Nogle der er begyndt på grød før de 4 mdr?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20.184 visninger
14 svar
1 synes godt om
26. august 2010

Henri84

Hey piger, er der nogen af jer der er startet op medgrød FØR de 4 mdr?? Der er nu 10 dage til AS bliver 4 mdr. men får sværere og sværere ved at mætte hende, hun vågner hver 2. time og spiser (indtil for 1 mdr. siden sov hun igennem)! Og har i dag været vågen fra 4-8 hvor hun bare har spist og spist og spist på trods af hun også spiste kl 22, 00 og 2! Det hjælper ikke en gang at give MME i flaske, der er hun lige så hurtigt sulten igen og kan sagtens tage de her 180-200 ml hver 2. time!
Jeg KAN snart ikke holde til det natteshow mere nu
Har jo også min store dreng på 2 som der skal være overskud til!
Og kan selvfølgelig ikke få fat på sp! Men overvejer seriøst at forsøge mig med noget grød! Eller nogle der har andre bud? Hun er ikke så forfærdeligt glad for flasken, så tænker derfor grød fremfor vælling da det har været en kamp at få hende til at tage flasken og kun lykkedes en gang i mellem...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2010

quity

Ja, jeg startede med grød da  min datter var sted mellem 3-3½ måned. Det er gået vældig fint. Hun kunne sagtens finde ud af at spise det.

Så har hun lysten til at spise grød, så prøv det. Sp vil helt sikkert sige at du ik må gå i gang med grød inden hun er fyldt 4 måneder, men det er dit barn og kan hun finde ud af det så giv hende lidt. Sp vil nok foreslå at du giver vælling til nat.

Anmeld

26. august 2010

Valle81

Henri84 skriver:

Hey piger, er der nogen af jer der er startet op medgrød FØR de 4 mdr?? Der er nu 10 dage til AS bliver 4 mdr. men får sværere og sværere ved at mætte hende, hun vågner hver 2. time og spiser (indtil for 1 mdr. siden sov hun igennem)! Og har i dag været vågen fra 4-8 hvor hun bare har spist og spist og spist på trods af hun også spiste kl 22, 00 og 2! Det hjælper ikke en gang at give MME i flaske, der er hun lige så hurtigt sulten igen og kan sagtens tage de her 180-200 ml hver 2. time!
Og kan selvfølgelig ikke få fat på sp! Men overvejer seriøst at forsøge mig med noget grød! Eller nogle der har andre bud? Hun er ikke så forfærdeligt glad for flasken, så tænker derfor grød fremfor vælling da det har været en kamp at få hende til at tage flasken og kun lykkedes en gang i mellem...

Hey:0)

Her startede vi også en uges tid før Anton blev 4 mdr. Vi startede med kartoffelmos og tjah den første aften åd han en hel kartoffel og en gulerod:0)

Han var så klar - idag har han fået grød i en måned tid - spiser majs eller hirsegrød om morgenen og 2-3kartofler og en gulerod til aften:0)

Anton var også begyndt at vågne maaaaaaaaaaange gange om nattten efter at have sovet 2000-0500 og så sagde jeg - det skal være løgn - spurgte slet ikke sp ad, gjorde lige det jeg følte var rigtigt for ham og os:0)

Anmeld

26. august 2010

Millesmammi

jeg startede med grød da mille var 3 måneder.

jeg har fortrudt det var det jeg startede med. nu gider hun ikke spise kartofler, og er sikker på det er fordi hun har fået det 'gode' først. hun skriger og skriger når jeg giver hende kartofler. og det er kun pyller.

Anmeld

26. august 2010

Henri84

Min store har aldrig gidet kartoffelmos, vi fandt så ud af at hvis han fik det i små stykker i stedet for mos, så ville han gerne!
Jeg tror også enden bliver at jeg forsøger mig med noget grød, måske mine børn bare er klar tidligt...? Den store startede op den dag han blev 4 mdr., han var SÅ klar, jeg måtte 3-doble opskrifterne for at gøre ham mæt hehe
AS viser bare ALLE tegn på at skulle være klar, og har gjort det længe! Har ellers været fast besluttet på at vente til sp har været, og hun var blevet 4 mdr., men jeg holder ikke en uge mere hvis det fortsætter med at blive værre
Men dejligt der er nogen der har gode erfaringer med at starte så tidligt!

Anmeld

26. august 2010

slettet_7530

Henri84 skriver:

Min store har aldrig gidet kartoffelmos, vi fandt så ud af at hvis han fik det i små stykker i stedet for mos, så ville han gerne!
Jeg tror også enden bliver at jeg forsøger mig med noget grød, måske mine børn bare er klar tidligt...? Den store startede op den dag han blev 4 mdr., han var SÅ klar, jeg måtte 3-doble opskrifterne for at gøre ham mæt hehe
AS viser bare ALLE tegn på at skulle være klar, og har gjort det længe! Har ellers været fast besluttet på at vente til sp har været, og hun var blevet 4 mdr., men jeg holder ikke en uge mere hvis det fortsætter med at blive værre
Men dejligt der er nogen der har gode erfaringer med at starte så tidligt!

Min den første fik grød da han var 3 måneder og små kartoffelstykker da han var på samme alder, mine har helelr aldrig været glade for kartoffelmos, min datter var først klar til mad da hun var over 1 år

Anmeld

26. august 2010

Tulle28

Henri84 skriver:

Jeg er en af dem der venter med fast føde til 6 mdr., dels fordi jeg tror det er det de har bedst af fysiologisk (tarme og nyrer er først rigtig modnet og klar til at bearbejde fast føde der), men når det så er sagt, så er der jo masser der starter på grød ved 4 mdrs. alderen og trives fint.

Amning er jo meget mere end mad, og der er jo både et appetitspring og et udviklingsspring ved 4-5 mdrs. alderen - så måsker er det der er i vejen? Synes nemlig mange SP'ere har meget travlt med at sige at så er det bare fordi man så skal starte på fast føde.

Vi har også lige været igennem en periode med mange opvågninger og amninger hver nat, men nu er vi tilbage til 19.00/20.00-05.00.

Læs evt. dette:-) http://www.ammenet.dk/wiki/introduktion-til-fast-f-de

Knus Tulle

Anmeld

28. august 2010

Henri84

Vi har givet det en måned i fald af det evt. bare skulle være udviklingsspring/appetitspring, men det er blot blevet værre, og burde være ovre hvis det havde været det..
Nåh men bare lige for at opdatere så valgte jeg at lave lidt hirsegrød, hun spiste det jeg havde lavet, vel omkring 1/2 dl. Hun så lidt sjov ud i hovedet ved de første par mundfulde, men derefter kunne det kun gå for langsomt
I går og i dag har hun så fået lov til at spise hvad hun kunne, hendes mave har ikke reageret overhovedet, så hun virker til hun godt kan klare grød allerede I går og i dag har hun spist omkring 1 1/2-2dl, og det HJÆLPER, både på søvnen om dagen og om natten! Og hun er bare så glad og pludrer meget mere osv.

Anmeld

19. september 2011

Balinus

Jeg er en af dem der venter med fast føde til 6 mdr., dels fordi jeg tror det er det de har bedst af fysiologisk (tarme og nyrer er først rigtig modnet og klar til at bearbejde fast føde der), men når det så er sagt, så er der jo masser der starter på grød ved 4 mdrs. alderen og trives fint.

Amning er jo meget mere end mad, og der er jo både et appetitspring og et udviklingsspring ved 4-5 mdrs. alderen - så måsker er det der er i vejen? Synes nemlig mange SP'ere har meget travlt med at sige at så er det bare fordi man så skal starte på fast føde.

Vi har også lige været igennem en periode med mange opvågninger og amninger hver nat, men nu er vi tilbage til 19.00/20.00-05.00.

Læs evt. dette:-) http://www.ammenet.dk/wiki/introduktion-til-fast-f-de

Knus Tulle

Kan kun give dig ret....

Modermælk og modermælkserstatning er gram for gram mere næringsrig end mos og grød. Når nogle babyer knockoutes og sover som en sten på vælling eller grød, så er det ofte, fordi de simpelthen ikke kan fordøje det!

Grød og vælling er rig på stivelse, som kræver enzymet amylase for at nedbrydes. Det har en baby på 4-5 måneder som regel ikke så meget af endnu. Så vent lige med den grød.

Anmeld

19. september 2011

Benjamins'mor

Altså vores SP sagde vi ikke måtte før 4 mdr, men vi startede ved 3 mdr fordi han var klar og spiste 150 ml i timen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.