ikke få sprayen, da der en smule væksthæmmende stof der i, og ja det har den lille prut jo slet ikke behov for... Altså vækshæmmende stoffer.

Nåh men lægen skulle selvfølelig ha´en hele M´s historie, og selvom hun kun er 1½ år + 7 mdr. <- i maven. Ja så tager det efterhånden sin tid at fortælle.

Men de to lægere, der lige var inde omkring os, mente så at de nu vil lave en kromosom udredning på M.   Pga. hendes konstant sygedom. De "mistænker" (hvis nok) en fejl på kromosom 10, som gør hendes imunforsvar dårligt... De ting jeg har fået/fundet af info, passer meget godt på M... Dog passer det også på FTF. Men det mest slående er nok, at hun jo "aldrig" får den høje feber, når hun er baktiere syg. (MØB - Halsbetændelse) så stiger den "kun" til omkring de 38. (Hun får kun høj feber ved vaccinerne, men så er den også omkring de 41) -Og ofte har hun jo små feber, uden at være syg, bla. i fredags, havde hun 38 i feber i 3 timer, og så var den væk igen... Sådan er det tit og ofte.

Så her den 21.9 går kromosomudredningen så igang Desværre er Nicolaj ikke villig til at komme med et enkel lille foto af sig selv (som 1½ årig), som lægerne skal bruge... Så nu synes jeg faktisk han er et RIGTIG RØVHUL!!!

Nåh lidt herfra...

Over and out.

Jamen for hule helvede da................skal der bare altid være noget efter jer. Men det er jo altså super, at de er grundige og alt det der.................men synes nu godt at Lutten kunne få lov at gå fri.

Trine................er det ikke tid til at du ringer til Nicolaj's mor, og spørger pænt om et lille foto. Evt. kunne du skrive, så du kan få alle detaljer med. Der må da være nogle fornuftige mennesker til, i den familie.

Knus Mette

Anmeld

28. august 2010

ooo

Nårh, stakkels lille Malutte. Jeg blev ellers så glad på jeres vegne, da jeg læste at hun var helt færdig med at blive holdt øje med. Men sådan skulle det så ikke lige være.

Jeg skrev i et indlæg til Susanne, at astmamedicin i visse tilfælde kan virke væksthæmmende, som du selv skriver, og det er ikke det fedeste, specielt ikke når Malutten er en lille pige i forvejen. Jeg får nu både en astmaspray, og astmapiller nu, og de er super gode Så håber jeg at de kan hjælpe lille fisen.

Mht til at Nikolai ikke vil give et billede af sig selv som 1½ årig, det er eddermame usselt gjort af ham! Dumme skid, hvis det nu er noget der i sidste ende kan gøre livet lettere og bedre for både Malutten og dig. Kan du gøre som Mette skriver, og simpelthen tage kontakt til noget af hans familie og høre om de vil hjælpe, når han nu ikke vil?

Jeg håber at tingene løser sig for jer

Kram M.

Anmeld

28. august 2010

TbCp

Årh nej altså!

Hvor er det synd det skal blive ved

Et kæmpe knus til jer

Og sådan en her til klaphatten

Anmeld

28. august 2010

otlitrom

Sikken et cirkus, åh hvor jeg håber det snart bliver bedre for Jer!

Det med billedet pissede mig lige lidt af.. Hvor barnlig har han lov at være. Som Mette skriver må der da være en i familien der kan hjælpe. De kan ikke være lige tossede allesammen!

De bedste tanker til Jer!

Anmeld

28. august 2010

lion

Rose <3 skriver:

Halløjsa de damer,

Hvor er det da bare kedeligt at din kære Lut ikk kan får MEGET solskin på sin vej.

Det er ikk sjovt med al den sygdom hele tiden.

Jeg håber at de kan finde ud af hvorfor hun er så syg, så der kan gøres noget ved det.

Hvor smålig er man, hvis mann ikk kan givet et lille billede som vil hjælpe ens datter. Jeg håber nogle andre i hans familien kan hjælpe dig.

Stort kram her fra

Anmeld

28. august 2010

Ida.

Øv hvor kedeligt man skal da heller ikke have lov at glæde sig for længe...

Kan du ikke tage fat i Maluttens farmor og høre om hun kan komme med et billede af det fædrene ophav - det kan da ikke passe andet altså!!?

for at alt går godt!

Anmeld

29. august 2010

Klumpe-dumpe

JustAnotherName skriver:

Øv!

Altså på den ene side, er det jo rart, hvis der er en forklaring og grund, at finde og forstå den. På den anden side, så er det bare træls, at det skal være sådan, og at det ligesom aldrig holder op.

Men det skal nok holde op en dag.
Der vil du kunne sige, at nu er din lille Lut en "HELT ALMINDELIG PIGE".

Jeg håber, uanset hvad de finder ud af, at det ikke har nogen afgørende effekt eller virkning for Luttens fremtidige liv ......eller, altså, dét HAR det jo. Men at det ikke er noget alvorligt som skal følge hende og behandles altid, f.eks. piller mm.

Jeg ønsker bare alt det bedste for Jer begge    Knus 

Altså det er jo en "lille" ting, og HVIS det er det, så er det måske bare en fordel, da jeg så kan få TA, istedet for at bruge feriedage, hvergang hun er syg.

De mistænker det også ifh min historie, da jeg jo også var vækshæmmet, da jeg blev født. (født til termn, men vejede kun 2000g) + at jeg havde lungebetændelse 6-8 gange frem til jeg var omkring 16-17 år.

Så er det er noget hun bør vokse fra.

Anmeld

29. august 2010

Klumpe-dumpe

Anna-jonas skriver:

Jamen for hule helvede da................skal der bare altid være noget efter jer. Men det er jo altså super, at de er grundige og alt det der.................men synes nu godt at Lutten kunne få lov at gå fri.

Trine................er det ikke tid til at du ringer til Nicolaj's mor, og spørger pænt om et lille foto. Evt. kunne du skrive, så du kan få alle detaljer med. Der må da være nogle fornuftige mennesker til, i den familie.

Knus Mette

Jo jeg frygter nærmeste hvergang vi kommer til en lægen, for de finder sgu altid et eller andet de liiiiiige skal tjekke....

-Og ja man går jo og tænker over det, men desværre ved du jo hvordan det er :(

Mht. Nicolajs familie, tjo der er sikkert fornuftige mennesker i familien... Eller det vil jeg da håbe der er.... Men helt ærligt, så orker jeg ikke at tage det opgør med Nicolaj, som jeg ved det vil blive.... :S

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.