Hvor meget sover jeres pus?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2010

B&J

Valle81 skriver:

Fuldstændig det samme her - nogle gange tager han lige en halv times power inden aftensmaden sådan et sted melle 17 og 18:0)

Men ellers er skema total som dit:0)

det gjorde vores dreng også i dag det er første gang hihihihi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2010

Tanni

Min datter er 5 mdr og sover 1-2 timer om formiddagen, 1 time om eftermiddagen og 1/2 time sen eftermiddag...

Anmeld

26. august 2010

Mor til L&S

Eliza/lykke skriver:

Som overskriften lyder - det evige spørgsmål - hvor meget sover jeres babyer?

Jeg vil gerne høre fra dem, som har en baby på 3-4 mrd, som jeg selv har - men også fra dem, som har små pus på 5-6 mrd.

Elizabeth sover 2 timer formiddag, og powernapper i ½ timer fra kl. 13.00 til hun skal i seng kl. 19.30............

Hej

Liva sover:

1/2 time til 3 kvarter om formiddagen

2 1/2 til 3 timer middagslur

Nogle gange en halv time inden aftensmad

I seng kl 19.30-20 og sover til 6.30-7.00

Anmeld

26. august 2010

Tdittmann

Anders er 3 mdr. og sover 1-1½ time om formiddagen. Tager så lige en powernap sidst på formiddagen og så en lang lur på 3-4 timer midt på eftermiddagen (kl. ca.15) og så indtil spisetid ved 18-18:30 tiden. Herefter er han så vågen indtil han puttes ved 20-21 tiden.

Når han bliver puttet ved 20-21 tiden sover han indtil næste morgen ved 6-8 tiden

Anmeld

26. august 2010

Mor til L&S

Eliza/lykke skriver:

hvis jeres pus også sover som mit pus, som det virker til... hvor sover de så henne? I barnevognen? Og hvad med powernaps, hvor tager de dem henne?

Tak for jeres svar :-)

Formiddagslur inde i sengen eller barnevogn uden for

Middagslur barnevogn udenfor

Og glemte at skrive i mit andet indlæg at Liva er 5 mdr

Anmeld

26. august 2010

smokin

dorthemus skriver:

Runa er 3  måneder på torsdag og vi er ved at have et stabilt søvnmønster herhjemme...håber moren og  fingre

Hun sover 3 timer om formidagen og ca. 2 timer om eftermiddagen og måske en mindre powernap hvis den sidste lur lå tidligt.

Hun bliver lagt til ro mellem 20 og 21 og sover til mellem 6 og 8 om morgenen - afbrudt af en amning omkring midnat når jeg går i seng og lægger hende til.

Hun blir ammet fuld tid

Knus Dorthe

Det lyder meget som Malou - så de følges måske meget godt alligevel. jeg har dog ikke lagt hende på bestemte tidspunkter, fordi sundhedsplejesken mener det er forkert at pådutte børn under tre måneder rutiner (og jeg lytter jo bare til hvad hun siger).. Er der system i lurene om formiddag og eftermiddag? Eller er det bare når hun giver antegn til at være træt? Det er det her.

Anmeld

26. august 2010

dorthemus

Zette skriver:

Det lyder meget som Malou - så de følges måske meget godt alligevel. jeg har dog ikke lagt hende på bestemte tidspunkter, fordi sundhedsplejesken mener det er forkert at pådutte børn under tre måneder rutiner (og jeg lytter jo bare til hvad hun siger).. Er der system i lurene om formiddag og eftermiddag? Eller er det bare når hun giver antegn til at være træt? Det er det her.

Ja hun blir som regel træt på nogenlunde de samme tidspunkter om dagen...svinger lidt. Jeg er blevet bedre til at opfange de signaler.

MEN i øjeblikket er der vendt op ag ned på tingene herhjemme igen..igen  I går sov hun 5½ time fra 8.15 til 13.45!!! Vildt og så var hun ellers frøken umulius hele dagen...sur, tvær, grædende og ville underholdes og hænge enten på armen eller i patten. Klokken 20 var jeg efterhånden så tyndslidt at jeg sådan ud . Hun havde kun sovet 2x½ time fra 14 til 20 og da hun endelig blev puttet og overgav sig - sov så uroligt - da var kl. 21..pyhhh!!!!!! I dag har vi været til babysvøm og hun har kun taget en powernap på en halv time da vi gik hjem...vil under ingen omstændigheder puttes selvom hun er træt...OG JEG ER P**** TRÆT SELV! Nu ligger hun og leger lidt på tæppet selv så jeg lige kan få et øjeblik for mig selv.

Ihh altså!!

Anmeld

26. august 2010

smokin

dorthemus skriver:

Ja hun blir som regel træt på nogenlunde de samme tidspunkter om dagen...svinger lidt. Jeg er blevet bedre til at opfange de signaler.

MEN i øjeblikket er der vendt op ag ned på tingene herhjemme igen..igen  I går sov hun 5½ time fra 8.15 til 13.45!!! Vildt og så var hun ellers frøken umulius hele dagen...sur, tvær, grædende og ville underholdes og hænge enten på armen eller i patten. Klokken 20 var jeg efterhånden så tyndslidt at jeg sådan ud . Hun havde kun sovet 2x½ time fra 14 til 20 og da hun endelig blev puttet og overgav sig - sov så uroligt - da var kl. 21..pyhhh!!!!!! I dag har vi været til babysvøm og hun har kun taget en powernap på en halv time da vi gik hjem...vil under ingen omstændigheder puttes selvom hun er træt...OG JEG ER P**** TRÆT SELV! Nu ligger hun og leger lidt på tæppet selv så jeg lige kan få et øjeblik for mig selv.

Ihh altså!!

ARRRRRRRRRRRGH!!!!!!

Nogle gange så tester de virkelig en. Malou har grædt meget de sidste par dage fordi der sad en prop rigtig langt oppe i tarmen. SP sagde dog at som ammebarn kan man ikke blive forstoppet - det kan jeg så skrive under på at man GODT kan!!!!

Det har resulteret i dårligt sovemønster, og et panisk barn der havde meget ondt. Igår kom forløsningen så. Efter 5 døgn uden afføring (og før den afføring havde det varet 4 døgn). På fars skød og vi pludrede løs... så sprang bomben. Der var lort OVERALT! Men vi griner og er lykkelige for at det endelig kom.. men hold kæft det stank! VIRKELIG RÅDDENT!

Hun sover nu om natten helt - nogle få dage vågner hun om natten og skal enten have sut eller lige sutte lidt på brystet, og det lader jeg hende altså gøre... for jeg er udpræget B-menneske og kan ikke stå op med mindre hun græder. Så det fungerer rigtig godt for hende og mig (!!!!!) og hun falder hurtig hen igen. Hun sover bedre og bedre...

Om dagen tager hun 2-3 timer om formiddagen... det er lidt forskelligt.. men omkring 10 - 10.30 og er så vågen til kl.15-16 stykker og så igen en lur... på 1 eller 2 timer...

Anmeld

26. august 2010

dorthemus

Zette skriver:

ARRRRRRRRRRRGH!!!!!!

Nogle gange så tester de virkelig en. Malou har grædt meget de sidste par dage fordi der sad en prop rigtig langt oppe i tarmen. SP sagde dog at som ammebarn kan man ikke blive forstoppet - det kan jeg så skrive under på at man GODT kan!!!!

Det har resulteret i dårligt sovemønster, og et panisk barn der havde meget ondt. Igår kom forløsningen så. Efter 5 døgn uden afføring (og før den afføring havde det varet 4 døgn). På fars skød og vi pludrede løs... så sprang bomben. Der var lort OVERALT! Men vi griner og er lykkelige for at det endelig kom.. men hold kæft det stank! VIRKELIG RÅDDENT!

Hun sover nu om natten helt - nogle få dage vågner hun om natten og skal enten have sut eller lige sutte lidt på brystet, og det lader jeg hende altså gøre... for jeg er udpræget B-menneske og kan ikke stå op med mindre hun græder. Så det fungerer rigtig godt for hende og mig (!!!!!) og hun falder hurtig hen igen. Hun sover bedre og bedre...

Om dagen tager hun 2-3 timer om formiddagen... det er lidt forskelligt.. men omkring 10 - 10.30 og er så vågen til kl.15-16 stykker og så igen en lur... på 1 eller 2 timer...

Nårhhh hvor synd!! Godt at det kom ud...puhhh altså

Men der sker også bare så meget GODT samtidigt..hun smiler, er på nippet til at grine og hun synes jeg er evig sjov når jeg laver sjove ansigtsudtryk eller efteraber hende når hun pludrer  Og så er der gang i hendes krop, arbejder ihærdigt for at kunne vende sig...ikke heeelt nemt for maven er i vejen og hovedet for tungt

Og hun sover GUDSKELOV godt om natten for jeg er også B-mennesker og kan ikke hænge sammen hvis jeg skal op mange gange eller stå op før fanden har fået sko på.

Anmeld

26. august 2010

AWO

STOORT SUK!

Gid min unge kunne sove lige så længe som jeres.

Elina på 3 mdr. sover i snit 12 timer i døgnet - 10 timer om natten, afbrudt af (for det meste) en natteamning, og så ellers kun korte lure om dagen på omkring 3 kvarter. Dem tager hun normalt 3 - 4 af i løbet af en dag.

Jeg håber dog, at hendes søvn om dagen bliver lidt bedre, når hun bliver rask igen. Hun har nemlig haft diarré de sidste 4 uger, og det hjælper ikke ligefrem på søvnen.

men altså, på trods af de korte lure er hun egentlig frisk nok. Hun bliver selvfølgelig mere og mere træt efter kl 16, men er da stadig til at have med at gøre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.