Skuffet over første jordemoder besøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.646 visninger
17 svar
0 synes godt om
24. august 2010

BechHannibal

Jeg var til jordemoder i Mandags, og havde en rigtig dårlig oplevelse.
Baby voksede som h*n skulle, og det var vi selvfølgelig rigtig glade for at hører.
Men kender i det man møder en person i sit liv som man bare ingen kemi har med! Jeg gjorde det klart for hende at kost, var spild af tid at snakke om, da jeg går meget op i hvad jeg spiser, og er ved at uddanne mig indenfor den Branche, så det var ikke en nødvendighed at snakke om. Dog var det det vi snakkede mest om! Da der åbenbart ikke var andre tale emner. Jeg ryger ikke, jeg drikker ikke, tager ikke medicin osv. Jeg har læst alle bøger omkring graviditet (Stort set) og havde derfor ingen spørgsmål til hende. - Det var så mærkeligt, somom jeg skulle ''overbevise'' hende om jeg er sund og rask, fornuftig og passer på mig selv og mine omgivelser!! Blev rigtig irriteret på hende. Derudover ville hun ikke tjekke hjertelyd, de kunne ikke tilbyde fødselsforberedelse eller komsammen/samtaler med andre gravide som er ligeså langt henne som mig.

Hvad gør man i sådan en situation? Og er der overhovedet noget at gøre??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2010

Muzs

Det lyder ikke så det mest behagelig besøg.

Er der ikke mulighed for du kan få en anden jordmor?

Jeg ved at der hvor jeg kommer i Aalborg er der en masse så det er muligt at skifte hvis man vil det.

Anmeld

24. august 2010

BechHannibal

Jeg ved nemlig ikke om det er en mulighed, er det det??
Det er et lille sted, så tror også det vil være lidt mærkeligt hvis jeg møder hende på gangen, eller det nu er hende som har vagt når jeg skal føde

Der var også lige det med fødselsforberedelse og komsammen med andre gravide - Er det ikke meget normalt de tilbyder det ??

Anmeld

24. august 2010

Nadia&Daniel

BechHannibal skriver:

Jeg ved nemlig ikke om det er en mulighed, er det det??
Det er et lille sted, så tror også det vil være lidt mærkeligt hvis jeg møder hende på gangen, eller det nu er hende som har vagt når jeg skal føde

Der var også lige det med fødselsforberedelse og komsammen med andre gravide - Er det ikke meget normalt de tilbyder det ??

På Gentofte skal man skal betale for fødselsforberedelse og vist nok også selv melde sig til via telefon eller mail.

Og det med komsammen - har jeg hørt om, men ikke blevet tilbudt. Ville også sige nej tak vist vi gjorde. Elsker vores alenetid med Jordemoderen.

Men er ked af at høre om din "oplevelse", for jordemødre er virkelig de skønneste personer. I hvert fald dem jeg har mødt og hørt om..

Anmeld

24. august 2010

BechHannibal

Okay, så er jeg da ikke den eneste, som ikke er blevet tilbudt noget!

Havde nemlig gået og overvejet det med komsammen, og havde besluttet mig for jeg gerne ville, da jeg ikke kender nogle gravide.

Jeg havde nemlig også glædet mig til at møde hende, fordi jeg havde en ide om de var fuld af liv og glæde

Anmeld

24. august 2010

Frøken Sørensen

Det var da en trist oplevelse... Det skal jo helst være sådan at man går derfra og er glad...

Du skal betale for fødselforbedelser.... Sådan er det de fleste steder efterhånden...

Her fik jeg valget mellem at have konsultation med kun min jordemoder eller sammen med en jordemoder og andre gravide som var ca. lige så langt henne som mig. Valgte gruppe. Men det er ikke alle steder de tilbyder det og mange steder skal man faktisk selv bede om det hvis de har det i kommunen selvfølgelig... For ellers tager de det som en selvfølge at man bare vil have alene-konsultation...

Anmeld

24. august 2010

Mussen2

BechHannibal skriver:

Okay, så er jeg da ikke den eneste, som ikke er blevet tilbudt noget!

Havde nemlig gået og overvejet det med komsammen, og havde besluttet mig for jeg gerne ville, da jeg ikke kender nogle gravide.

Jeg havde nemlig også glædet mig til at møde hende, fordi jeg havde en ide om de var fuld af liv og glæde

Jeg synes du skal kontakte jordemodercenteret og spørge om det er muligt du kan få en anden jordemoder. her hvor jeg kommer til har hver jordemoder en bestemt dag, så man kunne jo sige at ugedagen  er kommet ilt at passe rigtig dårlig i kalenderen. Eller alternativt sige det som det er at der mangler lidt kemi.

Det er jo vigtigt at have en god forberedelse.

Mht fødselsforberedele er det vidst sparet væk mange steder

Anmeld

24. august 2010

lion

BechHannibal skriver:

Jeg var til jordemoder i Mandags, og havde en rigtig dårlig oplevelse.
Baby voksede som h*n skulle, og det var vi selvfølgelig rigtig glade for at hører.
Men kender i det man møder en person i sit liv som man bare ingen kemi har med! Jeg gjorde det klart for hende at kost, var spild af tid at snakke om, da jeg går meget op i hvad jeg spiser, og er ved at uddanne mig indenfor den Branche, så det var ikke en nødvendighed at snakke om. Dog var det det vi snakkede mest om! Da der åbenbart ikke var andre tale emner. Jeg ryger ikke, jeg drikker ikke, tager ikke medicin osv. Jeg har læst alle bøger omkring graviditet (Stort set) og havde derfor ingen spørgsmål til hende. - Det var så mærkeligt, somom jeg skulle ''overbevise'' hende om jeg er sund og rask, fornuftig og passer på mig selv og mine omgivelser!! Blev rigtig irriteret på hende. Derudover ville hun ikke tjekke hjertelyd, de kunne ikke tilbyde fødselsforberedelse eller komsammen/samtaler med andre gravide som er ligeså langt henne som mig.

Hvad gør man i sådan en situation? Og er der overhovedet noget at gøre??

Ej hvor kedeligt at dit første jm møde gik så dårligt.

Jeg ville som en af de andre skrive at den dag du skal komme passer rigtig dårligt.

Jeg følte ikk selv jeg havde brugt for fødselsforberedelse og jeg har hørt andre at de ikk lært noget de ikk vidste eller at de ikk kunne bruge. Det er ikk helt som man ser i de amerikanske film/serier

Anmeld

24. august 2010

3xM

havde samme oplevelse af min som du havde m din første gang, nu er jeg i slutningen og hun er noget af det sødeste...

så prøv at giv det tid m hende måske du ændre mening senere hen

Anmeld

24. august 2010

idada

Jeg synes, det lyder som et meget standard første møde med Jdm. Jeg har hørt om mange, der bliver skuffede, fordi de glæder sig og forventer sig en hel masse. 

Men første møde er mest at Jdm ser den gravide lidt an, taler kost og motion. Mange jdm vil ikke måle hjertelyd til første møde.

Det er selvf. ærgerligt at der ikke er så god kemi, men tror du ikke lige du skulle se det an?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.