Hvordan fik I lært jeres barn at tage sutteflaske? Johanna på næsten fire måneder bliver fuldammet, men er begyndt at blive sulten på de mest uforudsigelige tidspunkter, så jeg kan overhovedet ikke forlade hjemmet uden hende. Det er både frustrerende for mig og for manden, der slet ikke kan hjælpe, så vi er enige om at tilværelsen ville blive meget nemmere for os, hvis hun kunne få en flaske engang imellem.
Indtil videre har jeg pumpet lidt af min mælk i en flaske, så hun ikke også skal vænne sig til en ny smag, men det virker som om hun slet ikke kan finde ud af at bruge flasken. Altså, hun får den jo ind i munden, men tager slet ikke fat om den, og det ser nærmest ud som om, den bare er i vejen mellem hendes gummer. Jeg har prøvet tre dage nu, hver gang med en ny frisk portion mælk, der lige er malket ud (så burde have samme smag, konsistens og temperatur som hun er vant til). Jeg forsøger, når hun er lidt sulten, enten efter at hun har spist lidt ved mig eller når hun bare ikke er blevet ulvesulten endnu, og når hun ellers virker frisk, udhvilet og veloplagt. Hun vil godt tage en almindelig sut og kan sagtens finde ud af at sutte på den.
HUn skal fuldammes mindst to måneder endnu, da den der fase med grød, som anbefales i Danmark, slet ikke er på programmet her under de norske sundhedsmyndigheders regime, så jeg håber virkelig at hun kan lære at få mad i sig, selvom jeg er ude af huset en time eller to.

Maria
Anmeld