Dette burde være fredag den 13...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2010

Mor til Frederic og Freya

Moar'en skriver:

Jeg håber virkelig i får nogle prøver der snart giver svar og som ikke er for slemme ved  skønne Frederik.

Jeg håber virkelig du har noget at snakke med om alt det her, for du skal ikke sidde og være ked om aftenen. Ellers skal du i hvert fald være velkommen til at skrive hvis du trænger til en der lytter.

Stort knus

Tja... håber også på et eller andet.

For tænker da nogen gange om det blot er mig der en pyller mor, for det syntes jeg langt fra jeg er.

Vi er sjælendt ved lægen ud over til års undersøgelser og vacciner. Vagtlægen gør vi heller ikke brug af, går hellere til egen læge...

Tænker om det blot er helt normalt den måde frederic er på og vi bare skal blive ved med at sige til os selv at vi blot har en meget småt spisende dreng og at det nok en skønne dag vender. Men ville ikke i mit hjerte kunne bære, hvis det ligger noget bagved. At det påvirker hans udvikling i vækst og derved sagter bagud - som vi så har det sort på hvidt nu at det gør.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2010

<3

Er det så ikke på tide at se en allergiprognostiker? Som kan teste for formaldehyd, div. E numre og tilsætningstoffer osv - kort sagt alt det andet som en simpel priktest ikke kan give svar på. Det ville jeg få en henvisning til igennem egen læge til, og så starte fra en ende af.

Hvad med gluten, laktose? Har I prøvet at udelukke de to af hans kost? Det behøver ikke være en allergi som en slem intolerance...

Synes bare det er synd for Frederic

Anmeld

29. august 2010

Kirle skriver:

Er det så ikke på tide at se en allergiprognostiker? Som kan teste for formaldehyd, div. E numre og tilsætningstoffer osv - kort sagt alt det andet som en simpel priktest ikke kan give svar på. Det ville jeg få en henvisning til igennem egen læge til, og så starte fra en ende af.

Hvad med gluten, laktose? Har I prøvet at udelukke de to af hans kost? Det behøver ikke være en allergi som en slem intolerance...

Synes bare det er synd for Frederic

Det kunne være... Tak...

Da vi for snart 10 mdr started derude, havde jeg en stak billeder med. Taget med små 10 min. mellem rum, han kunne gå fra at være en glad og charmende dreng med bølle bandit blik og farve i kinder - til 2 billeder senere være ligbleg - render under øjnene og bare træt. Selvom det blot var 30 min efter han havde sovet 13 timer om natten.

Fik dem blot retur med det svar at det kunne de ikke bruge til noget, uden de havde kigget på mere end 2 billeder.

Har afl de poser fra de boller - brød mm. Som har givet ham de reaktioner. Med det svar at dem kan de ikke bruge til noget, men de ville da godt gemme dem.

Uh ha... Han kan jo gå en hel dag på 1/4 rugbrød hvor han blot har taget al leverpostej af og lagt brød tilbage. Så det er svært, han kan nægte mælk i en uge og så ligepludselig be om mælk og drikke en ½ l - uden at det giver ham nogen rekationer.

Anmeld

29. august 2010

<3

Mor til Frederic skriver:

Det kunne være... Tak...

Da vi for snart 10 mdr started derude, havde jeg en stak billeder med. Taget med små 10 min. mellem rum, han kunne gå fra at være en glad og charmende dreng med bølle bandit blik og farve i kinder - til 2 billeder senere være ligbleg - render under øjnene og bare træt. Selvom det blot var 30 min efter han havde sovet 13 timer om natten.

Fik dem blot retur med det svar at det kunne de ikke bruge til noget, uden de havde kigget på mere end 2 billeder.

Har afl de poser fra de boller - brød mm. Som har givet ham de reaktioner. Med det svar at dem kan de ikke bruge til noget, men de ville da godt gemme dem.

Uh ha... Han kan jo gå en hel dag på 1/4 rugbrød hvor han blot har taget al leverpostej af og lagt brød tilbage. Så det er svært, han kan nægte mælk i en uge og så ligepludselig be om mælk og drikke en ½ l - uden at det giver ham nogen rekationer.

tja... tror ikke der er andet for så at starte fra en ende af. Ville nok begynde med at droppe at drikke mælk og så gluten. dvs. beholde ymer, mælk, ost og æg mm i maden. Derudover ville jeg koge al grønt så han ikke fik noget råt mere. For de fleste allergiker kan tåle grønt kogt men ikke rå. Og så skal du prøve min.3 uger ad gangen. Hvis ingen bedring så er det noget andet der er på spil.

Du kan evt. give en kalktablet i stedet for mælken.

Også selvfølgelig underrette læge om at du nu prøver dette for hvis nu der skulle være en grund til det ikke er en god ide så er det meget rart at vide på forhånd.

Anmeld

29. august 2010

Kløver

Først skønne billeder

Derudover lyder det da som om der har været nok at se til

Sender jer en kæmpe krammer

Anmeld

29. august 2010

Kirle skriver:

tja... tror ikke der er andet for så at starte fra en ende af. Ville nok begynde med at droppe at drikke mælk og så gluten. dvs. beholde ymer, mælk, ost og æg mm i maden. Derudover ville jeg koge al grønt så han ikke fik noget råt mere. For de fleste allergiker kan tåle grønt kogt men ikke rå. Og så skal du prøve min.3 uger ad gangen. Hvis ingen bedring så er det noget andet der er på spil.

Du kan evt. give en kalktablet i stedet for mælken.

Også selvfølgelig underrette læge om at du nu prøver dette for hvis nu der skulle være en grund til det ikke er en god ide så er det meget rart at vide på forhånd.

Vil da lige prøve og tage den med lægen..

For ved ikke hvad der er vigtigst lige pt. At få ham til at spise mere/tage på eller finde ud af hvorfor...

Han får skam tilbudt kogte grønsager hver dag, men rører dem sjælendt.

Anmeld

29. august 2010

Maja84 skriver:

Først skønne billeder

Derudover lyder det da som om der har været nok at se til

Sender jer en kæmpe krammer

Tak maja..

Går det ellers godt med graviditeten? Og den lille spire...

Anmeld

30. august 2010

mariamiss6

Nå sådan...

I min verden er immundefekt noget der ses i konstant sygdom og lign. For det har vi langt fra herhjemme, der er ihvertfald nogen der har stjålet vores de 30 dages sygedage børn skal have om året. For håber ikke vi sparer op....

Her plejer der ikke være tegn på noget når han bliver forkølet. Blot at der kommer snot ud af næsen på ham, måske lidt feber - men ellers intet.

På dårlige dage, uden vi aner hvorfor, ser han sådan ud. 99 % af gangene er det en reaktion på tilsætnings stof/fer... Samtidig med han nægter al mad - bliver bleg - dårlig mave og udslæt.

Hehe jeg mente heller ikke han skulle have en immundefekt... Jeg mente bare at man jo for en tid godt kan have et lidt svagt immunforsvar, og så skal der måske ikke ret meget til før kroppen reagerer, hvis han oplever en masse lige nu

Nårh han ser lidt slatten ud der

Anmeld

30. august 2010

Kløver

Tak maja..

Går det ellers godt med graviditeten? Og den lille spire...

Ja det gør det Ser meget frem til næste scanning i uge 16

Går det ellers fremaf med huset

Anmeld

30. august 2010

<3

Vil da lige prøve og tage den med lægen..

For ved ikke hvad der er vigtigst lige pt. At få ham til at spise mere/tage på eller finde ud af hvorfor...

Han får skam tilbudt kogte grønsager hver dag, men rører dem sjælendt.

Hvad med at lave grøntsagerne som mos og bruge dem til dip til rugbrødsstave? Grøntsagsspyd fra ovnen er også så sjovt herhjemme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.