Dette burde være fredag den 13...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2010

mariamiss6

Mor til Frederic skriver:

Vi vidste da vi købte huset at der var nogle revner hist og pist, som der er i tilstands rapport står begtegnet som udtørred beton eller små tilsætnings revner...

Så vi har jo pillet al tapet af i alle rum og opdaget at der er revner over alt... De er på kryds - tværs - vandret - lodret. Og en del er gennemgående, altså du kan følge en revne der danser i frederic's værelse og kan gå om på den anden side og se den selvsamme revne. Sådan er det over det hele. Huset's indervægge er bygget i 60*240 elementer - huset er 134 m2 og vi har omkring 16 hele elemneter der ikke er revnet.

Ringed til H+H element og ville have råd til at udbedre dem, de mente ud fra revnerne at dette ikke er normalt på et hus fra '86 og at der må være en konstruktions fejl i evt tag. Og det bedste vi kunne gøre var at smide alt værktøj og ringe til ejerskifte forsikringen og en bygnings taksator ud...

Så siden i mandags har alt stået stille, vi er dog blot gået i krig i haven igen... Men det er surt...

Ja det er godt nok rigtig surt.... Åh jeg håber den taksator skynder sig ad helvedes til for jer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2010

Mor til Frederic og Freya

mariamiss6 skriver:

Ja det er godt nok rigtig surt.... Åh jeg håber den taksator skynder sig ad helvedes til for jer

Tak..

Har også haft ringet og hørt ad - hun skulle nok skrive et notits at det godt måtte gå stærkt... Men de har så mega travlt på grund af alt det vand der er kommet...

Frederic sover mere end nogen sinde for tiden. Han kom i seng 18.40 og vi vækked ham her til morgen kl 9. For vi skulle til oldefar føzdag kl 10. Vi kørte igen kl 11.20 der var han kørt tør for energi. Heldigvis bor hele hans familie her i fredericia, så det tog ikke lang tid at køre hjem. Han var for træt til rigtig at ville have noget så han blev puttet i barnevogn - der tog han sig lige 3 timer.

Vi prøved lige at køre på Sunset og spise, da vi ved frederic elsker pomfriet's... Øh nej... Han sad længe og bare kigged på dem, spiste 2 - skubbed det hele væk og sagde; tak for mad..

Anmeld

28. august 2010

Moar'en

For 9 mdr siden tjekked de ham for alt - næsten åbenbart... Der tjekked de levertal - blod% - blodtal - cøliaki - tænkelige som utænkelige ting. De tog dengang 6 glas blod. Har lavet fødevare allergi - dyr og støv prik test. Urin - lavet afførings dagbog - hoste dagbog.

Har tænkt på om diætist kan hjælpe så det han får indenbords er fuld af 'krudt'...

Da han kan leve på ½ knækbrød en hel dag, stadig uden at ville have mere mad.

Men det er hårdt når bedsteforældre vil forkæle ham med usunde ting og han blot siger; nej tak...

Hvor er det bare træls i ikke kan få nogen svar. Og hårdt for frederik at skulle igennem alle de prøver. Han er vel også blevet scannet og alt muligt for at finde svar.

Jeg har virkelig medlidenhed med jer. Kæmpe krammer til dig og frederik.

Anmeld

28. august 2010

Moar'en skriver:

Hvor er det bare træls i ikke kan få nogen svar. Og hårdt for frederik at skulle igennem alle de prøver. Han er vel også blevet scannet og alt muligt for at finde svar.

Jeg har virkelig medlidenhed med jer. Kæmpe krammer til dig og frederik.

Tror det er lidt som om de ikke har villet høre ordenligt efter og først nu hvor talene løber lømsk lytter og sætter endnu et møllehjull igang.

Lufted det allerede da han var kommet ud og de første 14 dage blot havde taget 50 g på. At han kunne sove så længe på tom mave og stadig ikke rigtig ville have noget. Sp sagde vi skulle prøve at sulte ham i 4 timer og så se ad, igen rekation fra frederic.

Da han var ½ år lufted jeg det atter for sp, da han stadig tog ringe på og stadig ikke viste sult. Jamen det skal nok komme når han fik mere voksen mad. Det samme svar ved 8 mdr, han skulle jo lige lære vores mad... Suk, siger jeg bare. Det er 15 mdr siden og vi står her stadig.

Plejer gerne at sige til folk der blot kigger mærkeligt om de ikke har prøvet at have et sygt barn der nægter mad og drikke - Det nikker de ja til... Jamen det er hverdag hjemme ved os og har været det i 15 mdr..

Nope ikke scannet - blot fået taget blodprøver - prik test osv.

Anmeld

28. august 2010

mariamiss6

Tak..

Har også haft ringet og hørt ad - hun skulle nok skrive et notits at det godt måtte gå stærkt... Men de har så mega travlt på grund af alt det vand der er kommet...

Frederic sover mere end nogen sinde for tiden. Han kom i seng 18.40 og vi vækked ham her til morgen kl 9. For vi skulle til oldefar føzdag kl 10. Vi kørte igen kl 11.20 der var han kørt tør for energi. Heldigvis bor hele hans familie her i fredericia, så det tog ikke lang tid at køre hjem. Han var for træt til rigtig at ville have noget så han blev puttet i barnevogn - der tog han sig lige 3 timer.

Vi prøved lige at køre på Sunset og spise, da vi ved frederic elsker pomfriet's... Øh nej... Han sad længe og bare kigged på dem, spiste 2 - skubbed det hele væk og sagde; tak for mad..

Årh det lille pus... Det er nok alle de nye indtryk i det nye hus og have, der trætter ham

Anmeld

28. august 2010

Lone Jakobsen

puha jeg synes i er igennem meget. kan sørme godt forstå du er frustreret. men en dag af gangen, og så håber jeg de snart finder nogle svar til jer. både hvad angår sønnike og drømmehuset.

Anmeld

28. august 2010

mariamiss6 skriver:

Årh det lille pus... Det er nok alle de nye indtryk i det nye hus og have, der trætter ham

Det har vi også tænkt så har været hjemme en del i lejlighed, for at se om det havde en forskel i søvn og mad. Men ingen forandring eller lign der.

Så han er lidt mystisk...

Anmeld

28. august 2010

Moar'en

Tror det er lidt som om de ikke har villet høre ordenligt efter og først nu hvor talene løber lømsk lytter og sætter endnu et møllehjull igang.

Lufted det allerede da han var kommet ud og de første 14 dage blot havde taget 50 g på. At han kunne sove så længe på tom mave og stadig ikke rigtig ville have noget. Sp sagde vi skulle prøve at sulte ham i 4 timer og så se ad, igen rekation fra frederic.

Da han var ½ år lufted jeg det atter for sp, da han stadig tog ringe på og stadig ikke viste sult. Jamen det skal nok komme når han fik mere voksen mad. Det samme svar ved 8 mdr, han skulle jo lige lære vores mad... Suk, siger jeg bare. Det er 15 mdr siden og vi står her stadig.

Plejer gerne at sige til folk der blot kigger mærkeligt om de ikke har prøvet at have et sygt barn der nægter mad og drikke - Det nikker de ja til... Jamen det er hverdag hjemme ved os og har været det i 15 mdr..

Nope ikke scannet - blot fået taget blodprøver - prik test osv.

Det er ufatteligt de ikke tager forældre mere seriøse

Jamen han kan vel også fejle noget de ikke kan se på blodprøverne. Altså bare for at tage Viktor, så vil hans blodprøver jo ikke vise hans hjertefejl. Og der er sgu da så mange ting man kan fejle. Det er sgu da utroligt de ikke har gjort mere for ham og jer. Ej hvor jeg synes det er en træls situation i er i

Anmeld

28. august 2010

nutche skriver:

puha jeg synes i er igennem meget. kan sørme godt forstå du er frustreret. men en dag af gangen, og så håber jeg de snart finder nogle svar til jer. både hvad angår sønnike og drømmehuset.

Frustreret og træt.

Vi har jo lige haft 3 uger's ferie og starter op i vante dagligdag på mandag. Jeg lægger så ud med at møde 6.30-17 hele ugen. Så hus står helt og skammer sig. Ringer dog til forsikringen for at høre hvor langt de er, for ham taksator har stadig ikke kontaktet os.

For 2 mdr siden var det blot samtale med astma og allergi børnelægen og vægt+højde kontrol.

Bare et eller andet, så vi har noget at arbejde ud fra.

Anmeld

28. august 2010

Moar'en skriver:

Det er ufatteligt de ikke tager forældre mere seriøse

Jamen han kan vel også fejle noget de ikke kan se på blodprøverne. Altså bare for at tage Viktor, så vil hans blodprøver jo ikke vise hans hjertefejl. Og der er sgu da så mange ting man kan fejle. Det er sgu da utroligt de ikke har gjort mere for ham og jer. Ej hvor jeg synes det er en træls situation i er i

Vores egen læge smed håndklædet i ringet da han uden synlig grund tabte sig over 1 kg - der gik han endnu ikke, så hun kunne ikke putte det ind under at han var blevet mere aktiv. Jo hun fandt hæved lymfeknuder - men han var ikke syg og er det jo sjælendt.

Så vi blev sendt videre til børne amb hvor de satte det store hjul igang med prøver osv. De var alle fine. Lad os prikteste ham for det vi kan - heller ingen udslag. Da de ikke har fundet noget er deres geist for at finde svar dalet og blot endt i kontrol og prøve at sætte ham ned i astma medicin, sætte ham op igen for han begyndte at hoste igen...

Men her i går syntes sygeplejesken at nu var det ikke sjovt mere og hun syntes der var grund til bekymring og ville bringe det hele videre. Så hvad de nu finder ud af prøver og test aner jeg ikke.

Men der er ofte aftener når han er kommet i seng at jeg bliver ked af det. I dagtimerne er det nok blot at se hans ansigt og herlige smil.. For gør virkelig alt for ham, men de tal er noget man som mor bliver bedømt på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.