Så var vi ved læge idag og få svar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

810 visninger
16 svar
0 synes godt om
25. august 2010

Vingummien

Så var det idag at jeg skulle have svar på de blodprøver jeg fik taget og Emil skatten skulle til 2 års undersøgelse.

Jeg har D-vitamin mangel og så B12(som ik er godt) mangel. Og skal æde flere piller end jeg så gør i forvejen. Håber det hjælper, og så skal jeg få have taget nye prøver om 3 dr ca og se hvordan det går.

Emil ser fin ud, og hans lunger lød super fine så det er jeg glad for.

Men..... ja er et men. desværre. Emil er for lav, og har desværre ikke vokset sådan rigtig siden han var 1 år han skulle i hvert fald være mindst 4 cm højere end han er nu. Så han skal til højdemåling om 6mdr igen for at se om der er sket noget. Og er der ikke sket så meget ja så skal der undersøges hvorfor. Så kryds fingre for at han skyder lidt i vejret snart

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2010

Vingummien

2 gange, så jeg sgu sikker på i læser det

Anmeld

25. august 2010

anna-jonas

Aha, Sus..............så er det derfor du er så træt (D-vit-mangel), og dine ben gør ondt og teer sig underligt (B-12 mangel). Godt at det belv opdaget, så du kan komme igang med behandling. Skal du ikke have indsprøjtning hos lægen med B-12?? Så går det lidt hurtigere med at få depoterne fyldt op.

Vær forberedt på, at der går estykke tid før du kan mærke en bedring. Sådan noget forsvinder jo også over lang tid, og tager derfor også lidt tid om at blive bygget op igen.

Knus Mette

Anmeld

25. august 2010

JustAnotherName

Jamen selvom det så kræver et større pille-indtag, så er det da heldigt, at det "bare" er derfor, og kan afhjælpes (forhåbentligt) så let 

Hmm, det lyder mærkeligt, at Emil stort set ikke er vokset på et år.
Men altså det kommer jo også sådan i ryk....så måske hans pause har været ekstra-ordinær lang indenfor det sidste års tid, og det så pludselig kan komme, hvor han skyder i vejret igen..!?

Bianca er vokset i længden, men har heller ikke taget meget på i vægt i løbet af et år. Ihvertfald ikke når man tænker på, hvor EKSTREMT MEGET de vokser i løbet af deres første leve-år...
Dog tror jeg der er sket meget med hende det sidste halve år!!
Men fra hun var 1 år og frem til 2½ år, tog hun kun et og et halvt kilo på, altså 1½ kilo på 1½ år. Det syntes jeg heller ikke lyder af ret meget. Men hun vokser stødt og ser vel-propertioneret ud, må man sige, hehe. Dog matcher hverken hende eller Celina den alder der står i tøjet - de er begge væsentligt mindre end tøjet indikerer i måneder udfra længden. Men sådan er der jo så meget.
Det ville også komme bag på mig, hvis de var nogle lange starutter, da hverken mig eller Kenneth er særligt lange.

Men jeg håber da at Emil vokser efter det inden næste tjek, så der ikke skal til at findes en forklaring på det - ala at der skulle være noget galt.

Knus herfra....

Anmeld

25. august 2010

Vingummien

Anna-jonas skriver:

Aha, Sus..............så er det derfor du er så træt (D-vit-mangel), og dine ben gør ondt og teer sig underligt (B-12 mangel). Godt at det belv opdaget, så du kan komme igang med behandling. Skal du ikke have indsprøjtning hos lægen med B-12?? Så går det lidt hurtigere med at få depoterne fyldt op.

Vær forberedt på, at der går estykke tid før du kan mærke en bedring. Sådan noget forsvinder jo også over lang tid, og tager derfor også lidt tid om at blive bygget op igen.

Knus Mette

Nej jeg skulle starte med piller og så se om det vil hjælpe, tror det er for at se om jeg rent faktisk kan optage det via mad.

Så piller, piller, piller.

Ja ved godt det kan tage lidt tid, det er det der er det trælse ved det, kunne godt bruge at det virkede lige nu

Anmeld

25. august 2010

Vingummien

JustAnotherName skriver:

Jamen selvom det så kræver et større pille-indtag, så er det da heldigt, at det "bare" er derfor, og kan afhjælpes (forhåbentligt) så let 

Hmm, det lyder mærkeligt, at Emil stort set ikke er vokset på et år.
Men altså det kommer jo også sådan i ryk....så måske hans pause har været ekstra-ordinær lang indenfor det sidste års tid, og det så pludselig kan komme, hvor han skyder i vejret igen..!?

Bianca er vokset i længden, men har heller ikke taget meget på i vægt i løbet af et år. Ihvertfald ikke når man tænker på, hvor EKSTREMT MEGET de vokser i løbet af deres første leve-år...
Dog tror jeg der er sket meget med hende det sidste halve år!!
Men fra hun var 1 år og frem til 2½ år, tog hun kun et og et halvt kilo på, altså 1½ kilo på 1½ år. Det syntes jeg heller ikke lyder af ret meget. Men hun vokser stødt og ser vel-propertioneret ud, må man sige, hehe. Dog matcher hverken hende eller Celina den alder der står i tøjet - de er begge væsentligt mindre end tøjet indikerer i måneder udfra længden. Men sådan er der jo så meget.
Det ville også komme bag på mig, hvis de var nogle lange starutter, da hverken mig eller Kenneth er særligt lange.

Men jeg håber da at Emil vokser efter det inden næste tjek, så der ikke skal til at findes en forklaring på det - ala at der skulle være noget galt.

Knus herfra....

Tager det heller ikke så tungt endnu. Men har jo altid sagt at han er lav, så har desværre haft ret.

Men hun skal jo gå videre med det når hun opdager sådan noget, og tjekke op på det. Håber da selvfølgelig ikke at der er noget, men at han snart skyder i vejret.

Ja, kunne da se lidt sjovt ud hvis begge jeres tøser blev højere end jer

Anmeld

26. august 2010

LIZO

hvor er det godt de fandt ud af at du manglet det. selvom det ikke er super fedt at skulle spise flere pille.. men bare du får det godt igen..  krydser finger for de virker hurtigt..

synes egenlig alle de kurver gør os mødre mere bekrymret nogle gange end de gør godt. vi har fået en go læge. og han forklaret os ( liam vokset ikke i 2 år) at nogle børn går i stå noget tid. men aå længe de tar på og ikke går i stå på begge kurver og så længe de trives så skal man ikke være bekrymret..

liam vokset som sagt ikke i 2 år..  men det sidste år gik han så fra 104 til 110. på 10 måneder. lige pludselig kommer det.

Anmeld

26. august 2010

Barbamama

Fedt at du har fået svar og dermed hjælp! Det er altid rart at få noget konkret at vide så man kan gøre noget ved det. Det er da ikke så godt med Emil. Hvad vil de gøre hvis han ikke vokser?

Anmeld

26. august 2010

Ni-ko-li-ne

Tulipan skriver:

Så var det idag at jeg skulle have svar på de blodprøver jeg fik taget og Emil skatten skulle til 2 års undersøgelse.

Jeg har D-vitamin mangel og så B12(som ik er godt) mangel. Og skal æde flere piller end jeg så gør i forvejen. Håber det hjælper, og så skal jeg få have taget nye prøver om 3 dr ca og se hvordan det går.

Emil ser fin ud, og hans lunger lød super fine så det er jeg glad for.

Men..... ja er et men. desværre. Emil er for lav, og har desværre ikke vokset sådan rigtig siden han var 1 år han skulle i hvert fald være mindst 4 cm højere end han er nu. Så han skal til højdemåling om 6mdr igen for at se om der er sket noget. Og er der ikke sket så meget ja så skal der undersøges hvorfor. Så kryds fingre for at han skyder lidt i vejret snart

hvor er det godt i fandt ud af hvad der var galt!!!!!

jeg håber da at lægen beslutter sig for at give dig de der B12 indsprøjtninger... havde en kollega en gang der fik dem.... ellers faldt hun nærmest i søvn over arbejdet....

glæder mig til at høre om de piller så hjælper!!!

jeg tror ikke der er noget galt med Emil.... lige pludselig så skyder han i vejret!!!!

stort knus søde, jeg ved godt det ikke er fedt når der er noget i vejen hele tiden! men i klarer det sgu flot!!

Anmeld

26. august 2010

Vingummien

michella80 skriver:

Fedt at du har fået svar og dermed hjælp! Det er altid rart at få noget konkret at vide så man kan gøre noget ved det. Det er da ikke så godt med Emil. Hvad vil de gøre hvis han ikke vokser?

Det ved jeg så ikke, følger ham noget mere eller lign

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.