Tandlæge - Narkose :'( HVOR!!! Haster..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2010

L-Mortil3

SabrinaL skriver:

Hej alle brugere

Jeg håber ikke at dette indlæg er et af dem hvor at folk begynder at svine mig til, pga hvordan tingene nu er sket.

Jeg skriver da jeg har hårdt brug for hjælp.. Trods mine kun 18 år, har jeg nogle forfærdelige tænder. Man kan ikke se det uden på dem, men jeg har tandpine HVER dag, mindst 3 gange om dagen, og det har stået på over 1 år, Det er simpelthen INDE i mine tænder osv, der er noget galt og jeg ved simpelthen ikke hvad det er, men det er SLEMT! - Jeg ved at der b.la. er mindst én rodbehandling jeg skal have lavet, og så ved jeg ikke hvad der ellers er, men som sagt er det meget slemt, selvom jeg kun er 18.

Jeg børster mine tænder hver dag, 2 gange om dagen, så I behøver ikke spørge mig om det er derfor. Grunden til at det har stået på over så lang en periode er at jeg lider af ekstrem tandlægeskræk. Langt værre end folk bare kan sætte sig ind I... Jeg har aldrig oplevet ... ikke bare 1 gang, hvor jeg ikke har haft ekstreme smerter under et besøg hos tandlægen, da bedøvelse simpelthen ikke virker for mig (den bedøvelse man får med sprøjte i tandkødet).. Nu siger jeg stop.. Jeg kan ikke mere, og jeg har ingen kræfter tilbage, så derfor vil jeg have lavet ALLE mine tænder på én gang.. Jeg ved udemærket, at bliver meget meget dyrt, og jeg skal også ha alt den hjælp jeg nu kan af tilskud, og hvis det er muligt selvfølgelig også ha lavet en afdragsordning... Jeg har nu valgt at jeg vil finde en Narkosetandlæge.. Men jeg synes ikke jeg kan?! Jeg er simpelthen på bar bund.. Det hjælper intet dem der er i København... Jeg har brug for en i Vejle/Horsens og de byer omkring..

Jeg søger alt hvad jeg kan på nettet, men... Jeg ved ikke om det bare er mig? Men jeg har sådan brug for hjælp, til bare at finde en der kan hjælpe mig med det her

INGEN rynkede bryn herfra! Jeg kan følge dig 200% jeg har selv utrolig slemme, SLEMME tænder, de er dog også MONSTER grimme på ydersiden, det kommer sig af noget kraftigt astmamedicin jeg har fået, samt jeg i en årrække har manglet D vitamin og kalk.

Jeg har som dig tandlæge skræk af stor grad og får kun lavet en enkelt tand når jeg ikke længere kan stoppe med at tude af bare smerter...

Det har stået på i nu 6 år, med tandsmerter hver dag, jeg har endnu ikke kunne finde tandlæger i danmark med narkoselæge koplet på, men er de seneste år begyndt at søge meget i USA da jeg ved de der, har disse ordninger (MANGE MANGE steder)...

Jeg er dog ikke kommet videre i sagen, så jeg vil lige følge din tråd og se om nogen kender nogen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2010

<3

Nu er der jo også forskellige former for bedøvelse. Jeg skal nemlig have den hardcore fordi den milde ikke virker på mig, bla. fordi jeg er nervøs for om bedøvelsen virker og den hardcore virker kun i x-antal minutter, så kan udemærket godt forstå dig.

Jeg har ingen gode råd til dig andet end at du må bide det hele i dig og tage til tandlægen for jo længere du venter jo værre bliver det bare og så synes jeg også at tandlægeskolen lyder som et bud for dig. 

Mange kram og knus

Anmeld

27. august 2010

Dictes mor

Jeg har lige spurgt min mor, som er tandlæge, og hun siger, at man godt kan få narkose, men at mange tandlæger ikke vil det, fordi narkose kan være meget farligt. Hun foreslår, at du ringer til din tandlæge, og fortæller det som det er, at du er meget meget bange, og om ikke man kan finde ud af at du får nogle beroligende piller, og prøve en slags bedøvelse, for der findes flere forskellige bedøvelsesmidler til at sprøjte i tandkødet, og der må findes en, som virker på dig også. Men det er vigtigt at du fortæller din tandlæge præcis, hvordan du har det. Tager han/hun dig ikke alvorligt, så skal du finde en anden, for du skal have lavet de tænder, og det vil være bedst for dig, hvis det kunne være uden fuld narkose, for det er farligt og meget meget usundt for kroppen. Der er tandlæger, som er meget dygtige til det med tandlægeskræk, og alle tandlæger tager det alvorligt, og vil gerne hjælpe så meget som muligt.

Hvis nu du ikke synes, at din tandlæge tager dig alvorligt eller vil prøve at hjælpe dig nok, så sig lige til, så prøver jeg at høre om mine forældre kender nogen, som kan hjælpe dig, men prøv først at snakke med din tandlæge om det.

Anmeld

27. august 2010

VIPpigen

Jeg bor i Vejle, og har tandlæge i fredericia, han er virkelig bare jordens bedste. Jeg lider dog ikke selv af tandlægeskræk, men har været igennem masser af både større og mindre indgreb, da jeg har fået fjernet mine 2 fortænder, og rykket hele overkæben. Fik det afsluttet i 2008 med at jeg fik filet mine "fortænder" (dine tænder ved siden af dine fortænder) ned, og fik sat krone på.

Har siden jeg var 8, til jeg var 10 gået til tandlæge 1-2 gange i ugen, pga tandskade. og fra jeg var 10, til jeg var 13 fik jeg lavet flere indgreb for at fjerne hævet tandkød.

Alle gangene har min tandlæge accepteret når jeg har haft brug for en pause, eller har skulle tisse under behandling. Jeg falder nu i søvn med det samme jeg ligger mig i stolen derinde, og han kan "styre" alt uden jeg som sådan bemærker noget.

Dog som jeg siger til ham, jeg har ikke tandlægeskræk, og jeg er ikke bange for nåle, men bryder mig bestemt ikke om tandlæger med nåle, og derfor er han meget forsigtig når jeg er derinde, og skal have lokalbedøvelse.

Det er tandlægerne juhl inde i frederica, og det er Svend Åge, og hans kone Bodil der har klinikken (håber datteren overtager når de går på pension) Ved dog ikke om de tilbyder behandling under fuld narkose...

Men har du prøvet at have musik i ørene mens du er derinde, det kan nogen gange hjælpe man ikke kan høre maskinerne når de arbejder... OG LUK ØJNENE, og prøv at slap af

Anmeld

27. august 2010

Sabrina2014

Jeg er simpelthen så glad for alle jeres svar, og at der endelig er folk der ikke bare siger 'ta dig dog sammen..' men rent faktisk forstår mig..

Starter allerede i næste uge, med at gå ind til en tandlæge i Vejle og prøver at snakke med dem, men vil helt sikkert lige kigge på den tandlægeskole også!

Er meget taknemlig for alt jeres hjælp, og har tænkt mig at besøge alle tandlægerne i Vejle/andre steder, indtil jeg har fundet mig den rigtige tandlæge!

Knus Sabrina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.