Erfaring: lykkepiller + gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.087 visninger
20 svar
0 synes godt om
23. august 2010

Jarnsaxa

Hej tøser

Jeg søger nogle, der har erfaring med at være gravide samtidig med at tage depressionsmedicin.

Jeg planlægger ikke at blive gravid, før jeg er helt "clean", men hvis nu depression vender tilbage under graviditet, kan det jo være nødvendigt at begynde på dem igen. Og så ville jeg gerne høre, om der var nogen, der havde erfaringer med den cocktail?

- Anne Freja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2010

Ranarupta

Jarnsaxa skriver:

Hej tøser

Jeg søger nogle, der har erfaring med at være gravide samtidig med at tage depressionsmedicin.

Jeg planlægger ikke at blive gravid, før jeg er helt "clean", men hvis nu depression vender tilbage under graviditet, kan det jo være nødvendigt at begynde på dem igen. Og så ville jeg gerne høre, om der var nogen, der havde erfaringer med den cocktail?

- Anne Freja

Hej, 

Jeg tog antidepressiv-medicin under graviditeten, som var godkendt til graviditet og amning.
Det hedder Efexor

Jeg ville ikke risikere at blive slået ud af kurs pga. alle hormonerne og forandringerne... 

Anmeld

23. august 2010

Jarnsaxa

Ranarupta skriver:

Hej, 

Jeg tog antidepressiv-medicin under graviditeten, som var godkendt til graviditet og amning.
Det hedder Efexor

Jeg ville ikke risikere at blive slået ud af kurs pga. alle hormonerne og forandringerne... 

Okay, og det gik helt fint? Ingen komplikationer med barnet?

Anmeld

23. august 2010

Ranarupta

Jarnsaxa skriver:

Okay, og det gik helt fint? Ingen komplikationer med barnet?

Nej  

Anmeld

23. august 2010

Laulund87

Jeg tog Sertralin under graviditeten og gør det stadig. Der var en minimal risiko for abstinenser hos barnet, men min datter har ikke ladet sig mærke af det

Anmeld

23. august 2010

Jarnsaxa

Laulund87 skriver:

Jeg tog Sertralin under graviditeten og gør det stadig. Der var en minimal risiko for abstinenser hos barnet, men min datter har ikke ladet sig mærke af det

Lyder rigtig godt!

Det er også fordi min kæreste er så bekymret for, at jeg bliver gravid, samtidig med at jeg er på medicinen. Det er godt at høre, at det kan lade sig gøre

Anmeld

23. august 2010

Laulund87

Jarnsaxa skriver:

Lyder rigtig godt!

Det er også fordi min kæreste er så bekymret for, at jeg bliver gravid, samtidig med at jeg er på medicinen. Det er godt at høre, at det kan lade sig gøre

Det kan sagtens lade sig gøre og du bliver holdt øje med. 

Jeg havde det lidt skidt med at tage medicin, men hellere det end at jeg var helt nede når min datter kom til verdenen..

Det er vigtigt at passe på sig selv

Men jeg tænker lidt, skal du stoppe helt? Kan du ikke drosle lidt ned når du bliver gravid?

Anmeld

23. august 2010

Jarnsaxa

Laulund87 skriver:

Det kan sagtens lade sig gøre og du bliver holdt øje med. 

Jeg havde det lidt skidt med at tage medicin, men hellere det end at jeg var helt nede når min datter kom til verdenen..

Det er vigtigt at passe på sig selv

Men jeg tænker lidt, skal du stoppe helt? Kan du ikke drosle lidt ned når du bliver gravid?

Ja, det er jo vigtigt at passe på sig selv - også for babys skyld

Jeg har det okay nok til at stoppe helt, er både min læge og psykolog enige om, så jeg er gået fra 20 mg til 10 mg siden april, og planen er så, at jeg skal gå fra 10 mg til 0 mg inde for det næste halve år

Anmeld

23. august 2010

Ranarupta

Jarnsaxa skriver:

Jeg har det okay nok til at stoppe helt, er både min læge og psykolog enige om, så jeg er gået fra 20 mg til 10 mg siden april, og planen er så, at jeg skal gå fra 10 mg til 0 mg inde for det næste halve år

Ok, det er altså også en lille mængde. (Ved dog ikke, om din medicin ellers er stærk?)

Anmeld

23. august 2010

Laulund87

Jarnsaxa skriver:

Okay, jamen så er det jo fint når lægen og psykologen siger sådan

Der findes rigtig mange forskellige slags medicin man kan tage under graviditet og mens man ammer

Så når du stopper, må du jo endelig mærke efter hvordan du har det, men det ved du jo godt

Jeg skal være på min medicin i min 2 år endnu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.