Starten af livets er noget af det smukkeste.
Men alligevel kan livet ende med at være noget lo.. længe før det er gået rigtig i gang.
Jeg har nok i små vendinger her og der snakket om mit liv og det jeg har været igennem.
Men efter jeg var hjemme hos min mor i tirsdag for at hjælpe hende med at vaske tøj, kom jeg til at tænke på mit liv og det jeg har været igennem. Men også på min mors liv og mine børns fremtidige liv.
Jeg er den heldige ejer at et lidt af et lorte liv nogen gange.
Da jeg startede i børnehaveklassen fik læren af vide jeg ikke skulle ha mælk da det påvirkede mine ører. Det var så ikke rigtig men det var hvad min mor troede den gang. Jeg havde store huller i mine trommehinder, så det løb fra mine ører, i ved det grønne stads som ved MØB. Det stinker af HT, så det startede så mit skoleliv som mobbeofre. Jeg blev kaldt alt med ost, da de synes det var det, det lugtede som. Ostemad, osteskive. Utroligt sårende dengang, men lidt komisk i dag.
Da jeg kom i 5 kl. begyndte jeg lidt at gøre oprør og svarede dem igen, da 5 kl. var slut, var det også slut med jeg var et mobbeofre.
Da jeg var 8 år gik min mor og far fra hinanden, da havde han endelig fundet sig et arbejde og kommet ud af drukverden.
Jeg blev 9 år i aug 1991 og i dec. begyndte jeg at komme i aflastning hos en familie i Ishøj.
Engang i 1992/93 var min mor endeligt blevet en alkoholikere efter lang tid med små drikkerier, som startede efter hendes mening da hun ville holde på min far.
Så Mandag 6 aug 1994, boede jeg ikke længere hos min mor i KBH men hos min aflastningsfamilien i Ishøj, de var så lige blevet mine plejeforældre. Det var så dagen før jeg blev 12 år og selv havde noget at skulle ha sagt. Det skal lige siges at jeg blev, (hvor latterligt det end lyder) frivilligt tvangsfjernet.
Så det år startede jeg så på en ny skole, og for start fik de af vide jeg havde noget med mine ører og jeg ikke hørte så godt og det var det. Aldrig mere blev jeg mobbet, mens jeg gik i folkeskole eller senere.
Efter jeg blev 18år og var under uddannelse, kunne jeg godt se og føle der var noget galt i min plejefamilie, men jeg valgte at lukke mine øjne og være inde på mit værelse. Jeg har en super god veninde, som jeg i en periode på ca 6 mdr. var hos hver weekend hele weekenden, for ikke at være hjemme. Men jeg tænkte ikke længere ovre at jeg nok for en grund ikke var ”hjemme” hos min selv.
Det blev værre og værre, men der var et lysglimt min mor/stedfar var stoppet med at drikke juni 2002, 2 mdr. før jeg blev 20 år. Juhu havde fået min mor igen. Men så skete der noget som ændrede mit syn og gjorde jeg aldrig var hjemme fra marts 2003 til jeg flyttede 1 okt. 2003.Det vidste sig så senere at halvdelen af mit liv fra jeg var 12-21 år nok har været løgn og latin. Så jeg skulle også ligge finde mig selv og sandheden igen.
I marts 2003 en aften jeg var hjemme og besøge min mor, fik hun et epilepsi anfald som sendte hende direkte på hospitalet.
Det vidste sig at hun havde en svulst i hjernen, som trykkede på hjernen. Det påvirkede hendes tale og hukommelse. Det var en metastase, som kom fra en anden kræft celle. Hun fik så strålebehandling og de ledte efter det andet kræft. De fandt det og i Sep. 2003 fik hun fjernet halvdelen af sin venstre lunge grundet lungekræft. Hun gik til kontrol med hjernen, men 1 år efter hun havde fået stråling, var den vokset og hun skulle ha stråling igen, hvilket de ikke gør så tit, da det jo skader lidt af hjernen.
I et par år var alt ok. End til min mor begyndte at få mere og mere ondt i kroppen og hun så fik af vide i 2008 at hun havde sklerose.
Hun begyndte så at få mere ondt og hun havde fra dec.-feb. lungebetændelse 4 gange på 3 mdr., og de 3 af gangene var på 1 mdr. og hun havde været inde i sin lejlighed hele måneden, grundet det. Så blev hun endelig tjekket ordentlig igennem og de fandt utroligt meget betændelse i min mors krop. Så hun fik tid på Bispebjerg sygehus til nogle test. I ca slut feb. fandt de ud af hvad der var galt.
Hun havde fået halebens kræft og lungekræft i højre lunge. De snakkede om at det havde været en langsom form for kræft og at hun nok også havde det, da hun fik fjernet halvdelen af venstre lunge for 7 år siden. Hun fik så stråling for kræften på halebenet og Kemoterapi for det i lungen. Da hun ikke kan tåle at få fjernet mere af sine lunger.
Hun har så et par gange siden haft lungebetændelse og ondt i kroppen. De havde længe snakket om at det var kræften i halebenet, der var synderen.
Men nu snakker de om det er gigt og at de ikke kan gøre noget for smerterne.
Min mor har så et par gange været på sygehuset et stykke tid, da hun ikke måtte ha en temp. På mere end 38,5 når hun fik kemoterapi.
Det blev så slemt i start juli at hun ikke kunne gå selv og hun endte i en kørestol, da hun så ikke hørte efter sin krop endte hun på sygehuset. Hun var der i 7 dage, kom hjem og var hjemme i 7 timer før de igen måtte hente hende da hun havde feber, hun kom så på et andet sygehus og var der i ca 14 dage. Det blev så slemt at hun ikke kunne komme ud af sin egen seng, hun kom så igen lige forbi et sygehus og denne gang kom hun ikke hjem før der var kommet en elevator seng hjem til hende, så hun kunne komme ud af sin seng.
Der er sket meget siden det. Hun sover ikke rigtig i sin seng, hun har en kørestol, 3 krukker og noget til hendes wc så det bliver højere. Hun sove i starten mere i sin kørestol, meget forkert. Ikke at det er så meget bedre men nu sover hun mere i sin lænestol eller hendes seng. Hun sover meget an på om hun har ondt eller ej. Hun skal ha hjælp til meget, f.eks. skal hun hjælpes ud på wc'et og fra wc'et.
Da hun jo på må og få får ondt kan hun jo ikke være alene, så min kære stedfar er meget på lige for tiden. Hun bliver bange når hun vågner og hun ikke kan se Jørgen (min stedfar). Skal han handle skal det være mens hun sover eller min lillebror er hjemme. Han skal være vågen når hun har ondt. Så nogen gange får han mindre søvn end en nybagt mor. Ikke godt.
Men stædig er min mor, så hun bevæger sig rundt nogen gange selvom hun har ondt, for som hun siger hun kan jo ikke bare sidde stille hele tiden.
Jeg ved jo godt alle dør på et tidspunkt, jeg ved desværre også at min mor nok dør snart og længe før tid, hun er lige blevet 50år. Det gør mig så ked af det og tænke på det, men jeg kan ikke helt lade være nogen gange. Det er mest slemt til nattetid, eller når vi skal til fødselsdage. F.eks. Hun var næsten på vej ud af døren og på vej til min og Cassandras fødselsdag, da hun fik ondt og måtte blive hjemme. Eller når vi besøger hende, for at hjælpe med at vaske tøj og hun sover tiden væk vi er der.
Det hårdeste ved det hele er at kigge på Cassandra og Julius. Cassandra er desværre ved at lærer at mormor er ikke som hun plejer og man skal være mere forsigtig eller at hun sover. Julius kommer nok aldrig til at møde, den skønne mormor hun var for 1 år siden og får jeg flere børn er det nok ikke sikkert at de kommer til at opleve hende overhovedet. Det er bare det mest sørgelige.
Undskyld det blev så langt og tak hvis I har læst så langt.
Når ja, min mormor har også lige inden for de sidste 2 mdr. fået fjernet begge bryster grundet svulster( ved ikke om de var god/ondartet) og en lymfeknude, som ikke helt vidste om der var kræft i, men for en sikkerheds skyld fjernede.
Det er så de første 28 år af mit liv gad vide hvordan resten af mit liv vil gå................