Det her bliver langt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.004 visninger
13 svar
0 synes godt om
23. august 2010

Dictes mor

Ja jeg undskylder på forhånd, for det her kan gå hen og blive et langt indlæg, jeg skal ind over besøg i fredags, tur til København i weekenden og 5 mdrs undersøgelse (med ikke udelukkende gode nyheder ). Så som I kan se, skal vi langt omkring.

Først og fremmest så havde jeg besøg af Ida, Mette og Malte i fredags. Det var super hyggeligt! Og den lille fyr er simpelthen så nuttet, og tænk sig at nyfødte er så små, og at man glemmer det så hurtigt! Han opførte sig eksemplarisk, men stakkels Mette kom vist til at gå hjem i regnvejr . Ida havde en masse aflagt tøj med, som jeg kunne købe af hende, så nu har Dicte bare den fineste nye garderobe igen. Alt i alt så var det super hyggeligt at mødes med Viborg pigerne. Det kan være vi skal gentage succesen og måske lokke nogle af jer andre en tur til Viborg?

Lørdag skulle vi til fødselsdag i København, første gang Dicte skulle køre så langt. Jeg var vildt nervøs, for hun kan ikke lide at køre i bil. Det gik nu bare så fint, men ikke helt stille, jeg tror at de fire timer vi kørte, så græd hun sammenlagt en time, men kun når hun skulle til at sove og ikke rigtig kunne give slip. Hun fik besøgt sine oldeforældre, min moster og onkel (det må vel hedde Bedste-moster eller?) Og så var hun så dygtig at lægge sig til at sove kl. 19.15 i barnevognen under et æbletræ i haven. Så kunne vi nyde en fest i en flot og lun sensommeraften. Jeg kunne drikke mig et par glas vin uden dårlig samvittighed, og i det hele taget var det bare en super dejlig aften. Ved midnat tog vi barnevognen og gik hjem til min farmor, hvor vi puttede Dicte for første gang i hendes nye rejseseng. Hun vågnede slet ikke da vi tog hende op af barnevognen, og hun sov helt til kl. syv næste morgen. HUn er bare så dygtig! Hjemturen gik bare så godt, min storesøster (som forresten havde festet helt til den lyse morgen, og derfor var meget bagstiv) underholdt Dicte på bagsædet hele vejen hjem, så der var slet ingen gråd

Idag var vi afsted til 5 mdr.'s undersøgelse og vaccination. ÅH! Jeg har haft ondt i maven over det hele dagen. Lægen tjekkede Dicte og alt var bare helt fint, hun er 67 cm og vejer 7600 g. Hun er meget fin og kan de ting hun skal, lægen synes at hun var kvik og meget let at få kontakt med, så det var godt. Men så kiggede vi på hendes ben. Når hun står op, så vender fødderne ud til siden, hun står faktisk ligesom Chaplin. Jeg er sikker på, at det er fordi hun sover på maven og at det ikke er noget at bekymre sig om, men lægen vil have, at hun bliver tjekket, så nu skal vi op til en ortopædkirurg og have tjekket hendes hofter. Åh! Jeg har hele tiden sagt til mig selv, at det ikke er noget særligt, men kan så alligevel ikke lade være med at spekulere over det, når lægen vil have det tjekket. Altså der må bare ikke være noget galt med min lille pige.
Hun skulle også stikkes i idag, og det er jeg bare ikke god til, jeg prøvede det bedste jeg kunne for at forholde mig roligt, men hun sætter i et vræl allerede ved første stik, og da hun bliver stukket anden gang sætter hun i et skrig så højt at selv sygeplejersken blev forbavset, hun kan ikke finde plasteret, og jeg er lige ved at græde, for jeg vil bare trøste Dicte. Det gik nu hurtigt over, og Dicte kom i barnevognen, fordi hun var fuldstændig overtræt.
Da hun vågnede igen, var hun glad. Men hertil aften har det været lidt hårdt, for hun har været meget ked af det, nu sover hun dog og jeg håber, at hun sover hele natten og vågner imorgen glad og tilfreds som hun plejer.

Det blev som sagt lidt langt, men havde lige brug for at få fortalt det hele, især det med Dictes hofter, som jeg er lidt bekymret for nu, I ved hvordan det er, man laver ikke andet end bekymre sig, når man er blevet mor.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2010

JustAnotherName

Jeg tror godt, at jeg kan "lokkes" en anden god gang 

Jeg forstår udemærket at du bliver bekymret. Det er kun naturligt, når der såes usikkerhed i ens tanker af en læge - så bliver et moderhjerte da uroligt!
MEN jeg er ret sikker på, når dine instinkter fortæller dig, at der intet er galt - så ER der ganske givet heller ikke noget galt. Jeg tror næsten, at du selv ville have tænkt tanken INDEN lægen sagde noget, HVIS der virkelig var en reel grund til bekymring .....Men ja "better save than sorry!" - Så det er da kun godt, at det lige bliver tjekket 100% efter, så du kan få ro for dén bekymring.

Jeg krydser fingre for, at det ikke har noget på sig 

Anmeld

23. august 2010

msax

Hej Søde...

Dejligt at høre at turen til KBH slet ikke blev så slem som forventet. Det lyder jo nærmest som om i lige frem hyggede jer

Jo, det regnende lidt da jeg gik hjemad, man heldigvis kun støvregn, så det var ikke slemt. Og ja, det kunne være super hyggeligt at lokke nogen af jer andre ns'ere her til Viborg. Jeg ligger gerne hus til...

Det med hofterne kan jeg godt forstå du er lidt bekymret over. Men heldigvis er en mors intuition ofte den rigtige (bare spørg camille "milka"). Vi skal også en tur til Aalborg med Malte til ultralydsscanning af hofterne og til samtale hos en ortopædkirurg med henblik på om Malte har hoftedysplasi (det skal man når barnet er født ved sædefødsel). Jeg tænker at der ikke er noget, men tanken om at muligheden er der nager da lidt i baghovedet engang i mallem.

SMIL fra Mette

Anmeld

23. august 2010

Ida.

Jeg tror nu også, at det med fødderne nok skal rette sig ud selv - hun kan jo godt få dem i den rigtige position...og lige nu har hun jo ingen grund til andet end at lade dem falde 100% naturligt, som de selv vil - når hun begynder at støtte rigtigt på dem, hoppe på benene, kravle etc, så skal det nok komme...det tror jeg! Men som Katrine siger, så "better safe than sorry!" - jeg krydser fingre for, at undersøgelserne intet unormalt finder

Og ja, det var bare superhyggeligt at spendere en fredag sammen med dig, skønne Dicte, Mette og lækre Malte (om jeg begriber, at Annika var 1 kg mindre end den lille lækre knægt!! )! Og dejligt at du endnu engang kunne aftage en del af pigernes aflagte tøj synes det er en ganske fortrinlig idé at forsøge at lokke flere på de viborgensiske kanter - I får jo masser af plads, når I lige om lidt får jeres firelængede gård...eller noget hvordan gik besøget af mægleren egentlig? Kan vi snart se jeres lækre hus på en boliga.dk?

Hun er sgu for sej hende Dicte at klare sådan en lang køretur og fest SÅ flot!!! Det giver jo mod på mere

Anmeld

23. august 2010

Dictes mor

idamaria83 skriver:

Jeg tror nu også, at det med fødderne nok skal rette sig ud selv - hun kan jo godt få dem i den rigtige position...og lige nu har hun jo ingen grund til andet end at lade dem falde 100% naturligt, som de selv vil - når hun begynder at støtte rigtigt på dem, hoppe på benene, kravle etc, så skal det nok komme...det tror jeg! Men som Katrine siger, så "better safe than sorry!" - jeg krydser fingre for, at undersøgelserne intet unormalt finder

Og ja, det var bare superhyggeligt at spendere en fredag sammen med dig, skønne Dicte, Mette og lækre Malte (om jeg begriber, at Annika var 1 kg mindre end den lille lækre knægt!! )! Og dejligt at du endnu engang kunne aftage en del af pigernes aflagte tøj synes det er en ganske fortrinlig idé at forsøge at lokke flere på de viborgensiske kanter - I får jo masser af plads, når I lige om lidt får jeres firelængede gård...eller noget hvordan gik besøget af mægleren egentlig? Kan vi snart se jeres lækre hus på en boliga.dk?

Hun er sgu for sej hende Dicte at klare sådan en lang køretur og fest SÅ flot!!! Det giver jo mod på mere

Det giver nemlig mod på mere Jeg skal bare lade være med at bekymre mig, for hun modbeviser mine bekymringer gang på gang

Når vi flytter på gården så holder vi en stor komsammen hos mig, der bliver masser af plads

Det gik bare godt med mægleren. Vi har skrevet under på formidlingsaftalen idag, så nu skal vi have fotograf herud, og såsnart han har været her kommer det på boliga, jeg regner med at man kan se det en gang i næste uge

Anmeld

23. august 2010

Dictes mor

msax skriver:

Hej Søde...

Dejligt at høre at turen til KBH slet ikke blev så slem som forventet. Det lyder jo nærmest som om i lige frem hyggede jer

Jo, det regnende lidt da jeg gik hjemad, man heldigvis kun støvregn, så det var ikke slemt. Og ja, det kunne være super hyggeligt at lokke nogen af jer andre ns'ere her til Viborg. Jeg ligger gerne hus til...

Det med hofterne kan jeg godt forstå du er lidt bekymret over. Men heldigvis er en mors intuition ofte den rigtige (bare spørg camille "milka"). Vi skal også en tur til Aalborg med Malte til ultralydsscanning af hofterne og til samtale hos en ortopædkirurg med henblik på om Malte har hoftedysplasi (det skal man når barnet er født ved sædefødsel). Jeg tænker at der ikke er noget, men tanken om at muligheden er der nager da lidt i baghovedet engang i mallem.

SMIL fra Mette

Jeg tænkte faktisk på Camilla (Milka), da hun sagde det, og tænkte, at Dicte skal modbevise dem på samme måde

Det ville være hyggeligt med et lille besøg hos dig i lejligheden, vi kommer gerne til hver en tid Vi vil jo gerne se Malte igen og måske møde den lille Mille Og jeg vil jo også gerne møde din Amy.

Anmeld

23. august 2010

Dictes mor

JustAnotherName skriver:

Jeg tror godt, at jeg kan "lokkes" en anden god gang 

Jeg forstår udemærket at du bliver bekymret. Det er kun naturligt, når der såes usikkerhed i ens tanker af en læge - så bliver et moderhjerte da uroligt!
MEN jeg er ret sikker på, når dine instinkter fortæller dig, at der intet er galt - så ER der ganske givet heller ikke noget galt. Jeg tror næsten, at du selv ville have tænkt tanken INDEN lægen sagde noget, HVIS der virkelig var en reel grund til bekymring .....Men ja "better save than sorry!" - Så det er da kun godt, at det lige bliver tjekket 100% efter, så du kan få ro for dén bekymring.

Jeg krydser fingre for, at det ikke har noget på sig 

Jaaa, du skal komme til Viborg, det ville være meget meget hyggeligt! Hvis ikke Mette lægger hus til, så gør jeg det gerne, så der er ingen undskyldning

Du har ret, better safe than sorry, og det var også det lægen sagde, så der er nok ikke noget, men som du jo også siger, så kan man jo ikke lade være med at tænke over det.

Anmeld

23. august 2010

Dictes mor

msax skriver:

Hej Søde...

SMIL fra Mette

Hov glemte lige at spørge til det der hoftedysplasi. Er det noget, der er stor risiko for ved sædefødsel? Er det fordi de blev mast mere eller? Jeg håber virkelig ikke, at der er noget. Men han virker da meget glad og tilfreds gør han ikke? Som du siger, så selvom du ikke tror, der er noget, så kan man ikke lade være med at spekulere.

Anmeld

23. august 2010

msax

Dictes mor skriver:

Jeg tænkte faktisk på Camilla (Milka), da hun sagde det, og tænkte, at Dicte skal modbevise dem på samme måde

Det ville være hyggeligt med et lille besøg hos dig i lejligheden, vi kommer gerne til hver en tid Vi vil jo gerne se Malte igen og måske møde den lille Mille Og jeg vil jo også gerne møde din Amy.

Jamen I siger bare til så laver jeg en kande te og bakser en fin lille kage sammen (som sagt så er I andre også meget velkomne). Mille er i vuggestue indtil kl 15-15.30 (det passer bedst med hendes middagslur og eftermiddagsmad), men Amy er altid hjemme.

Hvorfor "sædebørn" har større risiko ved jeg egentlig ikke, men tænker det er fordi de er foldet sammen på midten når de kommer ud og derfor får "mast" hofterne lidt mere.

SMIL Mette

Anmeld

23. august 2010

anna-jonas

Os mig, os mig................jeg melder mig helt og aldeles frivilligt til at komme til Viborg, og træffe d'damer fra min fødeby.

Lyder som en travl weekend i har haft.............men skønt at Dicte er tilpas og arter sig som en lille præmie-baby.

Nå, men altså................lad være med at bekymre dig allerede, over noget som måske ikke er noget. De fleste baby'er med hoftedysplasi, får gips på (som Bondepigens Emma) i nogle måneder...........og det er så det. Vi var til flere undersøgelser af Anna, og rtg. af hofterne, da hun var 1 års tid. Hun ville ikke støtte på benene, og derfor opstod mistanken. Heldigvis var der ikke noget galt.............men hun har/havde så hypermobile led, at hun først kom til at gå som 22 mdr. gammel. Det er ret sent..............men hey..........hun er kommet godt med. Mit råd er..............kig på Dicte?? Er hun tilpas?? Er hun glad???

Vær glad for at lægen er grundig................det er vist ikke nogen selvfølgelighed i disse dage.

Sjovt..............Ida blev også vaccineret i dag (MFR), hun gav et enkelt vræl, og så var det ovre. Hun er så også blevet henvist til bandagist, da hendes fodstilling er helt forkert. Hun støtter heller ikke ordentligt på bentøjet endnu. Så der fik vi lige lagt en ting mere oveni renderiet............

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.