Anonym skriver:
Hej. Jeg skriver fordi jeg er så ked af det lige nu.. og ved ikke hvad jeg skal tænke om det hele.. håber der er nogen der har prøvet det samme.
Jeg er gift og vi har en dejlig dreng på 1 år her på lørdag. Han trives og er den gladeste dreng sund og rask
Lige startet i dagpleje og det går bare super godt.
Så kommer jeg hjem i dag og finder et brev i postkassen fra Kommunen hvor der står de har fået en anonym underretning om vores familie/barn og at de gerne vil komme på besøg. De kommer på torsdag...
? Jeg er bare i chok.. hvem ku ha fundet på at gøre sådan noget. Jeg synes da vi er en helt normal glad familie.. ved godt alle ikke er perfekte men jeg kan da SLET ikke se hvorfor nogen skulle melde os eller hva det nu kaldes..
Jeg er bare virkelig ked af det lige nu..
man får jo frygtelige tanker ind i hovedet... tager de min søn fra mig ? er man blevet anklaget for at være dårlig forældre ? 
Er det nogen der kender os.. eller bare nogen der af en eller anden årsag har noget imod os ? Eller nogen der har misforstået et eller andet.. og vi kan aldrig finde ud af hvem ?....
tak fordi du gad læse det.. ved bare ikke hva jeg skal gøre..

Puha, det må ikke være rart!
Men jeg vil lige sige, at det ikke behøver være nogen I kender!
Sidste år, indgav jeg en anonym henvendelse, ang. én der bor i en lejlighed over for mig. Moren her ( En ung kvinde på 17-18 år) dog ikke derfor jeg skrev den, men der var konstant råben, hende og hendes kæreste sloges hver aften, den lille baby mus, GRÆD hjerteskærende konstant. Og mange andre ting jeg ikke vil ind på her. Men om kommunen har været der, ved jeg ikke, jeg ved bare at det er blevet MEGET bedre derovre, nu hører jeg hendes mus grine, der er ingen slåskampe og fester mere. Og kæresten er røget ud.
Når de kommer på torsdag, så vær som du plejer, har de ingen grund til mistanke, har du ingen grund til bekymring søde dig!
Held og lykke, og er sikker på det er en misforståelse