Erfaring: lykkepiller + gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2010

Jarnsaxa

Ranarupta skriver:

Ok, det er altså også en lille mængde. (Ved dog ikke, om din medicin ellers er stærk?)

20 mg er det højeste man kan få, at den medicin, jeg tager, før man skal til psykiater. Så det er en ret høj dosis..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2010

Jarnsaxa

Laulund87 skriver:

Okay, jamen så er det jo fint når lægen og psykologen siger sådan

Der findes rigtig mange forskellige slags medicin man kan tage under graviditet og mens man ammer

Så når du stopper, må du jo endelig mærke efter hvordan du har det, men det ved du jo godt

Jeg skal være på min medicin i min 2 år endnu

Hvordan kan det være, du skal være på den i 2 år endnu?

Jeg er til oktober været på det i 2 år.

Anmeld

23. august 2010

Laulund87

Jarnsaxa skriver:

Hvordan kan det være, du skal være på den i 2 år endnu?

Jeg er til oktober været på det i 2 år.

Jeg fik en svær depression under min graviditet så den skal jeg have længe. Jeg er på det højeste nu, 200 mg.

Anmeld

23. august 2010

Jarnsaxa

Laulund87 skriver:

Jeg fik en svær depression under min graviditet så den skal jeg have længe. Jeg er på det højeste nu, 200 mg.

Ah, okay

Har du haft depression inden du blev gravid?

Anmeld

23. august 2010

Laulund87

Jarnsaxa skriver:

Ah, okay

Har du haft depression inden du blev gravid?

Ja da jeg var yngre, bare ikke så slemt som denne gang

Anmeld

23. august 2010

Jarnsaxa

Laulund87 skriver:

Ja da jeg var yngre, bare ikke så slemt som denne gang

Okay :/ Men du har det okay nu så?

Min frygt er også at blive depressiv under min graviditet

Anmeld

23. august 2010

Laulund87

Jarnsaxa skriver:

Okay :/ Men du har det okay nu så?

Min frygt er også at blive depressiv under min graviditet

Ja medicinen virker rigtig godt

Det var også derfor jeg spurgte om du skulle holde helt, men du må jo skynde dig til læge hvis du får det dårligt.

Anmeld

23. august 2010

VIPpigen

Jeg er på Antidepressiv, og gravid 24+6.

Jeg blev sat om i medicin fra Remeron 30 mg (højeste dosis 45 mg) til fontex, 20 mg. Får samtidig saroten for nerveskader, som også er antidepressiv. Nu er jeg ved at trappe ud af fontex fordi den ikke er god når jeg skal amme efter fødslen. Får så sarotenen på 50 mg dagligt. Og har lige haft en samtale med en overlæge på kolding sygehus, hvor de holder ekstra øje med patienter som er på AD, så efter fødslen kommer vi videre til barselshotellet, hvor vi kan være 5 dage, og få hjælp til alt mellem himmel og jord. Og må sige jeg har det vidunderligt selvom jeg er gravid, men kan være chokket kommer efter fødslen

Anmeld

23. august 2010

Jarnsaxa

VIPpigen skriver:

Jeg er på Antidepressiv, og gravid 24+6.

Jeg blev sat om i medicin fra Remeron 30 mg (højeste dosis 45 mg) til fontex, 20 mg. Får samtidig saroten for nerveskader, som også er antidepressiv. Nu er jeg ved at trappe ud af fontex fordi den ikke er god når jeg skal amme efter fødslen. Får så sarotenen på 50 mg dagligt. Og har lige haft en samtale med en overlæge på kolding sygehus, hvor de holder ekstra øje med patienter som er på AD, så efter fødslen kommer vi videre til barselshotellet, hvor vi kan være 5 dage, og få hjælp til alt mellem himmel og jord. Og må sige jeg har det vidunderligt selvom jeg er gravid, men kan være chokket kommer efter fødslen

Wow, det lyder virkelig som om, du har fået en rigtig god behandling for at gøre det nemt og godt for både dig og baby! Godt at høre

Anmeld

23. august 2010

bette

lige inden jeg blev gravid skiftede jeg fra akarin til sertralin netop så jeg kunne amme efter fødslen.. 

og må sige det er gået super godt indtil nu.. jeg er i uge 36 

min læge har sagt det ik er sikkert jeg nogensinde kommer af dem igen.. men helt ærligt vil jeg heller æde de sølle 3 piller om dagen det tager for at være glad.. end og gå og være depressiv og angst.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.