Sutteflaske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2010

Ni-ko-li-ne

MariaJ skriver:

Ja, måske jeg skal prøve at kigge efter en, hvor sutten er lidt flad. Hun kan heller ikke lide de runde almindelige sutter.

MAM flaskerne fra Bilka, Kvickly, Rema1000 og Føtex, de har en flad tut

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2010

MariaJ

Ni-ko-li-ne skriver:

jeg tænker på om det hun har gang i ikke bare er et sultspring? altså at hun øger din mælkeproduktion?

mht flasken hvilken bruger i så?

Jo, jeg tror det er halvt appetitspring og halvt et tryghedsbehov, for hun kan skrige som en besat og ville spise, selvom det kun er ti minutter siden hun har spist sidst. Den del af det hjælper sutteflasken selvfølgelig ikke på, og måske løser den slet ikke problemet nu, men hvis hun får det lært nu, har vi den i hvert fald i baghånden til senere.

Da hun var yngre (0-3 måneder) spiste hun stort set hver anden time døgnet rundt, så hvis jeg lige havde givet hende mad og hun ellers enten sov eller virkede til at være i godt humør, kunne jeg godt gå en tur med hunden eller stikke ned og handle, hvis bare jeg var tilbage indenfor en times tid (mens manden selvfølgelig var hjemme hos hende, og kunne ringe efter mig, hvis der var problemer). Det længste jeg har været væk fra hende er to timer, og det gik fint.

I de seneste uger har der været et par episoder, der eskalerede lidt ud af kontrol, og hvor vi forældre endte med at blive rigtig kede af det og sure på hinanden. Første gang var jeg ude en tur med hunden og var væk en halv time, anden gang var jeg i bad og havde været væk fra soveværelset i måske tyve minutter. Begge gange havde hun lige spist, før jeg gik. I begge tilfælde skreg hun vildt og virkede sulten, og manden var sur (i virkeligheden ked af det og frustreret tror jeg) over at jeg var gået fra vores sultne barn, når han intet kunne gøre, mens jeg selvfølgelig blev ked af det, fordi jeg jo var gået "i god tro" og ikke var ude på hverklen at sulte vores barn eller lade ham stå med håret i postkassen.

Det har så ført til , at jeg nu slet ikke kan forlade huset og må komme springende omgående fra et andet rum, hvis hun græder, selvom manden er hjemme og tager sig af hende. Jeg orker ikke at vi skal skændes om det igen, og vil selvfølgelig heller ikke at hun skal være sulten, så konklusionen er blevet, at hvis jeg overhovedet skal forlade hjemmet uden Johanna, må der være noget mad i huset, som manden i det mindste kan forsøge at give hende. Derfor øver vi nu på sutteflasken. 

Anmeld

27. august 2010

MariaJ

Herhjemme var vi så heldige at Lucas bare tog fat med det samme...! Men har du prøvet med forskellige suttehoveder. Herhjemme bruger vi MAM flaskerne og selvom Lucas er 7 mdr nu så bruger vi stadig kun str 2 da hullet ikke er så stort. Han kan simpelthen ikke finde ud af det hvis hullet er større! Det kommer lige lidt for stærkt.

Men prøv dig frem med forskellige suttehoveder og hold lidt pause. Min SP sagde til mig at inden jeg startede, så skulle jeg altid gøre det midt i en amning. Så han hverken var for sulten, men heller ikke mæt.!

Hvilken sut bruger i? Måske finde et suttehoved som minder om den!?

Ja, jeg tænkte faktisk også om det løb lidt for hurtigt. Det virker nemlig som om at mælken vælter ud, så snart man vender flasken på hovedet. Men jeg har ingen erfaring med sutteflasker, så ved slet ikke, hvad der er normalt. Jeg tror jeg skal prøve den mindste størrelse suttehoved (0-3 måneder) til de flasker vi har senere i dag.

Maria

Anmeld

27. august 2010

MariaJ

Millesmammi skriver:

mille ville heller ikke tage flask da hun var mindre.

nu vil hun gerne jeg bruger tommie tippee, og det ligner et bryst.

held og lykke med det.

Tak for tippet. Den har jeg ikke hørt om før. Er det et mærke der findes i supermarkeder, eller må man i babyudstyrsforretning efter den?

Maria

Anmeld

27. august 2010

MariaJ

Ni-ko-li-ne skriver:

MAM flaskerne fra Bilka, Kvickly, Rema1000 og Føtex, de har en flad tut

Tak for det. Den tror jeg vi skal prøve, hvis de små suttehoveder til de flasker vi har nu, heller ikke duer. Hun bruger i forvejen MAM sutter, så hvis formen ligner, er der måske håb. 

Anmeld

27. august 2010

Millesmammi

MariaJ skriver:

Tak for tippet. Den har jeg ikke hørt om før. Er det et mærke der findes i supermarkeder, eller må man i babyudstyrsforretning efter den?

Maria

man kan få dem i super best og føtex, og vidst også kvickly

Anmeld

27. august 2010

ML

Nu kan jeg se at du allerede har fået mange gode svar, men ellers så kan det jo være at hun bare ikke vil have sutteflaske fra dig fordi hun ved hun kan få brystet? Vores ældste dreng kunne jeg slet ikke give sutteflaske, selv om det også var med modermælk, først da han var omkring et år. Men faren havde ikke problemer med det hvis jeg ikke var hjemme. Så det kan jo være noget af det samme...?

Det lyder lidt hårdt, men måske skulle han bare prøve selv uden at du var der? Hvis hun er sulten nok skal hun nok spise, men det er selvfølgeligt lidt nervepirrende

Anmeld

27. august 2010

MariaJ

ML skriver:

Nu kan jeg se at du allerede har fået mange gode svar, men ellers så kan det jo være at hun bare ikke vil have sutteflaske fra dig fordi hun ved hun kan få brystet? Vores ældste dreng kunne jeg slet ikke give sutteflaske, selv om det også var med modermælk, først da han var omkring et år. Men faren havde ikke problemer med det hvis jeg ikke var hjemme. Så det kan jo være noget af det samme...?

Det lyder lidt hårdt, men måske skulle han bare prøve selv uden at du var der? Hvis hun er sulten nok skal hun nok spise, men det er selvfølgeligt lidt nervepirrende

Ja, den tanke har jeg også tænkt. Hvis ikke alle de andre gode tiltag virker, tror jeg også bare vi skal prøve. Om ikke andet, så en test hvor far giver flasken mens jeg er i et andet rum.

Indtil videre har jeg bare malket ud med hånden (har ingen pumpe og har heller ikke tænkt mig at købe en, hvis det ikke er noget vi skal bruge tit), så det tager lidt tid, og vi har derfor bare en lille sjat mælk at eksperimentere med per dag. Så lige nu er det et forsøg ad gangen

Anmeld

27. august 2010

Svenne

MariaJ skriver:

Ja, håber vi får de små pus til at tage flasken, så mor kan komme hjemmefra. Hvor gammel er din dreng?

Maria

Det håber jeg også! Ellers må vi igang med snapseglasset eller en drikke-kop!!
Han er 4 mdr. på søndag, men har aldrig fået andet end bryst.

Anmeld

28. august 2010

MariaJ

Svenne skriver:

Det håber jeg også! Ellers må vi igang med snapseglasset eller en drikke-kop!!
Han er 4 mdr. på søndag, men har aldrig fået andet end bryst.

Det er næsten præcis det samme som her. Hun bliver 4 måneder på mandag og har heller aldrig fået andet end bryst.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.