Fødselsdepresion??? Man kan virkeligt blive som Dr.Jekyll and Mr.Hyde.... Her i DK tager man tit hensyn til fødselsdepresion. Der kommer en sundhedsplejersken og tjekker, om alt er i orden og hun kan starte en "alarm" hvis hun kan mærke noget. I andre lande, inkl. Frankrig, er der ikke nogle. Hvem ved situationen i lejligheden. Hun har måske været alene i 2 uger uden nogle og så en depresion? Jeg siger ikke, at det er rigtigt, det hun gjord! NEJ NEJ NEJ Det gør ondt i hele min krop for at høre det! Men jeg er også lidt ked af det for mors vejne, for når hun bliver rask igen kan hun se, hvad hun har gjord og jeg vil bestemt ikke være i hendes situation! Jeg har en veninde som boede i Australien. Hendes fødsel depresion var så stor, at de blev nød til at indlægge hende i den psykiatriske afdeling. Hendes mand og mor kæmpede for hende. Hun siger, at hun fik det bedre igen efter et styk tid. Hun kan ikke huske noget som helst i den periode. Hun siger, at heldighvis har hun haft støtte og hun har ikke rigtigt reargeret på en voldsomt måde, hendes reaktioner var noget anderledes. Men hun kan ikke huske noget. Det frygteligt.
Så til alle gravide, så snart I kan mærke noget galt med jer eller jeres familie kan se, at I kunne måske have depresion, så skal I skynde jer og finde noget hjælp, for det kan gå rigtigt galt... 
Anmeld