Skuffet over første jordemoder besøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2010

BechHannibal

Jeg tror jeg vil se det lidt an. Jeg kunne som sådan godt sige dagen passer mig dårligt. Det vil jeg gøre hvis ikke det bliver bedre. Hun for en chance

Men Kan man skifte helt jordemoder center ? da jeg meget gerne vil i den gruppe mange snakker om de tilbyder.Jeg synes det var så tamt jeg ikke kunne få noget som helst.

Kan godt acceptere jeg selv skal betale for forberedelse, da de gerne vil spare rundt omkring!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2010

Muzs

BechHannibal skriver:

Jeg ved nemlig ikke om det er en mulighed, er det det??
Det er et lille sted, så tror også det vil være lidt mærkeligt hvis jeg møder hende på gangen, eller det nu er hende som har vagt når jeg skal føde

Der var også lige det med fødselsforberedelse og komsammen med andre gravide - Er det ikke meget normalt de tilbyder det ??

jo der hvor jeg er fik vi 3 tilbud til den først samtale med jordmoderen. Der var fordrag om amning, fødselsforberedelse og rundvisning på fødegangen og det sagde vi ja til alle 3 ting

Anmeld

25. august 2010

ESV

BechHannibal skriver:

Jeg ved nemlig ikke om det er en mulighed, er det det??
Det er et lille sted, så tror også det vil være lidt mærkeligt hvis jeg møder hende på gangen, eller det nu er hende som har vagt når jeg skal føde

Der var også lige det med fødselsforberedelse og komsammen med andre gravide - Er det ikke meget normalt de tilbyder det ??

Fødeselsforberedelse er sparet væk mange steder, det findes stadig men så er det sådan noget betal selv...

Blev tilbudt om jeg ville til JM i gruppe eller alene men er ellers ikke blevet tilbudt andet overhovedet!!

på Herlev holder de nogle forældre aftener hvor man får en masse af vide om kroppens forandringer, sex og samliv, osv osv osv amning, fødslen og sådan.. deltog kun i en og det er jeg egentlig meget glad for det gav ingen ting hvis man har åbnet bare en enkelt bog om graviditet og ellers lige skimmet de piecer man får hos JM.

Jeg ville bede om en ny JM, der skal altså være bare en vis mængde kemi hun kommer jo alligevel ret tæt på en!!

Anmeld

25. august 2010

Kb

BechHannibal skriver:

Jeg var til jordemoder i Mandags, og havde en rigtig dårlig oplevelse.
Baby voksede som h*n skulle, og det var vi selvfølgelig rigtig glade for at hører.
Men kender i det man møder en person i sit liv som man bare ingen kemi har med! Jeg gjorde det klart for hende at kost, var spild af tid at snakke om, da jeg går meget op i hvad jeg spiser, og er ved at uddanne mig indenfor den Branche, så det var ikke en nødvendighed at snakke om. Dog var det det vi snakkede mest om! Da der åbenbart ikke var andre tale emner. Jeg ryger ikke, jeg drikker ikke, tager ikke medicin osv. Jeg har læst alle bøger omkring graviditet (Stort set) og havde derfor ingen spørgsmål til hende. - Det var så mærkeligt, somom jeg skulle ''overbevise'' hende om jeg er sund og rask, fornuftig og passer på mig selv og mine omgivelser!! Blev rigtig irriteret på hende. Derudover ville hun ikke tjekke hjertelyd, de kunne ikke tilbyde fødselsforberedelse eller komsammen/samtaler med andre gravide som er ligeså langt henne som mig.

Hvad gør man i sådan en situation? Og er der overhovedet noget at gøre??

Du er en ud af mange der bliver skuffet over første jordmoder besøg. Mange har høje forventninger til hvordan jordmoderen er og hvad hun gør ved en til første besøg....

Ja fødselsforberedelse er sparet væk mange steder, som flere også nævner.

Derudover nævner du det med hjertelyd. Det er faktisk mest almindeligt at jordmoderen IKKE lytter efter hjertelyd ved første besøg. Årsdagen er simpelthen den, at det ofte er for tidligt og derfor kan være svært at fange lyden. Det medfører unødig bekymring for moren, som ender med at ønske en akut scanning for at sikre sig alt er i orden (en halv dyr regning for det offentlige).

Nu kommer jeg så til et lidt ømt emne - faglig respekt. Det er meget muligt du har læst alle de bøger der findes om graviditet og fødsler, men det gør dig jo ikke til professionel. Det er din jordmoder, som er det. 

Er selv sygeplejerske, men det nævner jeg aldrig noget om når jeg går til læge eller de to gange jeg har gået til jordmoder. Det er ikke mit fagområde uanset om det læner sig op ad det. 

Det kan godt være du har en bred viden inden for kost, endda en uddannelse inde for området, men det kan være din jordmoder har gjort sig nogle kliniske erfaringer du ikke kender til. 

Syntes helt bestemt du skal tage de positive briller på næste gang du skal til jordmoder, og så se det som et SAMARBEJDE. Gør brug af hendes faglige kompetencer og læg det sammen med din egen viden

Anmeld

25. august 2010

BechHannibal

Du er en ud af mange der bliver skuffet over første jordmoder besøg. Mange har høje forventninger til hvordan jordmoderen er og hvad hun gør ved en til første besøg....

Ja fødselsforberedelse er sparet væk mange steder, som flere også nævner.

Derudover nævner du det med hjertelyd. Det er faktisk mest almindeligt at jordmoderen IKKE lytter efter hjertelyd ved første besøg. Årsdagen er simpelthen den, at det ofte er for tidligt og derfor kan være svært at fange lyden. Det medfører unødig bekymring for moren, som ender med at ønske en akut scanning for at sikre sig alt er i orden (en halv dyr regning for det offentlige).

Nu kommer jeg så til et lidt ømt emne - faglig respekt. Det er meget muligt du har læst alle de bøger der findes om graviditet og fødsler, men det gør dig jo ikke til professionel. Det er din jordmoder, som er det.

Er selv sygeplejerske, men det nævner jeg aldrig noget om når jeg går til læge eller de to gange jeg har gået til jordmoder. Det er ikke mit fagområde uanset om det læner sig op ad det.

Det kan godt være du har en bred viden inden for kost, endda en uddannelse inde for området, men det kan være din jordmoder har gjort sig nogle kliniske erfaringer du ikke kender til.

Syntes helt bestemt du skal tage de positive briller på næste gang du skal til jordmoder, og så se det som et SAMARBEJDE. Gør brug af hendes faglige kompetencer og læg det sammen med din egen viden.

Jeg tror faktisk ikke jeg havde nogle forventninger til hende. Men jeg havde forventninger til de tilbud jeg var overbevidst om man ville få. Jeg vidste hvad jeg ikke ville bruge tid på at snakke om. Det handler nok også om at jeg gerne ville gøre det lidt hurtigere end 40 min. da jeg havde havde en anden aftale en time senere, som ikke var muligt at ændre. Så bliver man nok lidt irriteret og sidder og tripper ubevidst. Jeg nåede så ikke den aftale - og havde nok slappet mere af, og accepteret jeg ikke nåede den , hvis jeg var gået ud med en fornemmelse af at jeg havde fået bare lidt ud af mødet.

Har forståelse for at de ikke vil bekymre de kommende forældre hvis de ikke finder hjertelyd. Men har svært ved at acceptere at nogle for det andre må vente! Afhængig af hvilken jordemoder man for. Der burde være regler man kunne forholde sig til.

Jeg må hellere lægge mere tid af til de jordemoder og læge besøg, da det åbenbart er et ømt emne for mig. og det hjælper ikke at stresse pga. andre aftaler.

Anmeld

25. august 2010

Marco2

Først tillykke med at være nået så langt

Og så lige en kommentar til det med at høre hjertelyd … Kan se du kommer fra Århus og der står i brevet fra RegionMidt hvor de "indbyder" til jordmodercenteret at der ikke lyttes efter hjertelyd før efter 20. graviditetsuge. 

Og ja, her i Århus er alt sparet væk. Mener det er på Trøjborg de kører noget projekt med fødselsforberedelse, men det er kun som projekt og gælder ikke for andre steder.

Man kan ikke flytte jordemodercenter, da det er geografisk bestemt

Men jeg er sikker på at du ved næste besøg, som ligger langt senere i graviditeten, vil føle at besøgene hos jm er en del mere brugbare. Tror mange føler første besøg er en sludder for en sladder.

AG

Anmeld

25. august 2010

mullesmith2

BechHannibal skriver:

Jeg var til jordemoder i Mandags, og havde en rigtig dårlig oplevelse.
Baby voksede som h*n skulle, og det var vi selvfølgelig rigtig glade for at hører.
Men kender i det man møder en person i sit liv som man bare ingen kemi har med! Jeg gjorde det klart for hende at kost, var spild af tid at snakke om, da jeg går meget op i hvad jeg spiser, og er ved at uddanne mig indenfor den Branche, så det var ikke en nødvendighed at snakke om. Dog var det det vi snakkede mest om! Da der åbenbart ikke var andre tale emner. Jeg ryger ikke, jeg drikker ikke, tager ikke medicin osv. Jeg har læst alle bøger omkring graviditet (Stort set) og havde derfor ingen spørgsmål til hende. - Det var så mærkeligt, somom jeg skulle ''overbevise'' hende om jeg er sund og rask, fornuftig og passer på mig selv og mine omgivelser!! Blev rigtig irriteret på hende. Derudover ville hun ikke tjekke hjertelyd, de kunne ikke tilbyde fødselsforberedelse eller komsammen/samtaler med andre gravide som er ligeså langt henne som mig.

Hvad gør man i sådan en situation? Og er der overhovedet noget at gøre??

Det var da skide træls, man gør vel ikke noget i sådan en situation, man må bare sige ja det ved jeg godt og så bare være glad for man ikke skal til jordmor mere end 3-4 gange gennem graviditeten. Jeg har absolut heller ingen kemi med min jordmor og hun snakkede også kun om kost og om jeg er overvægtig, og man er jo udemærket klar over det og man ved jo også man skal spise fornuftigt og man gør det jo også så det er bare så irriterende at sidde og blive belært om alt muligt man ved alt om. kender følelsen.

Anmeld

25. august 2010

BechHannibal

Det er altså rart med en smule forståelse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.