Alder og gravidetet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

921 visninger
13 svar
0 synes godt om
26. august 2010

Mellepige

Hej alle

Jeg kunne godt tænke mig at hører nogle af jers meninger + råd, om hvornår i syns "man" er klar til at blive forældre?

Kram herfra..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2010

Barbamama

Det kommer jo helt an på hvordan man er som person men jeg synes omkring 23 og opefter. Og nu håber jeg ikke jeg bliver angrebet af unge mødre herinde for det er ikke min mening at være efter nogen.... Jeg er blevet mor lidt sent. Jeg var 29år da jeg fik min datter.

Anmeld

26. august 2010

L-Mortil3

Man er vel gammel nok når man selv føler sig 100 % klar, føler man har økonomisk overskud, stabil hverdag og masser af ekstra kærlighed at give af

Jeg selv blev mor som 22 årig, og venter nummer to som 23 årig.

Jeg kender en del yngre mødre, som bestemt gør jobbet ligeså godt som mig, ja og også ældre

Anmeld

26. august 2010

XXSS

Jeg synes ikke at man kan sætte alder på! Min egen mor var 16 da hun blev gravid med mig og min far 18 og de var da på ingen måde modne nok til at få et barn. Men de voksede med opgaven og tog ansvar, og er til trods for den unge alder stadig sammen i dag (jeg er 32 år)!

Jeg synes mere, at man skal vurdere, om man som person føler sig moden nok til at tage vare på et andet mennesket end sig selv og give afkald på en masse ting, og om man har økonomien i orden og kan være ansvarlig.

Så helt ærlig betyder alder ikke så meget i mine øjne, så længe man tager ansvar for sin/sine handling/er.

Anmeld

26. august 2010

Chri9000

Profilbillede for Chri9000

Det er vel når man føler sig klar, og moden, samt klar til at tage det ansvar der ligger i, at være mor .. Man vokser også med opgaven, som tiden jo går.. Gjorde jeg 

Men synes heller ikke, at man skal gå hen/blive mor som 13/14/15 årig osv, som man har set i de unge mødre.. Men selvf, kan man sagtens være en god mor, hvis man kan leve op til ansvaret.

Jeg var selv 19, næsten 20 da jeg fødte min søn.. s="ForumLinkedImage"/>

Idag er jeg  23, og elsker det fuldt ud at være mor

Anmeld

26. august 2010

Anja&jesper

1m1i1a skriver:

Hej alle

Jeg kunne godt tænke mig at hører nogle af jers meninger + råd, om hvornår i syns "man" er klar til at blive forældre?

Kram herfra..

Jeg tror aldrig at man bliver 100% klar til at blive forældre, det er en opgave man vokser med og man lære det hen af vejen.. Ikke at jeg siger man skal gå ud og få børn mens man selv stadig er barn men ellers tror jeg ikke der er nogen alder der er perfekt at få børn i.

Anmeld

26. august 2010

Muffinmus

Jamen jeg synes mest af alt det afhænger at personen...men med det sagt har det jo også tit noget med alderen at gøre.

Jeg synes man er god kørende til at få barn når man:

Har haft fast partner MINDST 1-2 år, og når det er sagt, så helst + 3 da det først er der man for alvor lærer folk at kende.

Har orden i økonomien så man kan forsørge sine børn og sig selv.

Har fast job og godt stabilt hjem

Være klar til at give lidt afkald på sig selv om fokusere på sine børn, for de bliver centrum frem over.+ lidt andre småting.

Og generelt siger jeg +22 da det først er der EGOET er ved at forsvinde hos teenagere:-)

Anmeld

26. august 2010

NatasjaL

jeg vil så lige sige jeg er 19 og har to børn, og jeg er mor med stort M!

Anmeld

26. august 2010

maria_wlt

Jeg vil sige når man har styr på sit liv...Altså uddannelse, arbejde, økonomi..osv.. Synes omkring 22-23 og op efter... og ikke efter 40 år...

Bare min mening 

Anmeld

26. august 2010

B&J

Jeg kan ikke sætte alder på jeg syntes man er klar når man kan tage sig af et barn for det er jo en stor opgave

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.