Alder og gravidetet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2010

Bondepigen

Tanja78 skriver:

Jeg synes ikke at man kan sætte alder på! Min egen mor var 16 da hun blev gravid med mig og min far 18 og de var da på ingen måde modne nok til at få et barn. Men de voksede med opgaven og tog ansvar, og er til trods for den unge alder stadig sammen i dag (jeg er 32 år)!

Jeg synes mere, at man skal vurdere, om man som person føler sig moden nok til at tage vare på et andet mennesket end sig selv og give afkald på en masse ting, og om man har økonomien i orden og kan være ansvarlig.

Så helt ærlig betyder alder ikke så meget i mine øjne, så længe man tager ansvar for sin/sine handling/er.

Enig...og en mor på 40 kan bestemt være for umoden til at have et barn... Det kommer helt an på, hvordan man er som menneske...

Der er en mor på 16 med i DUM nu her på kanal 4.... hende synes jeg er meget moden af sin alder og er slet ikke i tvivl om at hun sagtens kan klare opgaven...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2010

sandratobias

Jeg zyz det kommer meget an på om man føler sig klar eller ej...

Jeg var 20 da jeg fik min 1 søn... Er nu 23 og har termin d. 27 februar... Jeg elsker livet som mor... Har ingen uddannelse men min søn mangler ikk noget af den grund...

Anmeld

27. august 2010

henh01

Synes desværre hurtig man bliver farvet af diverse programmer der køre om unge mødre. Tager ofte mig selv i at være dømmende når man f.eks. ser DUM på trods af at jeg selv er ung mor. Fik min datter som 18 årig.

Man skal bare huske på - inden man sætter alder på modenhed - at mange af disse medvirkende er meget unge af sind og at dette netop er belægget for at have dem med i programmet, da det skaber seere.

Mange unge mødre klare sig rigtig godt. Jeg fik som sagt min datter som 18 årig og venter nu - 6 år efter - lillebror. Jeg startede uddannelse efter min barsel, er nu færdiguddannet. Mulighederne er stadig til stede selvom man har barn

Anmeld

27. august 2010

Margorie

Uhh svært at svare på. Og farligt emne
Jeg vil sige at når man er i midt/sidst i 20erne, er man vel klar fysik og psykisk, man har prøvet en del og er godt igennem uddannelsen.. Men det kræver jo også at man har fundet en mand at dele livet med. Sådan generalt set.. Jeg var selv kun 18 da jeg fik den første og min kæreste 21, det var jeg/vi da ikke helt klar til, havde lidt regnet med at vi skulle have hus, bil og hund først og have rejst verden rundt Men sådan blev det ikke. Og vi har måtte blive voksne lidt før tid og det har ikke altid været let, men vi klare det og elsker at være forældre. Men helt klar var vi sku ikke dengang jeg stod med testen på min 18 års og tænkte nu dør vi Men vi har forlængst accepteret at vi er unge forældre, men vores barn/børn mangler intet, og vi skal nok få uddannelsen, huset og bilen og vovsen- vi fik bare børnene først og det er helt okay.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.