HJÆLP!!!!!! Ang. samvær.... Hva FANDEN ska jeg gøre??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.978 visninger
23 svar
0 synes godt om
4. februar 2008

Natasja

Min datters far er VERDENS største røvhul... Og tro mig! I ville synes det samme.

han sagde "fælles forældremyndighed eller ingenting" Han ringede til mig da jeg havde født.. var stadig på hospitalet.. Og truede med at fucke mit liv hvis ikk det blev fælles. var så mange at min onkel kom fra Roskilde til Hvidovre kl 0.30 om natten,

Vi har næsten lige været i statsamtet hvor han gjorde alt for at få mig ned med nakken (men det vendte sig mod ham selv) IDIOT!!

PROBLEMET ER SÅ AT: Hendes værelse er ikk særlig stort.. Det er måske 2*4 meter.. MEN.. Man kan sagtens være der.. Han vil IKKE være derinde med hende men vil være i stuen (blandt andet så han kan se tv og gå på nettet) .. Fik nemlig af vide at jeg ikk må være i nærheden da han skal ha chancen for at lære hende at kende (Hun kan IKK lide ham.. So far..) Men han siger at hvis jeg sender dem ind i det rum, vil han gå til statsamtet.. Kan han det??

jeg mener.. Er det ikk fuldstændig ligemeget om han er i stuen eller hendes værelse?? Når han sagtens kan være der.. Familie/venner siger han er fucked up og intet vil få ud af det.. Hva mener i?? Har virkelig brug for råd for han gør ALT for at fucke ting op for mig så han kan få hende med sig.

Derudover vil han komme om aftenen nu (efter 16 MINDST), da han arbejder fra 3-13 ... Han siger at han er åååh så træt kl 15 når han kommer.. mener ikk at om aftenen er rimeligt.. Og her snakker vi altså omkring kl 18-19, da det passer HAM bedre.. Prøvet at forklare ham at det vil jeg ikk, da det er det tidspunkt hvr vi gør klar til at hun skal i seng..

HJÆLP mig please..

Natasja & Josefine 220907

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2008

MorCamilla

Hejsa Natasja & Josefine..

Det må være forfærdeligt at have barn sammen med en man slet ikke kan li`... Jeg har en veninde der har prøvet nogenlunde det samme, hendes kæreste gik til en advokat da hun bad ham om at være på værelset med deres søn mens han var på besøg.. (så hun kunne lave mad, rydde lidt op osv, mens han var der) Men han gik aldrig videre med det, fordi advokaten sagde til ham at det kom der ikke noget godt ud af alligevel.. Nu kan de godt sammen igen - de er ikke kærester. Men er blevet bedre venner end de var før.. Jeg håber at I finder du af det..

Knus fra Camilla..

Anmeld

5. februar 2008

Doktor Doolittle

Kære Natasja Det lyder virkelig ufedt for jer alle sammen :'( Hvis I kan tale sammen, kunne I forældre blive enige om en fast ordning. Som far og med fælles forældremyndighed har han ret til at se sin datter, og i længden vil hun forhåbentlig også få glæde af at have kontakt til sin far. Jeg har slet ikke forstand på hvad man gør med så små børn. Måske han kunne komme forbi 2 gange om ugen i et fast tidsrum eller hvad I nu selv kan blive enige om. I så fald må du nok også acceptere, at det også skal være på hans præmisser. 2 aftener om ugen ville måske også være ok, hvis du helt sikkert kan regne med ham dér, så kunne du måske endda komme lidt ud og lave noget for dig selv de aftener (?) Hvis I slet ikke kan blive enige om noget, kan statsamtet hjælpe med at lave en ordning for jer. Men så bestemmer de fuldstændig. Det kan være de siger 10-4 og så skal det bare overholdes. Det ville være bedst, hvis I sammen kunne finde ud af noget. Selvom det synes håbløst lige nu, så tænk på at din datters far trods alt gerne vil være sammen med hende, det synes jeg i sig selv er positivt. Resten tror jeg I kan finde ud af hen ad vejen, selvom I nok begge kommer til at sluge nogle kameler. Jeg håber virkelig på det bedste for jer alle 3. Stort knus fra Tina

Anmeld

5. februar 2008

Jan9e D

Hej Natasja.

Uha det lyder bestemt ikke særligt fedt, for nogen af jer. Men jeg ville nok kontakte statsforvaltningen, mhp, at de laver nogle bestemmelser til hvor, hvorlænge, samt i hvilket tidsrum han skal se hende. Og mht til tidspunket kan han jo ikke forvente at du skal holde hende oppe, til når det passer ham hun er jo kun ½ år. Så jeg vil skrive eller ringe til statsforvaltningen for at få det afgjort. Og så er det ikke dig der har truffet beslutningen. Men husk at der er ca. 2-3 mdr bahandlingstid, så der går aligevel noget tid for der ligger en afgørelse.

Men ellers så prøv at skriv til Zuzet allias Lotte på enligmor, mener hun ahr prøvet noget af det samme, og hun vil helt sikkert kunne give dig de svar du har brug for.

Kh Jannie. Som er glad for at samvæet med ex-en fungerer godt (for det meste)

Anmeld

5. februar 2008

Nan

Jeg kan egentlig godt forstå at han ikke gider lære sin datter at kende i et værelse mindre end en fængselscelle og jeg kan også godt forstå at han gerne vil have fælles forældremyndighed - han er trods alt barnets far. Han burde gå til statsamtet - om ikke andet så for at få en permanent løsning - også af hans egen situation.

Jeg ville lade statsamtet afgøre samværet. Der er ikke ret meget der tyder på at i selv kan finde frem til en løsning. De kan træde til når forældrene ikke længere evner at se tingene fra andet perspektiv end deres eget og varetage barnets tarv.

Anmeld

5. februar 2008

Heidi.

NAN.. syntes du ikke du er lidt hård i din udtagelse?? Nu kender du jo ikke baggrunden for noget af det her.. og hvis et lille værelse er hvad der er at tilbyde ja så er det jo sådan det er ..

Nu skal sammenværet jo finde sted hos moderen tilsyneladende, og så er et lille værelse vel godt nok.. Om jeg så skulle sidde på et lokum for at have samværd med mine børn ja så gjorde jeg det.

Anmeld

5. februar 2008

Nan

Jeg synes ikke at uvidenhed absolut skal betyde at man ubetinget er posetiv i andens favør. Som bruger bliver jeg bedt om - på baggrund af et sparsomt antal oplysninger - at give min mening til kende og det er gjort. Hvis man udelukkende vil have medhold og stryges med hårene bør man vel bede om det - og ikke andres ærlige mening.

Et lille værelse er jo ikke efter min mening ikke hvad der er at tilbyde når nu der er en stue. Hvis man vil have retfærdighed må man også selv kunne sætte sig i andens sted - og det kan da ikke være særlig rart for hverken den ene eller anden forælder at sidde inde på et lille lummer for at have samvær.

Anmeld

5. februar 2008

Heidi.

Kan du ikke være sød at skrive på en måde så vi alle forstår hvad du mener?? Jeg er ikke dum, men du bruger lidt for fine ord, og dette er ikke ment som værende provokerende..

Mvh Heidi

Anmeld

5. februar 2008

Nemesis

Hej natasja
Personligt ville jeg nok ringe til statsforvaltningen og spørge hvor meget hans samvær skal indskrænke dit liv, hvis du IKKE må være i samme rum.

Spørg om det ikke er hensigtsmæssigt at deres samvær er på HENDES værelse hvor hendes legetøj også er..og hvor der netop ikke kan være andre forstyrrende elementer såsom tlf. tv og radio.

Dernæst er det vel også et spørgsmål om, at hvis DU sidder på hendes værelse og de skal have legetøj..ja så er DET også galt, samtidig med at det bestemt ikke kan passe at du skal være bundet på hænder og fødder og ikke kan lave alm. dagligdags ting såsom støvsugning, rengøring og andet.

Håber sørme at du denne gang kan fortælle ham, at nu skal han stikke piben ind og se på sin datters bedste..og har han fri kl 13....ja så kan han sagtens komme tidligere..også det må statforvaltningen kunne bakke dig om omkring.

Held og lykke
Sisse

Anmeld

5. februar 2008

Mimic

hvor minder det bare om min egen situation...

1: er det det eneste værelse der er, så er det der han skal være med den lille... det er dit hjem og han skal ikke sidde i stuen og glo fjernsyn eller være på nettet PÅ DIN REGNING

2: ja selvfølgelig skal der være fælles forældre myndighed, men hvis manden ikke kan finde ud af det må du søge den fulde forældre myndighed, ja han truer dig måske nok, men gør han det så beder du politiet om et tilhold

3:det er IKKE okay at han kommer om aftene... ja han er træt, men det skal ikke være på bekostning af din datters søvn, hun har også sengetider der skal passes....

knus og mange tanker fra linda der har oplevet noget nær det samme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.