Nogen der har tage HF med børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2010

Bare mig..

Hej..

Det er ikke for at skræmme dig, men jeg er lige blevet færdig med HF på gym.. - Altså en almindelig HF. Og jeg ville IKKE tage en HF med et lille barn.. Det er meget lange dage, og der er forholdsvis mange lektier. - Hvis du er en der går meget op i det.. Og afleveringer er der mange af.. - Nogen stykker i ugen og de er ikke BARE sådan lige at lave. - Og jeg er ellers flittig...

Det er jo 3 år der er forkortet ned på 2 år, så du kan jo selv begynde at regne på, når de timer der normalt kommer på 3. år, kommer fordelt på de 2 år + de almindelige timer.. (håber du forstår hvad jeg mener ) Hvis jeg havde et barn og skulle tage en sådan udd. ville jeg nok se efter en linje, som har lidt kortere dage.. - om det så tager tre år i stedet for to?!

Ja det er bare hvad jeg syntes, og jeg er altså lige blevet færdig på en almindelig HF.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2010

SHERO

~~M.Nielsen~~ skriver:

Hej..

Det er ikke for at skræmme dig, men jeg er lige blevet færdig med HF på gym.. - Altså en almindelig HF. Og jeg ville IKKE tage en HF med et lille barn.. Det er meget lange dage, og der er forholdsvis mange lektier. - Hvis du er en der går meget op i det.. Og afleveringer er der mange af.. - Nogen stykker i ugen og de er ikke BARE sådan lige at lave. - Og jeg er ellers flittig...

Det er jo 3 år der er forkortet ned på 2 år, så du kan jo selv begynde at regne på, når de timer der normalt kommer på 3. år, kommer fordelt på de 2 år + de almindelige timer.. (håber du forstår hvad jeg mener ) Hvis jeg havde et barn og skulle tage en sådan udd. ville jeg nok se efter en linje, som har lidt kortere dage.. - om det så tager tre år i stedet for to?!

Ja det er bare hvad jeg syntes, og jeg er altså lige blevet færdig på en almindelig HF.

Tak for svar... Det er også der jeg har hørt fra dem jeg kender.... Tror hellere jeg må tage en snak med studievejleder på VUC, for kan jo som sagt ikke undgå fraværd, og den der tættest på der kan tage ham et par timer er 2 timer væk...

Har gået 4 måneder på HF da jeg var yngre, men droppede ud efter min brors død, fordi jeg slet ikke kunne koncentrer mig om lektier, og synes allerede der at der var meget... hehe

Vil rigtig gerne have den, for har endnu ikke helt fundet ud af præsis hvad jeg vil, men bare at min HG ikke dur til det jeg vil. Men dur ikke hvis jeg skal fordele den på 4 år, hvis jeg så skal læse 4 år efterfølgende også.. eller det kan jeg i hvert fald ikke liiige overskue hehe... :-D

Anmeld

22. august 2010

Bare mig..

Tullen85 skriver:

Okay det var betryggende Har i forvejen en HG og det var det letteste jeg har prøvet (ud over grundforløbet på sosu) behøvede ikke at åbne en bog i fritiden, men har bare hørt så meget om hvor hård HF er.. Overvejede det lidt som flex, men en masse selvstudie, men tror bare ikke jeg er diciplineret nok når jeg selv skal stå for det hele...

Okay, jeg havde ikke lige set at du skulle tage den på vuc, men når du har en hg, så kan du altså tage enkelte fag og opgraderer dine fag med niveauerne, og det kan gøres på et år.. Min veninde bliver færdig med hg nu her til jan. og hun tager et år på vuc hvor hun forhøjer hendes niveauer og får de fag hun ikke har haft, men som hun skal bruge, så det nærmest bliver en fuld hf,  på det ene år..

Så du kan altså tage din HF på et år, når du har en HG, på vuc..

Anmeld

22. august 2010

SHERO

~~M.Nielsen~~ skriver:

Okay, jeg havde ikke lige set at du skulle tage den på vuc, men når du har en hg, så kan du altså tage enkelte fag og opgraderer dine fag med niveauerne, og det kan gøres på et år.. Min veninde bliver færdig med hg nu her til jan. og hun tager et år på vuc hvor hun forhøjer hendes niveauer og får de fag hun ikke har haft, men som hun skal bruge, så det nærmest bliver en fuld hf,  på det ene år..

Så du kan altså tage din HF på et år, når du har en HG, på vuc..

aarh okay... Hmm må jeg lige undersøge, for har en HG2(voksen udgaven der tager et år) så der har man ikke så mange fag... Men værd at undersøge....

Anmeld

22. august 2010

line melias mor

jeg havde også en ide´ om at jeg skulle vælge hf da det var den eneste løsning for at komme videre på pædagog seminariet som jeg så gerne ville, men så fandt jeg ud af at vuc har en 1 årig hf man kan tage med 4 fag. dansk engelsk religion og samfundsag. det er 24 timer og den bedste uddannelse jeg nogensinde har taget. jeg slipper for matematik og fysik som jeg bare ikke er god til men samtidig kan jeg komme ind på drømmestudiet. ved ikke hvad du vil senere hen men ellers er det helt sikkert en mulighed selv om der er mange lektier er det ooverskueligt med fire fag og jeg har bare været så glad for det

Anmeld

22. august 2010

Bare mig..

Tullen85 skriver:

for svar... Det er også der jeg har hørt fra dem jeg kender.... Tror hellere jeg må tage en snak med studievejleder på VUC, for kan jo som sagt ikke undgå fraværd, og den der tættest på der kan tage ham et par timer er 2 timer væk...

Har gået 4 måneder på HF da jeg var yngre, men droppede ud efter min brors død, fordi jeg slet ikke kunne koncentrer mig om lektier, og synes allerede der at der var meget... hehe

Vil rigtig gerne have den, for har endnu ikke helt fundet ud af præsis hvad jeg vil, men bare at min HG ikke dur til det jeg vil. Men dur ikke hvis jeg skal fordele den på 4 år, hvis jeg så skal læse 4 år efterfølgende også.. eller det kan jeg i hvert fald ikke liiige overskue hehe...

Gør mig ondt med din bror

Men hf er hård, den er altså ikke som de andre... Det er også hvad de fleste studievejledere siger.. - men så er det nu hellere ikke værre... men mere så du ved, at det ikke er en let en.. Men klare den, kan du godt med lidt viljestyrke..

Med hensyn til fravær, kan man altså have meget fravær uden der sker noget.. det er mange timer/dage før de gør noget ved det, og mange timer man egentlig må blive væk..

Jeg har haft enormt meget fravær her det sidste år på hf, fordi jeg var gravid, og skulle blandt andet gå af to uger før læseferien, så det er sammenlagt mange uger jeg ikke har været der.. (læge, jm osv osv) og jeg kom da ud med et snit på lidt over 7

Anmeld

22. august 2010

Bare mig..

Tullen85 skriver:

aarh okay... Hmm må jeg lige undersøge, for har en HG2(voksen udgaven der tager et år) så der har man ikke så mange fag... Men værd at undersøge....

Jeg er næsten sikker på du alligevel kan tage din hf på et år.. men ja, prøv da og undersøg det... for hvis du kan undgå et år

Anmeld

22. august 2010

3xM

Hej

læste også en fuld HF på 2 år da jeg var selv med Marcus

jeg gjorde det at jeg ALTID lavede de lektier jeg fik for samme dag. uanset om de var til 3 dage senere.

samt aflv mv. lavede jeg fra jeg fik dem for og op til aflv. dag

når jeg havde fravær jamen så spurgte jeg studie kammerater om de ville ringe når dagen var slut

jeg gjorde mig den vane at være der 100 prc. når jeg havde hentet marcus og indtil han kom iseng, så lavede jeg mine ting indtil jeg var færdig.

samt havde jeg faktisk 4 studie jobs ved siden af : klubleder i en ungdomsklub, bartender, promoter for et event firma, og ung arb. i en delikatesse afd.

jeg har haft 2 kærester på HF, den ene var en fra klassen og en anden var en der var selvstændig mekaniker i mit sidste skoleår og da var det lidt sværre at koncentre sig om skolen.

jeg har ikke følt stress i skolen, nogle dage var bedre end andre og jeg var helt sikkert afklaret med at man nogle dage bare havde lysten til at smide bøgerne af helvede til...

Anmeld

23. august 2010

Tro på dig selv.

Tullen85 skriver:

Jeg havde egentlig planlagt at jeg skal starte på HF efter barsel. Men nu har jeg nærlæst lidt mere hvor mange fag, lektier, timer mv. Og er ærlig talt blevet meeeget i tvivl om jeg overhovedet kan nå alle de lektier, undervisning og afleveringer når jeg er alene med min søn. Jeg umiddeltbart ingen pasningsmuligheder hvor jeg bor hvis han bliver syg, så fraværd kan jeg ikke rigtig undgå..

Nogen der har læst HF mens man har haft små børn/barn, hvor mange timer ud over alm. undervisning vil man ca. skulle bruge på lektier..?

Jeg har ikke læst HF men en HHX på 3 år, og der var også mange lektiker.

Men jeg klarede det som enligmor den gang, og jeg havde en da 3 studiejob ved siden af. Ikke for, at lyde som helt eller noget, jeg ligner nævner det.

Men ja jeg klarede mig igemmen det, og det var hårdt, men jeg fik en god eksamen, og jeg tror, at det også nok skal nok gå for dig.

Du vil have dage, hvor du ikke skal være i skole så længe, og så brug tiden på, at få læst, og lavet dine ting. Ellers er det planlægning, og i stedfor, at fare hen og hente barnet så snart du har fri, så vente måske den time, og lav dine lektiker, hvis det da ellers passer ind.

Så der aften, brug tiden efter denne lille er putte, og så der ro.

Men ja det kræver lidt planlægning, og vilje, men jeg synes også, at vores lære den gang var gode til, at ligge de større opgaver op til en weekend.

Men jeg synes du skal gå i gang, for det en rytme, du bare skal ind i, og den kommer hurtigt, det jo ikke være end de forældre som arbejder 37 timer, du kommer ikke til, at svigte mere fordi du skal læse.

Held og lykke med at komme i gang, og sikker på du klare den.

Susanne.

Anmeld

23. august 2010

N&J

Jeg tog HF i 2002, og ja, det kan være hårdt til tider, men så er det heller ikke værre, de er ret large med aflevering af opgaver osv., men jeg tror mere det handler om hvilken person du er (jeg havde meget fravær og fik lidt over 8 i snit - gammel scala) og jeg havde hvad der svarede til fuldtidsjob meget af tiden, og så gik jeg i byen torsdag,fredag, lørdag hver uge, så det er ikke umuligt, lige nu er jeg igang med læreruddannelsen, og ja det har da ikke været nemt, men efter Nikita er begyndt at sove om natten, så går det, selv da hun var syg om natten før min eksamen, men har fået 10 i de to fag jeg skulle skrive opgave i og op i.. 

Hvis du vil hjælpe dig selv, så overvej om du kan tage nogle fag på et lidt højere niveau, så du derved får mindre fag - derved mindre eksamener.. men er nu sikker på du nok skal klare dig igennem.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.