spørger i om

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.162 visninger
20 svar
0 synes godt om
23. august 2010

NoName

hjælp ind imellem ?

Er det endnu et tabu emne jeg tager op eller er det reelt nok??? Da vi var til fødselsforberedelse fik vi af vide at det er ok at be om hjælp...

Når i går hjemme med de små nisser hver dag, ordner i alt selv eller spørger i om hjælp? Hvad enten man er 1. gangs mor eller mor for 2. 3. eller 4. gang så fylder de små nisser jo temmelig meget i hverdagen, og det kan være svært (synes jeg) at nå noget som helst nogle dage når den lille nisse bare skriger og vil ligge på armen. Selv noget så basalt som et bad, kan være svært at få.

Jeg har oplevet at mange i familie og omgangskreds ja selv naboen har sagt "nu siger du til hvis du skal bruge hjælp, vi har jo selv stået i samme situation engang"

Er det ok at spørge om hjælp til forskellige ting i hverdagen og hvad kan man tillade sig at be om hjælp til og fra hvem??

Hvad mener i???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2010

B&J

noname skriver:

hjælp ind imellem ?

Er det endnu et tabu emne jeg tager op eller er det reelt nok??? Da vi var til fødselsforberedelse fik vi af vide at det er ok at be om hjælp...

Når i går hjemme med de små nisser hver dag, ordner i alt selv eller spørger i om hjælp? Hvad enten man er 1. gangs mor eller mor for 2. 3. eller 4. gang så fylder de små nisser jo temmelig meget i hverdagen, og det kan være svært (synes jeg) at nå noget som helst nogle dage når den lille nisse bare skriger og vil ligge på armen. Selv noget så basalt som et bad, kan være svært at få.

Jeg har oplevet at mange i familie og omgangskreds ja selv naboen har sagt "nu siger du til hvis du skal bruge hjælp, vi har jo selv stået i samme situation engang"

Er det ok at spørge om hjælp til forskellige ting i hverdagen og hvad kan man tillade sig at be om hjælp til og fra hvem??

Hvad mener i???

En månede efter jeg havde født blev jeg pisse syg og kæresten og lille også.... så jeg spurgte min mor om vi ikke måtte komme hjem til hende min kæreste blev hjemme og fik sovet og kom næste dag jeg sov natten igennem og min mor tog min søn den nat det havde vi så meget brug for og det er den eneste gang.... ellers spør de selv...

Anmeld

23. august 2010

3xM

her har marcus ( nr1) aldrig været aktuelt at spørge om hjælp til, han er dele barn og så har jeg planlagt efter hvornår han er ved sin far.

nr 2 som endnu ikke er født forventer jeg det samme med han blir også delebarn jo.

vi har dog en baby sitter til Marcus ifb med fødsel.

Men ellers starter jeg med en hård cocktail da manden starter nyt job som chef og ikke er Bf så kan han ikke holde barsel, og Marcus skal jo i skole i samme periode er svigerforældre på ferie i 14 dg. og begge svigerinder i berlin. Min egne forældre og søster bor 150 km væk. så jeg klarer der selv...

Anmeld

23. august 2010

XXSS

Jeg synes at det er okay.

Jeg arrangerede surprise for manden (vi skulle i tyrkisk bad) og da passede naboerne som bor lidt længere nede af vejen lillepigen (også venner)

Vi skulle holde vejfest for nogle uger siden og for at vi lige kunne nå at blive færdige røg hun indtil vores rigtige naboer og hyggede

Vi har trukket lidt på farmor når jeg har skulle på skole om aftenen.

Jeg synes ikke at det er et tabu og hvis folk endelig tilbyder deres hjælp - så sker der jo ikke noget ved at spørge.

Men sådan noget såsom rengøring m.m. af vores eget hus - det klarer jeg selv. Der gider jeg ikke have andres indblanding - så hellere bruge folk til at underholde ungerne, så jeg selv kan gøre det som jeg nu gerne vil.

Der er nok mange der ser det som et tabu da de ikke kan magte hverdagens mange udfordringer, so what - vi når det vi når vi skal jo også leve

Anmeld

23. august 2010

Lige pt. så er det bestemt ikke nogen hjælp for mig, hvis andre vil holde lillepigen.. Hun kan kun bruge sin mor, så hvis jeg overlader hen de til andre i mere end 10min af gangen, så kan jeg overtage en skrigeballon, så jeg siger nejtak til hjælp lige for tiden!!

Anmeld

23. august 2010

Jibbe

Jeg er så heldig at have manden hjemme indtil 1 oktober og indtil nu har han stået for alt rengøring og madlavning. Jeg tog så nætterne selv, men her de sidste nætter har der været gange hvor jeg har spurgt om hjælp til underholdning da Frej bare har været super vågen og jeg har været træt...  

Men men han tager jo afsted til oktober og der kommer jeg til at bede mange af dem som har tilbudt det, om hjælp tror jeg. Ellers kommer jeg da ikke til at nå noget som helst. Og jeg synes bare man skal gøre det! Altså folk tilbyder jo ikke hjælpen hvis de ikke mente de ville hjælpe... og så kan man jo selv vurdere hvad man vil spørge de forskellige om...

Anmeld

23. august 2010

mariamiss6

noname skriver:

hjælp ind imellem ?

Hvad mener i???

Du kan tillade dig at bede om hjælp fra dem du har det godt sammen med......

Hvis du har det rigtig godt med naboen... Så synes jeg du skal bede naboen om at tage den lille en time eller 2, så du kan få ro til et pisse lækkert, og sikkert tiltrængt, bad

Det kunne jeg sagtens have fundet på

Anmeld

23. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg beder tit om hjælp til babysitting, og heldigvis ELSKER venner og veninder og ikke mindst familie at hjælpe. F.eks. kommer min bedste ven og tager Jonte et par gange om ugen så jeg kan komme til teori i dagtimerne, og min veninde sidder gladeligt med ham eller går en tur med vognen så jeg kan snuppe en lille lur eller ordne vasketøj...

Det sjove er at hver gang jeg overtager ham igen siger de "Ihh - tusind tak!!! Hvornår er det min tur igen??"

Anmeld

24. august 2010

NoName

Har tænkt på at spørge svigermor om hun vil hjælpe mig engang imellem, men jeg når kun at tænke tanken, så får jeg dårlig samvittighed og følelsen af at folk vil dømme mig negativt...

Anmeld

24. august 2010

TbCp

Selvfølgelig er det i orden at bede om hjælp!
Jeg havde det ligesom dig det første laaange stykke tid.

En dag var jeg SÅ udkørt at jeg grædende ringede og bad min mor tage barnet bare et par timer så jeg kunne sove.

Det er ærgeligt hvis man når helt derud inden man beder om hjælp og efterfølgende er vi da også blevet meget bedre til det og husker at få lidt alenetid ind imellem, selv på tidspunkter hvor vi ikke er udkørte.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.