HJÆLP!!!!!! Ang. samvær.... Hva FANDEN ska jeg gøre??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2008

Mimic

lige en lille tilføjelse...

i og med det er DIT hjem, har du lov til at bestemme selv... det er ikke okay at han truer dig på den måde... hold på dit og gå til statsamtet hvis det er det der er nødvendigt...

troede egentlig at han ville komme for at være sammen med sin datter og ikke for at være på nettet og glo tv...???
nogle mænd er bare for dumme... (undskyld sproget), men han har slet ikke ret til st "udnytte" din computer... det er din ejendom, og i bor ikke sammen FÆRDIG BASTA...

hilsen linda

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2008

Natasja

Tusind tak for jeres svar.

De sidste 2 gange har han også nedgjort mig..

F.eks. sagt til Josefine "Håber ikk du bliver lige så grim som din mor. Du har arvet hendes fede lår. Se hendes tykke kinder. Håber ikk du får blå øjne. (De er blå lige nu, men ka jo skifte) for det er en pisse grim øjenfarve" osv osv .. Han snakker grimt om mit hjem (det er under renovering) og han ville i hvertfald ikk bo sådan et low life sted osv osv.. Øhh godt nok er det ikk den pæneste bebyggelse, men det er andel og ejerlejligheder. Han bor selv i en 1 værelses i Ishøj.. Og VED godt at Josefine ikk forstår det, men accepterer ikk at blive nedgjort i mit eget hje. Og når jeg beder ham snakke pænt siger han bar "uuuh.. Slap af.. Du ka sgu da være ligeglad"

Jeg har spurgt ham om ikk vi kan rykke samværet til når jeg flytter hejm igen. Der er virkelig ikk i min og GARANTERET heller ikk min datters interesse at hun skal vækkes 3 gange og ikk få sin søvn.

På mandag beder jeg ham fise ind på hendes værelse. Problemet er at han ikk vil sidde på gulvet... Øhh hva tror du vi andre gør?? Jeg lejer TIT på gulvet med hende, hvor hun ligger på et tæppe, men det er han åbenbart for "fin" til. Men jeg har været så venlig at sætte en stol derind. I onsdags så han tv, røg smøger (på altanen) for hvis min veninde må, så må han jo ogs (sagde han, ikke jeg)

Han opfører sig SÅ uacceptabelt.. Og hans måde at være på over for min datter signalerer ikke at han er der for hende. Han bliver VED med at vil diskutere.. HELE TIDEN.. Og når han har set hende 10 min ligger han hende og går rundt og kommenterer alt.. Og han gider ikk holde hende når hun hopper.. DET gør små børn...!

Ja jeg ka skrive tons af ting om ham.. Men så ville i sidde flere timer.. hehe..

Natasja & Josefine 220907

Anmeld

10. februar 2008

SaNiNa

Sytens virkelig du skal snakke med din advokat for han har ikke noget at gøre i dit hjem udover din datters værelse du kan sagtens få med hold i at han skal holde sig på værelse og hvis han bliver ved med at tale grimt om dig mens datteren hører på det ville jeg sætte skjult kamera op så statsadvokaten kunne see hvor slemt det er...

tror faktisk du kan få med hold (i) at der skal værer en anden person til stede når han ser din datte og nej han skal ikke kommer når din datter skal putters du siger han har tidlig fri så kan han sku osse ruppe sin hent til sin datter noget før ellers ma han sku undvære at se hende for det skal på ingen måder gå ude over hende og det gør det jo lige pt...

Sanne

Anmeld

3. marts 2008

Loggidut

Natasja?
må jeg ikke lige spørge om noget?

ham gutten...hvor gammel er han?
i mine ører lyder han som værende omkring de 20....

nu er det jo sådan at du har valgt at få barn med ham....og derfor er nød til at forholde dig til ham...så langt så godt.

hvorfor er det lige han har samkvem hos dig?
og hvad er det han gerne vil opnå med det samkvem?
er der planer om at han senere skal have din datter på weekend?

og en ting er helt sikkert....er han i dit hjem...skal han følge dine regler...sluk for din computer, smid stikket til dit tv væk...og sig til ham, at hvis han vil komme hos dig, skal han holde en ordentlig tone....hvad han gør uden for dit hjem er hans problem...men i dit hjem, er det dine regler der gælder...

har du tænkt over at aliere dig med en veninde, forældre eller andet mens han er der?

knus fra loggidut, som vel egentlig spørger mere end hun svarer

Anmeld

3. marts 2008

SaNiNa

ja syntes osse du skal søger for at der er andre til stedde når han er der... for som du skriver så nedgør han dig ovs... og hvis du en dag vil søge den fuld forældremyndighed så erdet godt at andre osse har set hvordan han er over for dig...

håber det blive bedre og i kan være i sammen stue for jeres datters skyld

Sanne

Anmeld

3. marts 2008

Natasja

Hej.. Du spørger bar løs :o) Han er 29!! Ved godt jeg ska glo på ham de næste mange mange år, men arrrgh bliver indrød i hovedet hver gang jeg ser ham. Grunden til at samværet ska foregå hos mig er at det blev der aftalt i statsamtet.. Vi havde en børnesagkyndig der, som sagde at det bedste for så små børn er at være i vante omgivelser.. Grunden til han skrev til dem ang. samvær var fordi han ville have hende med sig i så lille en alder. Hun er kun 5 mdr nu! Det sagde jeg nej til og derfor søgte han samvær. Jeg aner ikk hva han vil opnå med det samvær.. De sidste 14 dage har han skreve han har lungebetændelse (så lang tid har man somregel ikk lungebetændelse hvis det bliver opdaget med det samme, og han havde det fint 2 dag før han skrev han var syg) Og i dag udeblev han selv om han var her i fredags! Han siger han vil have hende senere, men i fredags ville han ikk holde hende fordi han var træt og havde ondt i hovedet.. Jeg tror ikk han har interesse for hende. Har prøvet at lave samværet om, så han kommer på sine fridage samt søndage.. Dette vil han ikk gå med til for som han selv sagde "tror du selv jeg vil bruge min eneste fridag og søndag på at se hende" Øhh nå nå sorry.. Det er jo ogs "kun" dit barn!! Der har ved hvert samvær været en anden person. Mest min mor, men han er stadig sådan.. Når hun ikk lige er i nærheden.. Når hans kæreste er med siger han jeg ska skride af helvedes til (når vi er i stuen) for han vil ikk være på hendes værelse.. Har jeg dog ikk gjort og sagt at han gå gå ind på hendes værelse. Det vil han ikk og begynder så at diskutere.. Sådan har det været næsten alle gange.. Hvis du har fler spg's spørger du bar.. Vil med glæde svare.. Natasja & Josefine 220907

Anmeld

3. marts 2008

Ravnen

Hej Natasja det undrer mig temmeligt meget, at din datters far, kan nå at lave så meget ravage, iløbet af hans samvær!!! Mener at anbefalingen for fastsættelse af samvær, for så lille et barn, er 30minutter en gang i ugen og det vel at mærke, sammen med bopælsforældren eller en anden, for barnet kendt person (for at barnet ikke skal blive traumatiseret) Samvær og forældremyndighed har INTET med hinanden at gøre !!!! Delt forældremyndighed betyder blot, at i skal være enige om ting, så som hvor barnet skal bo, passes, gå i skole og evt. hvilken religiøs retning barnet skal opdrages under! Lige når det kommer til dette emne, får man desværre kun den rådgivning, man selv opsøger, så jeg vil klart anbefale dig at få hold i Mødrehjælpen (du kan her igennem, få gratis konsultationer, med en jurist/advokat) Ligeledes vil jeg helt klart råde dig til at kontakte politiet i tilfælde af trusler/chikane, du skal ha' dokumentation på ALT, i tilfælde hvor det er ord imod ord, stikker Statsforvaltningen fingrene i ørene og lader som ingenting!!!! Er du for øvrigt klar over, at du i tilfælde af at han har truet dig verbalt på livet eller du har følt dig truet på livet af ham, kan forlange at i bliver indkaldt til møder seperat ?? Bare lige lidt krummer, fra en som har kæmpet i Statsforvaltningen, i over 2 år nu>( Pøj pøj med det og lov mig ikke at la' dig affærdige (for jeres datters skyld) Knus fra Ravnen

Anmeld

4. marts 2008

Tikki

Hej Natasja
Kender du til forældretelefonen ved foreningen BørnsVilkår? Man kan ringe helt anonymt og telefonen viser IKKE dit telefonnummer (det ved jeg, for jeg har arbejdet der ;)), så du kan ikke spores. Her sidder der pædagoger, psykologer, socialrådgivere osv. bag telefonerne og kan rådgive om disse problemer og mange gange hjælpe dig videre.

Telefonnummeret er: 35 55 55 57 og du kan læse om det på hjemmesiden: http://www.bornsvilkar.dk/ForForaeldre/TopLinks/Ko ntakt.aspx

Håber du finder en løsning, der duer for jer alle - ikke mindst for din datter.

Mange hilsner fra Jeanette

Anmeld

4. marts 2008

MorCamilla

Hej Natasja.

Jeg tror det må være helt forfærdeligt for dig.. og ikke mindst for din datter... :( Jeg håber virkelig at I finder ud af det, tror bestemt ikke det er sjovt at have barn sammen med en man slet ikke kan klare... og som har den ene undskyldning efter den anden...
Alt held og lykke her fra...

Knus fra Camilla.

Anmeld

3. april 2008

tmk

hej natasja

kunne det ikke værer en ide at din x hente hende og tog hende meg hjem til sig selv, så skulle du hente hende ved han efter et pa timer. det har jeg selv gjort de min denminste var 5 md det funger rigtig godt til han var 1år sderefter havde han ham i helle weekenten
hilsen tmk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.