Sygemelding pga stress?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2010

FrkT

Jeg har ikke selv prøvet det, men min kæreste var sygemeldt/gik hjemme med en svær depression da vi mødtes. Den havde han fået, fordi han var gået rundt nogle måneder med stress, og lægen havde sagt han skulle tage den med ro og tage noget fri og sådan pga. han havde stress, men da han ikke gjorde det (var selvstændig) endte han med at få en svær depression, og det er langt værre at komme ud af end stress. Så jeg synes du skal skynde dig at få en sygemelding fra din læge, og det kan du sagtens, hvis du beskriver hvordan du har det, for det er uden tvivl stress.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2010

Anonym trådstarter

Tanja78 skriver:

Jeg blev det en måned før jeg skulle gå af. Jeg havde alligvel en tid hos min læge til tjek under graviditeten og nævnte for hende da jeg kom derned, hvordan det stod til. Først anbefalede hun en deltidssygemelding, for at se om det kunne hjælpe på det. Men jeg forklarede hende at så ville jeg stresse endnu mere, idet jeg skulle forlade den synkende skude lige på det tidspunkt, hvor det ville være aller værst. Så jeg blev fuldtidssygemeldt fra dags dato, og så mødte jeg ikke op dagen efter, men ringede derinde og sagde det og lægen lavdede så en sygemelding, som hun ville sende til arbejdspladsen.

Jeg kunne knap gå til bussen pga. plukveer og jeg var kun halvvejs.

Nu har jeg meldt mig syg på arbejdet idag, og så må jeg se om jeg kan få en tid til lægen snarest muligt.

Men hold op hvor har jeg det dårligt. Jeg ved godt at det er et rigtigt dårligt tidspunkt jobmæssigt, og jeg sidder her med kvalme og en kæmpe knude i maven - jeg føler virkelig at jeg svigter, og at jeg bare skaber mig...... æv - det er svært....

Anmeld

27. august 2010

XXSS

Anonym skriver:

Nu har jeg meldt mig syg på arbejdet idag, og så må jeg se om jeg kan få en tid til lægen snarest muligt.

Men hold op hvor har jeg det dårligt. Jeg ved godt at det er et rigtigt dårligt tidspunkt jobmæssigt, og jeg sidder her med kvalme og en kæmpe knude i maven - jeg føler virkelig at jeg svigter, og at jeg bare skaber mig...... æv - det er svært....

Altså det jeg kom frem til under mit forløb inden sygemeldingen var! Der er ikke andre der tænker på mig, det er kun mig selv!

Så den bliver du nødt til at sluge og indse, at den eneste der kan gøre det godt for dig - er dig selv! Dit firma tænker økonomisk og hvis man ikke vil slides ned - så er det med at overveje de muligheder man har. Jeg hørte faktisk i radioen, lige da jeg var gået af på sygemeldingen, at flere og flere kvinder bliver sygemeldt under graviditeten, da de helt bevidst ikke på nogen måder vil udsætte deres krop for de fysiske/psykiske forhold der er tilstede på arbejdspladsen heriblandt stress..

Kvinderne var blevet bedre til at fokusere på hvad der var bedst for dem selv og deres børn og helt ærlig - så synes jeg at det er i orden.. Nogle af de krav virksomhederne sommetider stiller er urimelige. Eks. Var min eneste kollega igen igen sygemeldt (og når hun var det så var det flere uger af gangen)! Det vil sige at jeg sad palle alene i verden 5 uger i træk, hvor jeg var nødsaget til at møde ind kl. 6 og gå kl. halv fem - halvvejs i graviditeten og med begyndende stor mave.. Det blev der ikke gjort noget ved.. Og til trods for at jeg arbejdede min røv ud af bukserne blev der ikke gjort noget ved problemet! Det bundende ud i mine plukveer og derfor gjorde jeg det som var nødvendigt og lod dem sejle deres egen sø.

hvis du forstår mig

Pøj pøj til lægen og det hele skal nok gå..

Anmeld

27. august 2010

A.

Anonym skriver:

Er der nogen der har prøvet det? Hvordan gør man, og hvordan kan man være sikker på at det er stress og ikke bare pjat?

Jeg er træt, ked af det, har trykken for brystet, åndenød og en kæmpe knude i maven - min lunte er alt for kort og jeg kunne blive ved. Diverse stress-tests på nettet når op i det røde / sorte felt, og alligevel tænker jeg at lægen vil synes jeg er åndsvag og bare skaber mig.....

Er der nogle der har været der og kan fortælle lidt om hvordan det foregår?

puha søde kan godt forstår dig har selv meld mig syg på arb idag da det var for megt for mig gik også og var stresset det sidste par uger og så sket det meget i mit liv det sidste par dage som var dråben og idag kun jeg ikke mere og nu da du har skrevet om stresstesten så har jeg lige taget den og mine tæl er på 146 så kan selv godt se at jeg burden også en tur til lægen og snake med ham

Anmeld

27. august 2010

Anonym trådstarter

puha søde kan godt forstår dig har selv meld mig syg på arb idag da det var for megt for mig gik også og var stresset det sidste par uger og så sket det meget i mit liv det sidste par dage som var dråben og idag kun jeg ikke mere og nu da du har skrevet om stresstesten så har jeg lige taget den og mine tæl er på 146 så kan selv godt se at jeg burden også en tur til lægen og snake med ham

Jeg er rigtig ked af mit job, og synes at min chef behandler mig rigtigt dårligt, jeg sidder hele tiden med en følelse af ikke at gøre mit arbejde godt nok. Og er der det sidste års tid sket rigtigt mange ting, så jeg føler bare at jeg er helt opbrugt efterhånden. Jeg er ikke gravid, jeg er bare presset fra alle sider og enormt utilfreds med ca. alle aspekter af mit liv - nøj, jeg synes det er hårdt.

God bedring til dig....

Anmeld

27. august 2010

A.

Anonym skriver:

Jeg er rigtig ked af mit job, og synes at min chef behandler mig rigtigt dårligt, jeg sidder hele tiden med en følelse af ikke at gøre mit arbejde godt nok. Og er der det sidste års tid sket rigtigt mange ting, så jeg føler bare at jeg er helt opbrugt efterhånden. Jeg er ikke gravid, jeg er bare presset fra alle sider og enormt utilfreds med ca. alle aspekter af mit liv - nøj, jeg synes det er hårdt.

God bedring til dig....

takk er heller ikke glad for mit arb blev også opsagt for par  dage siden.og det lyder som min chef da.tak og god bedring til dig

Anmeld

27. august 2010

Anonym trådstarter

Nu har jeg ringet til lægen, og fået en tid - til den 10.september.....hvad skal jeg gøre ind til da?? Jeg synes bare det virker helt uoverskueligt at skulle vente 14 dage..... Min chef er sur sur sur over at jeg ikke er her nu hvor der er travlt, og jeg kan lige forestille mig alle de spydige bemærkninger jeg skal lægge øre til de næste uger.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.