Gør dit barn også sådan??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

925 visninger
16 svar
0 synes godt om
25. august 2010

L.J.L

Stiller sig op i sengen og begynder at græde til man tager ham/hende op?

Lauritz gør det flere gange i løbet af natten, og jeg ved simpelthen ikke hvorfor han gør det, eller hvad jeg kan gøre for at hjælpe ham til en mere rolig søvn.

Er der nogle herinde som oplever eller har oplevet noget lignende? Og hvad gjorde i ved det??

Håber der er nogle der har nogle gode råd, for det her klarer jeg ikke i længden...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2010

SaNiNa

Ja Nicklas gør det osse. men lige i går aftes fangede jeg ham åbenbart på et rigtig godt tidspunkt for fik ham puttet i sin egen seng uden grød, kun at han ville drille sin mor og hvergang han lige var faldet i søvn og jeg forsøgte at liste ud rejset han sige op igen og hoppe i sengen uden gråd.

Tror det handler om at de skal føle sig trygge og klar til at være alene i sengen og at det ikke er spor farligt og vi vil komme hvis de er kede af det.

Anmeld

25. august 2010

L.J.L

Sanne og Nicklas skriver:

Ja Nicklas gør det osse. men lige i går aftes fangede jeg ham åbenbart på et rigtig godt tidspunkt for fik ham puttet i sin egen seng uden grød, kun at han ville drille sin mor og hvergang han lige var faldet i søvn og jeg forsøgte at liste ud rejset han sige op igen og hoppe i sengen uden gråd.

Tror det handler om at de skal føle sig trygge og klar til at være alene i sengen og at det ikke er spor farligt og vi vil komme hvis de er kede af det.

Men det du nævner er noget der sker optil han falder i søvn ikke? Det gør Lauritz også, han rejser sig op flere gange og falder så i søvn ca 1 time efter han er blevet lagt. Men så "vågner" han så omkring midnat og så hver anden time ca indtil vi står op, hvor han stiller sig op i sengen og begynder at græde, jeg ved ikke om det er i søvne eller hvad, men det er rimelig træls!

Anmeld

25. august 2010

Skouboe

linselouise skriver:

Stiller sig op i sengen og begynder at græde til man tager ham/hende op?

Lauritz gør det flere gange i løbet af natten, og jeg ved simpelthen ikke hvorfor han gør det, eller hvad jeg kan gøre for at hjælpe ham til en mere rolig søvn.

Er der nogle herinde som oplever eller har oplevet noget lignende? Og hvad gjorde i ved det??

Håber der er nogle der har nogle gode råd, for det her klarer jeg ikke i længden...

Det er en fase, så selvom den er enormt træls, går den over..

Det kommer fordi han er i en alder hvor han udvikler sig rigtigt meget motorisk og det gør at han også øver sig når han sover. Han får rejst sig op i søvne og kan ikke selv finde ud af at lægge sig ned igen - derfor begynder han at græde.

Der er ikke noget at gøre ved det bortset fra at blive ved med at rende i fast rutefart og lægge ham ned igen.

Det er forskelligt hvor længe det varer - hos Freja var det en måneds tid hvis jeg husker korrekt.

Anmeld

25. august 2010

L.J.L

Skouboe skriver:

Det er en fase, så selvom den er enormt træls, går den over..

Det kommer fordi han er i en alder hvor han udvikler sig rigtigt meget motorisk og det gør at han også øver sig når han sover. Han får rejst sig op i søvne og kan ikke selv finde ud af at lægge sig ned igen - derfor begynder han at græde.

Der er ikke noget at gøre ved det bortset fra at blive ved med at rende i fast rutefart og lægge ham ned igen.

Det er forskelligt hvor længe det varer - hos Freja var det en måneds tid hvis jeg husker korrekt.

Hej Skouboe.

Tak for dit svar. Jeg har selv tænkt at det havde noget at gøre med hans udvikling, synes bare at den fase har varet lige lovligt længe nu

I nat var hel umulig, han ville ingenting overhovedet, frygter bare at natten bliver ligesådan....

Hvordan klarer man lige at hænge sammen i den periode her???

Anmeld

25. august 2010

babyMark

Jeg står også i det samme...er oppe rigtig mange gange om natten, fordi min søn vågner. Han rejser sig dog ikke op, men vender og drejer sig...skubber sig helt op i den ene ende eller ligger på tværs i sengen, taber sutten og kan ikke finde den igen. Han græder som om han er helt ulykkelig. Det har varet i 2 mdr nu! nogle nætter ind imellem har været rolige....

Han sov egentlig på sit eget værelse, men nu har vi flyttet tremmesengen tilbage i soveværelset for en periode - da vi jo netop har brug for nattesøvnen. Og så skiftes vi lidt til at stå op - og så skal vi jo bare lige ned i fodenden...men for søren da...alt for at det snart holder op!

Anmeld

25. august 2010

tumle81

babyMark skriver:

Jeg står også i det samme...er oppe rigtig mange gange om natten, fordi min søn vågner. Han rejser sig dog ikke op, men vender og drejer sig...skubber sig helt op i den ene ende eller ligger på tværs i sengen, taber sutten og kan ikke finde den igen. Han græder som om han er helt ulykkelig. Det har varet i 2 mdr nu! nogle nætter ind imellem har været rolige....

Han sov egentlig på sit eget værelse, men nu har vi flyttet tremmesengen tilbage i soveværelset for en periode - da vi jo netop har brug for nattesøvnen. Og så skiftes vi lidt til at stå op - og så skal vi jo bare lige ned i fodenden...men for søren da...alt for at det snart holder op!

Sådan er det også herhjemme...

Victor er først for ca 1½ uge siden begyndt at sove igennem om natten uden at skulle have babs...

Nu er han så begyndt at vælte rundt i sengen, han rejser sig op, klynker og lægger sig ned igen. Sådan gør han mange mange gange om natten. Nogle gange skal han lige have en krammer og så puttes igen, men andre gange skal han over i mors seng...

Håber det snart vender, men indtil da er det jo dejligt at tremmesengen strå lige ved siden af vores seng :-)

Knus Kathrina

Anmeld

25. august 2010

L.J.L

Tak for jeres indlæg.

På en måde er det rart at vide at man ikke er den eneste som synes det er hårdt! Men jeg føler med jer, ved jo hvordan det er Håber bare snart at det er slut så vi kan få en ordentlig nattesøvn alle sammen.

Anmeld

25. august 2010

SaNiNa

linselouise skriver:

Men det du nævner er noget der sker optil han falder i søvn ikke? Det gør Lauritz også, han rejser sig op flere gange og falder så i søvn ca 1 time efter han er blevet lagt. Men så "vågner" han så omkring midnat og så hver anden time ca indtil vi står op, hvor han stiller sig op i sengen og begynder at græde, jeg ved ikke om det er i søvne eller hvad, men det er rimelig træls!

Har I prøvet at give ham lidt at spise og en tår at drikke inden han kommer i seng.

Ja Nicklas gør det osse når han bliver puttet han sover dog igennem og vågner først ved en 6 tiden nu. den de første 14 dage puttede vi i vores eseng og lagde han derefter over iegen seng hvor han så sov hele natte de første mange morgner vågnede han meget meget tidliog ov ville over til os og det kom han så men ikke midt på natten så blev han stille puttet i egen seng fik lige en tår at drikke.

Tror nok det skal lykkes for jer bare hold ved og have tålmodighed. jeg skrev til hende sundhedsplejersken herinde du kan læse hvad hun skrev til mig.

Anmeld

25. august 2010

LIZO

zoey gjorde det os i en længere periode. det gør det så hellere ikke nemmere at hun sover inde hos os.. hun falder i søvn ret hurtigt igen. nogle gange får hun en tår vand, så kan jeg ligge hende igen.. . det er heldivis stoppet igen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.