Hvor meget sover jeres pus?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.758 visninger
20 svar
0 synes godt om
24. august 2010

Eliza/lykke

Som overskriften lyder - det evige spørgsmål - hvor meget sover jeres babyer?

Jeg vil gerne høre fra dem, som har en baby på 3-4 mrd, som jeg selv har - men også fra dem, som har små pus på 5-6 mrd.

Elizabeth sover 2 timer formiddag, og powernapper i ½ timer fra kl. 13.00 til hun skal i seng kl. 19.30............

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2010

B&J

Eliza/lykke skriver:

Som overskriften lyder - det evige spørgsmål - hvor meget sover jeres babyer?

Jeg vil gerne høre fra dem, som har en baby på 3-4 mrd, som jeg selv har - men også fra dem, som har små pus på 5-6 mrd.

Elizabeth sover 2 timer formiddag, og powernapper i ½ timer fra kl. 13.00 til hun skal i seng kl. 19.30............

Daniel snart 5mdr sover fra kl 9 til kl 10-11 stykker

og igen fra kl 13-14 til kl 15-16

det svinger meget men han kommer i seng kl 19 og sover til kl 05 får en flaske og sover til kl 07

Anmeld

24. august 2010

NatasjaL

sebastian er 2 ½ måned, og siden han var 1 måned, har han sovet fra 22-7 og så sover han igen fra 8-11 og så sover han ca 2 timer i løbet af dagen, og så igen kl 22.

hvordan vænner man dem til at skal tidligere i seng, kan ikke rigtig huske hvad vi gjorder med vores datter da det snart er 1 ½ år siden

Anmeld

24. august 2010

Svenne

Min dreng på 4 mdr. sover én time om formiddagen, alt mellem 1-3 timer om eftermiddagen og så 45 min.-1 time sidst på eftermiddagen.

Om natten sover han fra ca. 20-7 - men er dog vågen 2-3 gange i løbet af den tid!!!

Anmeld

24. august 2010

MariaJ

Johanna, der bliver fire måneder på mandag, sover ca 10 timer om natten, og 1-2 timer om dagen + diverse powernaps. Hun sover sjældent før kl 24 og vågner og vil op ved 9-10 tiden om formiddagen. Vågner mange gange derimellem for at spise, men kan som regel falde i søvn igen. På en typisk dag kan hun tage en middagslur på 1-2 timer fra omkring kl 12-13 stykker. Resten af dagen sover hun korte lure på 15-30 minutter med et par timers mellemrum. Hvis hun sover mindre end de ti timer om natten, kan hun sove en længere middagssøvn og omvendt. 

Anmeld

24. august 2010

Sisley

Stella står op ca. kl 7.30-8 og er vågen 1,5-2 timer. Herefter sover hun 30-45 min. Er oppe igen 1,5-2 timer og sover derefter ca. 3 timer. Er igen oppe 1,5-2 timer og sover så igen 30-45 min. Nogle gange når vi en ekstra powernap sidst på eftermiddagen inden hun bliver lagt i seng kl. 20.30-21.30.

Hun er fra 12/5 og derved 3,5 måned.

Anmeld

24. august 2010

Eliza/lykke

hvis jeres pus også sover som mit pus, som det virker til... hvor sover de så henne? I barnevognen? Og hvad med powernaps, hvor tager de dem henne?

Tak for jeres svar :-)

Anmeld

24. august 2010

Valle81

B&J skriver:

Daniel snart 5mdr sover fra kl 9 til kl 10-11 stykker

og igen fra kl 13-14 til kl 15-16

det svinger meget men han kommer i seng kl 19 og sover til kl 05 får en flaske og sover til kl 07

Fuldstændig det samme her - nogle gange tager han lige en halv times power inden aftensmaden sådan et sted melle 17 og 18:0)

Men ellers er skema total som dit:0)

Anmeld

24. august 2010

dorthemus

Runa er 3  måneder på torsdag og vi er ved at have et stabilt søvnmønster herhjemme...håber moren og  fingre

Hun sover 3 timer om formidagen og ca. 2 timer om eftermiddagen og måske en mindre powernap hvis den sidste lur lå tidligt.

Hun bliver lagt til ro mellem 20 og 21 og sover til mellem 6 og 8 om morgenen - afbrudt af en amning omkring midnat når jeg går i seng og lægger hende til.

Hun blir ammet fuld tid

Knus Dorthe

Anmeld

24. august 2010

MariaJ

Eliza/lykke skriver:

hvis jeres pus også sover som mit pus, som det virker til... hvor sover de så henne? I barnevognen? Og hvad med powernaps, hvor tager de dem henne?

Tak for jeres svar :-)

Den lange middagslur sover hun enten i sengen (i soveværelset med nedrullede gardiner og åbne vinduer) eller i barnevognen. Jeg er ikke særlig konsekvent med at lægge hende i barnevognen, for skal gå to etager ned for at give hende sutten, hvis hun pylrer lidt før hun falder i søvn. Så det er tit fristende at lægge hende i soveværelset i stedet for. Hvis vi skal nogen steder falder hun i søvn i vognen på vej ud og sover videre i den, når vi kommer hjem.

Powernaps tager hun i sofaen, på kravletæppet på gulvet, i vognen eller hvor hun nu tilfældigvis er når hun bliver træt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.