Sygemelding pga stress?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.738 visninger
16 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. august 2010

Anonym trådstarter

Er der nogen der har prøvet det? Hvordan gør man, og hvordan kan man være sikker på at det er stress og ikke bare pjat?

Jeg er træt, ked af det, har trykken for brystet, åndenød og en kæmpe knude i maven - min lunte er alt for kort og jeg kunne blive ved. Diverse stress-tests på nettet når op i det røde / sorte felt, og alligevel tænker jeg at lægen vil synes jeg er åndsvag og bare skaber mig.....

Er der nogle der har været der og kan fortælle lidt om hvordan det foregår?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2010

SHERO

Jeg blev sygemeldt med stress under min graviditet. Hvis du har en god og forstående læge tror jeg ikke du behøver bekymre dig om det. Der er jo efterhånden mange mennesker der går ned med stress. Jeg kunne ingenting, var helt nede, og selv mit blodtryk for alt for højt pga af det... Så synes bestemt du skulle gå til læge... For lyder i hvert fald for mig som stress....

Anmeld

26. august 2010

charlottekri

nu ved jog jo af gode grunde ikke hvem du er  men hvis du har børn eller andre i din nærhed (altså til dagligt) så tag til læge!! om ikke for din egen skyld med så for din egen!! min mand blev kort sygemeldt med stress (kort fordi han er arbejdsnarkoman he he) og kom på antidepressiv, og det slog næsten helt klik for ham før han fik hjælp på en psykistrisk skadestue..

han kunne ikke selv se hvad det var, men kunne kun mærke de fysiske forandringer, så tog til læge og vagtlæge i tide og utide, men der var ingen der kunne finde ud af hvad der var galt... indtil vi sad på skadestuen, som henviste os til den psykiatriske skadestue...

nu når du har en mistanke om hvad det er, og har taget de stresstests på nettet, så burde din læge altså tage dig alvorligt!! ellers må du prøve en anden læge...

jeg ønsker dig alt muligt held og lykke!!!

stort charlotte

Anmeld

26. august 2010

lisbethita

Anonym skriver:

Er der nogen der har prøvet det? Hvordan gør man, og hvordan kan man være sikker på at det er stress og ikke bare pjat?

Jeg er træt, ked af det, har trykken for brystet, åndenød og en kæmpe knude i maven - min lunte er alt for kort og jeg kunne blive ved. Diverse stress-tests på nettet når op i det røde / sorte felt, og alligevel tænker jeg at lægen vil synes jeg er åndsvag og bare skaber mig.....

Det kan du tro. Jeg har selv prøvet det!! Om du er gravid eller ej, så tror jeg det er samme procedure. 

Det du beskriver lyder som stress, men lad din læge give dig din diagnose. Når du har talt med ham eller hende, så kan denne enten give dig 14 dages sygemelding og så en beslutning derefter, hvad der så skal ske. ELLER....I kan tale om deltidssygemelding (men det er nok mest for gravide??). 

Du skal tage de tegn alvorligt og du skal egentligt bare tale med din læge om det og tage det derfra. Så forklarer din læge dig, hvordan I gør. Du skal i hvert fald ikke gå rundt og have det skidt. 

Jeg sov ikke om natten, havde svært ved at koncentrere mig, blev hurtigt sur, var ineffektiv, og var bare så ked af det hele tiden... Jeg var for stolt til at blive sygemeldt indtil jeg var gravid. Så var jeg tvunget til det...

HELD OG LYKKE! Det skal nok gå 

Anmeld

26. august 2010

Chalala85

Jeg er sygemeldt med stress lige pt. Jeg gik til min læge, havde det rigtig skidt og forhøjet blodtryk. Jeg blev sygemeldt med det samme og er så heldig at være kommet med i et forsøg på Bispebjerg hospital omkring stress og symptomer. du kan bare skrive en pm hvis du har lyst

Anmeld

26. august 2010

aarhusmor

Jeg har været sygemeldt for stress engang og jeg er meget glad for at jeg blev det.

Stress kan hurtigt blive til en stress-depression hvis man ikke passer på.

Din stress lyder ikke til at være derhenne endnu og det er positivt.

Efter 8 ugers sygemelding bliver du sendt i sygeaktivering i 10 timer om ugen, i første omgang for 13 uger.

Det er rigtigt positivt at komme afsted og få nogle gode oplevelser med andre i samme situation.

Nu tænker du nok at så lang tid skal d ikke være syg. Og det kan også godt være. Men tag nu den tid der er nødvendig. Og prøv evt. en deltidssygemelding inden du vender tilbage. For lige at komme til dig selv

Anmeld

26. august 2010

sweetypie

Uha, du beskriver alle symptomer fuldstændigt og det er din krops alarmklokker der ringer! Det skal du tage alvorligt! Min mand gjorde det ikke og fortsatte sit liv i overhalingssporet hvilket så gjorde at han næsten faldt om en dag, babu babu til lægen og omgående på medicin og livstilsændring! Det gjorde at han i dag har fået panikangst og ikke tør fx flyve og sejle, noget som han normalt ELSKEDE...det er nu snart 4 år siden og han er stadig ikke er kommet over det, det gør man aldrig hvis man er kommet så langt ud. Man får det bedre, men man skal tage den med ro resten af livet, det bliver aldrig det samme. Der er også en del mad han ikke kan tåle mere...så...afsted til lægen med dig nu! Bliv sygemeldt fra dit arbejd nu, du trænger til ro og hvile!

Anmeld

26. august 2010

Anonym

Jeg har været sygmeldt pga. begyndende stress. Gik til lægen og forklarede mine symptomer, og fik en god snak.

Så fik jeg en skriftlig sygmelding på ubestemt tid, og det var så det.

God bedring til dig.

Anmeld

27. august 2010

mariamiss6

Smut nu til lægen Og forlang hjælp... Se ikke på det som pjat... Når kroppen reagerer med fysiske dårligdomme, så er det IKKE pjat....

Anmeld

27. august 2010

XXSS

Anonym skriver:

Jeg blev det en måned før jeg skulle gå af. Jeg havde alligvel en tid hos min læge til tjek under graviditeten og nævnte for hende da jeg kom derned, hvordan det stod til. Først anbefalede hun en deltidssygemelding, for at se om det kunne hjælpe på det. Men jeg forklarede hende at så ville jeg stresse endnu mere, idet jeg skulle forlade den synkende skude lige på det tidspunkt, hvor det ville være aller værst. Så jeg blev fuldtidssygemeldt fra dags dato, og så mødte jeg ikke op dagen efter, men ringede derinde og sagde det og lægen lavdede så en sygemelding, som hun ville sende til arbejdspladsen.

Jeg kunne knap gå til bussen pga. plukveer og jeg var kun halvvejs.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.