Tullen85 skriver:
Jeg havde egentlig planlagt at jeg skal starte på HF efter barsel. Men nu har jeg nærlæst lidt mere hvor mange fag, lektier, timer mv. Og er ærlig talt blevet meeeget i tvivl om jeg overhovedet kan nå alle de lektier, undervisning og afleveringer når jeg er alene med min søn. Jeg umiddeltbart ingen pasningsmuligheder hvor jeg bor hvis han bliver syg, så fraværd kan jeg ikke rigtig undgå..
Nogen der har læst HF mens man har haft små børn/barn, hvor mange timer ud over alm. undervisning vil man ca. skulle bruge på lektier..?
Jeg har ikke læst HF men en HHX på 3 år, og der var også mange lektiker.
Men jeg klarede det som enligmor den gang, og jeg havde en da 3 studiejob ved siden af. Ikke for, at lyde som helt eller noget, jeg ligner nævner det.
Men ja jeg klarede mig igemmen det, og det var hårdt, men jeg fik en god eksamen, og jeg tror, at det også nok skal nok gå for dig.
Du vil have dage, hvor du ikke skal være i skole så længe, og så brug tiden på, at få læst, og lavet dine ting. Ellers er det planlægning, og i stedfor, at fare hen og hente barnet så snart du har fri, så vente måske den time, og lav dine lektiker, hvis det da ellers passer ind.
Så der aften, brug tiden efter denne lille er putte, og så der ro.
Men ja det kræver lidt planlægning, og vilje, men jeg synes også, at vores lære den gang var gode til, at ligge de større opgaver op til en weekend.
Men jeg synes du skal gå i gang, for det en rytme, du bare skal ind i, og den kommer hurtigt, det jo ikke være end de forældre som arbejder 37 timer, du kommer ikke til, at svigte mere fordi du skal læse.
Held og lykke med at komme i gang, og sikker på du klare den.
Susanne.