Hvad synes i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

937 visninger
19 svar
0 synes godt om
27. august 2010

Lullaby

Jeg vælger at være anonym da der kan være nogle herinde som genkender situationen..

Igår var vi til forældremøde i min datters 3 klasse.

Der er blevet planlagt en overnatning på et shelter af forældrerådet i klassen. Dvs at hele klassen skal med + 3 forældre.

En af de andres forældre rakte så hånden op igår og spurgte om skolen ville sørge for at skaffe børneattester til de forældre der er med.

Hvad synes i? Er det okay?

En børneattest er et bevis som politiet har på, at du ikke er en pædofil, altså en dømt en i hvert fald..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2010

TbCp

Lullaby skriver:

Jeg vælger at være anonym da der kan være nogle herinde som genkender situationen..

Igår var vi til forældremøde i min datters 3 klasse.

Der er blevet planlagt en overnatning på et shelter af forældrerådet i klassen. Dvs at hele klassen skal med + 3 forældre.

En af de andres forældre rakte så hånden op igår og spurgte om skolen ville sørge for at skaffe børneattester til de forældre der er med.

Hvad synes i? Er det okay?

En børneattest er et bevis som politiet har på, at du ikke er en pædofil, altså en dømt en i hvert fald..

Det synes jeg faktisk er helt okay.
Det kan godt være nogle synes det er hysterisk, men jeg ville synes det var helt okay at skulle have sådan en.

Anmeld

27. august 2010

Lullaby

TbCp skriver:

Det kan godt være nogle synes det er hysterisk, men jeg ville synes det var helt okay at skulle have sådan en.

Skal man ikke have lidt tillid til verdenen? Bare en smule?

Anmeld

27. august 2010

Happiness

Helt anonym blev du ikke

Jeg synes det er lidt volsomt at bede om børneattester... Men okay, hvis folk er utrykke ved situationen, så må man jo gøre det så de føler sig trygge....

Men jeg ville nu ikke kræve det...

Anmeld

27. august 2010

Lunae

Puha, den er godt nok lidt svær!

Jeg tror jeg tænker, at det er fair nok! Alle de professionelle, som omgåes ens børn skal jo vise dem, når de skal ansættes! Derfor tænker jeg, at det er meget naturligt, at man selvfølgelig også tjekker de forældre som skal omgåes dine børn!

Alligevel tænker jeg, at det er lidt krænkende, men personligt ville jeg ikke have noget problem med det! Hvis man ikke har noget at skjule, er det jo bare en formsag!

Anmeld

27. august 2010

sus34

Jeg synes godt nok det er overdrevet!

Man bliver da nødt til at stole på hinanden, det er jo forældre til børn i ens klasse vi snakker om. Du ville da heller ikke bede om at se en attest, hvis dit barn vil hjem til den pågældende og lege en dag efter skole!!!

Man kan altså også blive FOR hysterisk, vi er da heldigvis alm mennesker med alm moral-normer langt de fleste af os.

Anmeld

27. august 2010

Lullaby

sus34 skriver:

Jeg synes godt nok det er overdrevet!

Man bliver da nødt til at stole på hinanden, det er jo forældre til børn i ens klasse vi snakker om. Du ville da heller ikke bede om at se en attest, hvis dit barn vil hjem til den pågældende og lege en dag efter skole!!!

Man kan altså også blive FOR hysterisk, vi er da heldigvis alm mennesker med alm moral-normer langt de fleste af os.

Ja det tænker jeg også. For hvis en klam person vil kan han/hun da også gøre det hvis barnet er på besøg en eftermiddag...

Anmeld

27. august 2010

Lullaby

MaybeMe skriver:

Helt anonym blev du ikke

Jeg synes det er lidt volsomt at bede om børneattester... Men okay, hvis folk er utrykke ved situationen, så må man jo gøre det så de føler sig trygge....

Men jeg ville nu ikke kræve det...

Ej altså

Anmeld

27. august 2010

TbCp

Lullaby skriver:

Skal man ikke have lidt tillid til verdenen? Bare en smule?

Jo det skal man måske nok....

Tror måske der er personer (incl. mig selv) der har den slags for tæt på livet og derfor gerne vil være på den sikre side.
Og egentlig er det vel ikke et problem hvis folk ikke har noget at skjule.

Det er jo heller ikke sådan at jeg ikke ville sende mit barn med nogen hjem at lege uden først at have set en ren børneattest.

Anmeld

27. august 2010

Mette+Mathias

TbCp skriver:

Ej, det er da alt for overdrevet!! Hvis man har den indstilling til livet, så kan man da virkelig få plantet noget angst i sit barn!

De andre som skal med er FORÆLDRE!! - man mistænker vel ikke sine børns venners forældre for at være pædofile??

Vil de have børneattest på alle forældrene - eller kun hvis det er mænd der deltager??

Jeg synes det er latterligt, og politiet må have bedre ting at bruge tiden på - tænk hvor mange lejrskoler/overnatninger der er hver uge i DK.

Kom lige til at tænke på - hvad så når børnene sover hjemme hos hinanden, skal man så også have en børneattest?? Og senere når der er videomaratho og pyjamasfester - børneattest?!?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.