Sutteflaske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.258 visninger
21 svar
0 synes godt om
26. august 2010

MariaJ

Hvordan fik I lært jeres barn at tage sutteflaske? Johanna på næsten fire måneder bliver fuldammet, men er begyndt at blive sulten på de mest uforudsigelige tidspunkter, så jeg kan overhovedet ikke forlade hjemmet uden hende. Det er både frustrerende for mig og for manden, der slet ikke kan hjælpe, så vi er enige om at tilværelsen ville blive meget nemmere for os, hvis hun kunne få en flaske engang imellem.

Indtil videre har jeg pumpet lidt af min mælk i en flaske, så hun ikke også skal vænne sig til en ny smag, men det virker som om hun slet ikke kan finde ud af at bruge flasken. Altså, hun får den jo ind i munden, men tager slet ikke fat om den, og det ser nærmest ud som om, den bare er i vejen mellem hendes gummer. Jeg har prøvet tre dage nu, hver gang med en ny frisk portion mælk, der lige er malket ud (så burde have samme smag, konsistens og temperatur som hun er vant til). Jeg forsøger, når hun er lidt sulten, enten efter at hun har spist lidt ved mig eller når hun bare ikke er blevet ulvesulten endnu, og når hun ellers virker frisk, udhvilet og veloplagt. Hun vil godt tage en almindelig sut og kan sagtens finde ud af at sutte på den.   

HUn skal fuldammes mindst to måneder endnu, da den der fase med grød, som anbefales i Danmark, slet ikke er på programmet her under de norske sundhedsmyndigheders regime, så jeg håber virkelig at hun kan lære at få mad i sig, selvom jeg er ude af huset en time eller to.

Maria

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2010

Svenne

MariaJ skriver:

Hvordan fik I lært jeres barn at tage sutteflaske? Johanna på næsten fire måneder bliver fuldammet, men er begyndt at blive sulten på de mest uforudsigelige tidspunkter, så jeg kan overhovedet ikke forlade hjemmet uden hende. Det er både frustrerende for mig og for manden, der slet ikke kan hjælpe, så vi er enige om at tilværelsen ville blive meget nemmere for os, hvis hun kunne få en flaske engang imellem.

Indtil videre har jeg pumpet lidt af min mælk i en flaske, så hun ikke også skal vænne sig til en ny smag, men det virker som om hun slet ikke kan finde ud af at bruge flasken. Altså, hun får den jo ind i munden, men tager slet ikke fat om den, og det ser nærmest ud som om, den bare er i vejen mellem hendes gummer. Jeg har prøvet tre dage nu, hver gang med en ny frisk portion mælk, der lige er malket ud (så burde have samme smag, konsistens og temperatur som hun er vant til). Jeg forsøger, når hun er lidt sulten, enten efter at hun har spist lidt ved mig eller når hun bare ikke er blevet ulvesulten endnu, og når hun ellers virker frisk, udhvilet og veloplagt. Hun vil godt tage en almindelig sut og kan sagtens finde ud af at sutte på den.  

HUn skal fuldammes mindst to måneder endnu, da den der fase med grød, som anbefales i Danmark, slet ikke er på programmet her under de norske sundhedsmyndigheders regime, så jeg håber virkelig at hun kan lære at få mad i sig, selvom jeg er ude af huset en time eller to.

Maria

Jeg kigger lige med her. Vi har nemlig den samme kamp herhjemme. Han fatter slet ikke, hvad den flaske skal bruges til!
Jeg skal til at gå i skole en gang om ugen i tre timer, så det er ret vigtigt, at han lærer det!

Anmeld

26. august 2010

tumle81

Victor ville heller ikke tage flasken da han var mindre...

Jeg ammede ham fuldt ud i 6 mdr uden flaske men fordi han sov lidt dårligt ville jeg gerne begynde med en nat flaske så han måske kunne sove lidt længere om natten :-)

Han ville absolut ikke have det, han gjorde nærmest brækfornemmelse da jeg gav ham den... Prøvede derefter med vælling med banan smag og min mælk og det hjalp lidt. Efterhånden fik han lært det, og nu er han super glad for sin flaske ;-)

Du kan give den en pause i nogle dage og så prøve igen... Har du prøvet forskellige suttehoveder?? Her hjalp det forresten også at give ham en anden suttedup!

Knus Kathrina

Anmeld

27. august 2010

MariaJ

Victor ville heller ikke tage flasken da han var mindre...

Jeg ammede ham fuldt ud i 6 mdr uden flaske men fordi han sov lidt dårligt ville jeg gerne begynde med en nat flaske så han måske kunne sove lidt længere om natten :-)

Han ville absolut ikke have det, han gjorde nærmest brækfornemmelse da jeg gav ham den... Prøvede derefter med vælling med banan smag og min mælk og det hjalp lidt. Efterhånden fik han lært det, og nu er han super glad for sin flaske ;-)

Du kan give den en pause i nogle dage og så prøve igen... Har du prøvet forskellige suttehoveder?? Her hjalp det forresten også at give ham en anden suttedup!

Knus Kathrina

Tak for input. Det giver jo håb om at det også kan læres herhjemme. Vi har ikke prøvet andet end den samme flaske endnu, da jeg helst vil undgå at købe mig fattig i forskellige flasketyper, hvis det bare er et spørgsmål om tilvænning.

Er der nogen der ved, om nogen flasketyper/sutter er nemmere at vænne sig til for børn, der er vant til amning end andre? Vi har de flasker, der hedder GreentoGrow wide neck, som skulle være specielt egnede for ammebørn . Der er tre størrelser sutter med i pakken, og vi har indtil videre kun prøvet den der hedder 3-6 måneder, som passer til hendes alder. Hun bruger MAM almindelige sutter, så den form går i hvert fald fint, men det har vel også noget at gøre med hvordan mælken kommer ud af den i en sutteflaske?

Maria

Anmeld

27. august 2010

MariaJ

Svenne skriver:

Jeg kigger lige med her. Vi har nemlig den samme kamp herhjemme. Han fatter slet ikke, hvad den flaske skal bruges til!
Jeg skal til at gå i skole en gang om ugen i tre timer, så det er ret vigtigt, at han lærer det!

Ja, håber vi får de små pus til at tage flasken, så mor kan komme hjemmefra. Hvor gammel er din dreng?

Maria

Anmeld

27. august 2010

Ni-ko-li-ne

jeg tænker på om det hun har gang i ikke bare er et sultspring? altså at hun øger din mælkeproduktion?

mht flasken hvilken bruger i så?

Anmeld

27. august 2010

louise8723

jeg måtte stoppe amningen med elias og skulle så tilvænne ham flaske..

prøvede først med avent.. men den var for lang og "spids".. så prøvede jeg med en billig sutteflaske hvor selve sutten var flad bagpå.. det er nemlig dem der minder mest om et bryst.. hvis man kigger når barnet har suttet

Anmeld

27. august 2010

MariaJ

louise4060 skriver:

jeg måtte stoppe amningen med elias og skulle så tilvænne ham flaske..

prøvede først med avent.. men den var for lang og "spids".. så prøvede jeg med en billig sutteflaske hvor selve sutten var flad bagpå.. det er nemlig dem der minder mest om et bryst.. hvis man kigger når barnet har suttet

Ja, måske jeg skal prøve at kigge efter en, hvor sutten er lidt flad. Hun kan heller ikke lide de runde almindelige sutter.

Anmeld

27. august 2010

Frøken Sørensen

Herhjemme var vi så heldige at Lucas bare tog fat med det samme...! Men har du prøvet med forskellige suttehoveder. Herhjemme bruger vi MAM flaskerne og selvom Lucas er 7 mdr nu så bruger vi stadig kun str 2 da hullet ikke er så stort. Han kan simpelthen ikke finde ud af det hvis hullet er større! Det kommer lige lidt for stærkt.

Men prøv dig frem med forskellige suttehoveder og hold lidt pause. Min SP sagde til mig at inden jeg startede, så skulle jeg altid gøre det midt i en amning. Så han hverken var for sulten, men heller ikke mæt.!

Hvilken sut bruger i? Måske finde et suttehoved som minder om den!?

Anmeld

27. august 2010

Millesmammi

mille ville heller ikke tage flask da hun var mindre.

nu vil hun gerne jeg bruger tommie tippee, og det ligner et bryst.

held og lykke med det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.