svangerskabsforgiftning.?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.365 visninger
17 svar
0 synes godt om
24. august 2010

vingummibamse

Heey piger...

jeg er lidt på grådens rend...  nogle af jer der kan fortælle mig noget om svangerskabsforgiftning...?

var til 2. graviditets undersøgelse i dag...
og mit blodtryk var lidt højt og ja jeg har utrolig meget protein i min urin prøve så nu er den sendt til dyrkning.. fik afvide at det muligvis kunne være det men at hun ville vide mere i morgen også skulle jeg muligvis undersøges nermer..

jeg er simpelthen så nervøs.. og aner faktisk ikke noget som helst om det andet at hvis det er slemt nok skal jeg føde før tid..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2010

merichs

vingummibamse skriver:

Heey piger...

jeg er lidt på grådens rend...  nogle af jer der kan fortælle mig noget om svangerskabsforgiftning...?

og mit blodtryk var lidt højt og ja jeg har utrolig meget protein i min urin prøve så nu er den sendt til dyrkning.. fik afvide at det muligvis kunne være det men at hun ville vide mere i morgen også skulle jeg muligvis undersøges nermer..

jeg er simpelthen så nervøs.. og aner faktisk ikke noget som helst om det andet at hvis det er slemt nok skal jeg føde før tid..

Jeg blev sendt på fødegangen for et par uger siden pga højt blodtryk og protein i urinen (var til jordemoder). På fødegangen blev jeg tjekket igen og der så det fint nok ud. Krydser fingre for at der ikke ligger noget i det ved dig

Du får lige en herfra

Marlene

Anmeld

24. august 2010

Maja_4000

Hvad sker der egentlig , hvis man får svangerskabsforgiftning ? Bliver man indlagt eller .. ?

Anmeld

24. august 2010

idada

Jeg fik svangerskabsforgiftning, fik det konstateret ca. 1,5 mdr før termin. Jeg kom derfor til check 2 gange om ugen, hvor mit blodtryk blev målt og der blev kørt ctg-strimmel.

2 uger senere fik jeg det rigtigt skidt (hovedpine, kvalme, svimmel). Jeg ringede derfor til fødegangen, som bad mig komme ind, så de lige kunne checke mig. Jeg blev indlagt til observation, min tilstand blev kun værre, og bebsen voksede ikke som den skulle. Jeg blev derfor sat i gang ca. 3 uger før termin.

Man ved vist nok ikke helt, hvad svangerskabsforgiftning kommer af. Symptomerne er svimmelhed, højt blodtryk, kvalme, vand i kroppen, protein i urinen. Det høje blodtryk gør vist nok, at blodtilførslen og næring fra moderkage til barn bliver formindsket, hvorfor barnet ikke vokser i passende tempo.

Anmeld

24. august 2010

VIPpigen

vingummibamse skriver:

Heey piger...

Åhh nej søde... Håber det virkelig ikke... Aner ikke noget om svangerskabsforgiftning, men krydser fingre for alt er iorden i morgen. Men vi vil meget gerne have en update...

Anmeld

25. august 2010

vingummibamse

Heey piger tak for jeres gik meget tidelit i seng i går var bare helt færdig...

og har virkelig bare haft maridt hele natten, om hva nu hvis.. er pænt meget ude af mig selv..

snakkede med min læge i morges som gerne vil ha mig ind en tur igen i dag for lige at få målt mit blodtryk igen...

og hun sagde så at hvis det stadig var højt ville hun kontakte min Jordmor så jeg kunne komme til at snakke med hende, for så skulle hun tage stilling til hva der lige skulle ske..

og ja altså i mine øre er det sku ikke særlig positivt..

Anmeld

25. august 2010

Mathilde

Puh det lyder da ikke godt jeg håber det viser sig, at det ikke er noget alvorligt

Anmeld

25. august 2010

VIPpigen

vingummibamse skriver:

Heey piger tak for jeres gik meget tidelit i seng i går var bare helt færdig...

og har virkelig bare haft maridt hele natten, om hva nu hvis.. er pænt meget ude af mig selv..

snakkede med min læge i morges som gerne vil ha mig ind en tur igen i dag for lige at få målt mit blodtryk igen...

og hun sagde så at hvis det stadig var højt ville hun kontakte min Jordmor så jeg kunne komme til at snakke med hende, for så skulle hun tage stilling til hva der lige skulle ske..

og ja altså i mine øre er det sku ikke særlig positivt..

Hvordan gik det i dag ved lægen??

Anmeld

25. august 2010

vingummibamse

VIPpigen skriver:

Hvordan gik det i dag ved lægen??

den var lidt laver end i går.. men ikke meget.. så hun har haft ringet til min jordmor.. men hun havde ikke tid før mandag.. men hun mente dog heller ikke at det hastede, da jeg mærker meget liv..

men nu for vi at hør mandag..  syntes bare der er meget lang tid til mandag...

Anmeld

25. august 2010

VIPpigen

vingummibamse skriver:

den var lidt laver end i går.. men ikke meget.. så hun har haft ringet til min jordmor.. men hun havde ikke tid før mandag.. men hun mente dog heller ikke at det hastede, da jeg mærker meget liv..

men nu for vi at hør mandag..  syntes bare der er meget lang tid til mandag...

Ja, det kan jeg da godt forstå, syntes det er så irriterende de tager så let på det nogen gange, men kan også bare være det er os som er mere pylleret som gravide. Men syntes nu ikke svangerskabsforgiftning er noget let at hoppe over...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.