spørger i om

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2010

CS

noname skriver:

hjælp ind imellem ?

Er det endnu et tabu emne jeg tager op eller er det reelt nok??? Da vi var til fødselsforberedelse fik vi af vide at det er ok at be om hjælp...

Når i går hjemme med de små nisser hver dag, ordner i alt selv eller spørger i om hjælp? Hvad enten man er 1. gangs mor eller mor for 2. 3. eller 4. gang så fylder de små nisser jo temmelig meget i hverdagen, og det kan være svært (synes jeg) at nå noget som helst nogle dage når den lille nisse bare skriger og vil ligge på armen. Selv noget så basalt som et bad, kan være svært at få.

Jeg har oplevet at mange i familie og omgangskreds ja selv naboen har sagt "nu siger du til hvis du skal bruge hjælp, vi har jo selv stået i samme situation engang"

Er det ok at spørge om hjælp til forskellige ting i hverdagen og hvad kan man tillade sig at be om hjælp til og fra hvem??

Hvad mener i???

Altså nu er jeg jo alene om min sveske 24/7 så kan love dig for at jeg beder om hjælp!!! Uden hjælp ville jeg omkomme, det er alt lige fra indkøb, madlavning, tøjvask til en hjælpende hånd med svesken  Og jeg er SÅ glad for de mennesker i mit liv, og tager imod med hjælp med kyshåndBåde fordi det hjælper mig og ikke mindst lille svesken - at jeg beder om hjælp = mere overskud = mere tid til svesken= vi er begge glade!

Så ja bed om hjælp og tag imod al den hjælp du kan få Har nu heller aldrig set det som et tabu - jeg tror på at man skal gøre det man er bedst til og bede andre om hjælp til resten! Win win for alle - alle elsker jo at hjælpe til

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2010

Anne85

Som du skriver så synes jeg også alle folk konstant siger "nu må du endelig sige til hvis der er noget du skal ha hjælp til"... men hvordan ville de mon egentlig reagere hvis man tog dem på ordet? Og hvad kan de helt ærligt reelt hjælpe mig med? Jeg ammer 100% og når man gør det så synes jeg ikke man sårn lige får baby passet - ihvertfald ikke en baby på en måned som ingen rytme har i sin amning go kan risikere at ville spise igen en halv time efter hun lige har fået mad.
MEN jeg vil sige at jeg her anden gang har fået installeret mig sårn så jeg sagtens synes jeg kan nå det hele. For det første har jeg sat ambitions niveauet ned - jeg har ikke planer om at skulle rende til alt muligt, og har det helt ok emd at dagene lige pt måske bare går med lidt baby hygge og rengøring inden storebror skal hentes i børnehave. For det andet så inddrager jeg hende i alt hvad jeg laver - når jeg går i bad sidder hun i en skråstol foran brusekabinen, når jeg ligger tøj sammen ligger hun i kravlegården og kigger på mig, når jeg støvsuger, tømmer opvasker, smørrer madpakker osv osv osv hænger hun på min mave i enten bæresele eller slynge.

Anmeld

24. august 2010

Mira0911

Ja det gør vi da...

Og familie/venner/ (ægtepar længere nede af vejen) hjælper gerne... ;)

Anmeld

24. august 2010

NoName

Anne85 skriver:

Som du skriver så synes jeg også alle folk konstant siger "nu må du endelig sige til hvis der er noget du skal ha hjælp til"... men hvordan ville de mon egentlig reagere hvis man tog dem på ordet? Og hvad kan de helt ærligt reelt hjælpe mig med? Jeg ammer 100% og når man gør det så synes jeg ikke man sårn lige får baby passet - ihvertfald ikke en baby på en måned som ingen rytme har i sin amning go kan risikere at ville spise igen en halv time efter hun lige har fået mad.
MEN jeg vil sige at jeg her anden gang har fået installeret mig sårn så jeg sagtens synes jeg kan nå det hele. For det første har jeg sat ambitions niveauet ned - jeg har ikke planer om at skulle rende til alt muligt, og har det helt ok emd at dagene lige pt måske bare går med lidt baby hygge og rengøring inden storebror skal hentes i børnehave. For det andet så inddrager jeg hende i alt hvad jeg laver - når jeg går i bad sidder hun i en skråstol foran brusekabinen, når jeg ligger tøj sammen ligger hun i kravlegården og kigger på mig, når jeg støvsuger, tømmer opvasker, smørrer madpakker osv osv osv hænger hun på min mave i enten bæresele eller slynge.

lige præsis, hvordan vil de reagere hvis man tar dem på ordet...? jeg har nu heller ikke de store forventninger til hverken mig selv eller huset... jeg tar tingene som de kommer... jeg ammer også 100% men det kunne nu være rart ind i mellem med en hjælper til at underholde et par timer...

Anmeld

24. august 2010

Corn

jeg er rigtig dårlig til at bede om hjælp... Men det ved både manden og jeg....

Men denne gang har Søren haft 4 ugers ekstra orlov i forlængelse af ferien, så jeg starter først op med den "rigtige" hverdag fra mandag, hvor jeg skal op og have de to store afsted ALENE

Anmeld

24. august 2010

Anne85

noname skriver:

lige præsis, hvordan vil de reagere hvis man tar dem på ordet...? jeg har nu heller ikke de store forventninger til hverken mig selv eller huset... jeg tar tingene som de kommer... jeg ammer også 100% men det kunne nu være rart ind i mellem med en hjælper til at underholde et par timer...

har du en slynge eller bæresele? det er altså GULD værd

Anmeld

24. august 2010

Pia

Jeg spørger familien ( særlig min svigermor) om hjælp når jeg har brug for det..
Jeg syntes selv det er stort man kan be om hjælpen og at man ikke er for stolt til og be om den.
Man skal jo også tænke på at det kommer de bette pus til gode, når mor og far ikke stresser over alt det de ikke når eller har overskud til..

Så ja jeg ber om hjælp og jeg er ikke spor flov over det..

Anmeld

24. august 2010

g.seerup

er selv MEGET dårlig til at be om hjælp. Vores to børn er da blevet passet engang imellem nogle timer, så vi lige kunne få taget et ordenlig indhug i haven og lign. få gange er det også blevet il overnatnonger, men så har det været fordi vi skullle noget.

Alt hvad der hedder husholdning har jeg ikke bedt om hjælp til, tror jeg har haft det lidt svært ved tanken om at folk skulle tro jeg ikke kunne klare at holde hus og børn.. Men her sidst i min 3. graviditet har jeg døjet meget med bækkensmerter, og da vi så skulle holde fødselsdag for min datter der blev 4 her d. 14 august kunne jeg mærke at jeg ikke kunne overskue at få gjort rent, eller dvs få pudset og vasket vinduer..(var ikke blevet pudset indvændigt i over et år..) så jeg krøb til korset og spurgte min mor om hun ville hjælpe mig. Det ville hun gerne heldigvis..

Tror vi alle skal blive bedre til at be om hjælp, også med de små ting, som pludselig kan komme til at fylde utrolig meget i hverdagen når man står med et lille barn.. Håber ihvert fald jeg selv vil være bedre til det her tredje gang..

Anmeld

24. august 2010

Ni-ko-li-ne

noname skriver:

hjælp ind imellem ?

Er det endnu et tabu emne jeg tager op eller er det reelt nok??? Da vi var til fødselsforberedelse fik vi af vide at det er ok at be om hjælp...

Når i går hjemme med de små nisser hver dag, ordner i alt selv eller spørger i om hjælp? Hvad enten man er 1. gangs mor eller mor for 2. 3. eller 4. gang så fylder de små nisser jo temmelig meget i hverdagen, og det kan være svært (synes jeg) at nå noget som helst nogle dage når den lille nisse bare skriger og vil ligge på armen. Selv noget så basalt som et bad, kan være svært at få.

Jeg har oplevet at mange i familie og omgangskreds ja selv naboen har sagt "nu siger du til hvis du skal bruge hjælp, vi har jo selv stået i samme situation engang"

Er det ok at spørge om hjælp til forskellige ting i hverdagen og hvad kan man tillade sig at be om hjælp til og fra hvem??

Hvad mener i???

ja! få alt den hjælp du kan, det er ingen skam! :0) spædbørn er vidt forskellige og vi voksne mennesker er jo også vidt forskellige! vores behov er forskellige, og det er bedre du får den hjælp du har mulighed for, end at du slider dig selv op:0)

måske nogen kan hjælpe med tøjvask, lave mad og spise med...  hvis ikke i har bil og har brug for et lift så benyt jer af det osv...

Anmeld

24. august 2010

klmf

I starten gjorde vores familie det lidt af sig selv... Når de var på barselsbesøg, blev opvaskeren tømt og fyldt igen, blomsterne vandet, skraldet taget ud osv. Småting, men en god hjælp alligevel Nu hvor bobsen er 8 mdr, har jeg dage hvor min ryg er så dårlig, at jeg knap kanløfte ham - og så ken jeg vinke farvel til alt, der hedder rengøring Men jeg har spurgt min mor om hun vil hjælpe mig og så kommer den hvide tornado og skurer og skrubber Er da træls, at jeg ikke selv kan, men for hende er det ikke det store offer og hun er jo ked af, at hendes datter har ondt og vil gerne hjælpe. Så jeg tager gerne imod hjælp fra den kant... Min svigerfar har også været og hjælpe med haven og huset. Der er bare mange ting jeg ikke kan, som Lars så skal gå og nulre med alene og det er også træls.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.