Nogen der har tage HF med børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.819 visninger
20 svar
0 synes godt om
22. august 2010

SHERO

Jeg havde egentlig planlagt at jeg skal starte på HF efter barsel. Men nu har jeg nærlæst lidt mere hvor mange fag, lektier, timer mv. Og er ærlig talt blevet meeeget i tvivl om jeg overhovedet kan nå alle de lektier, undervisning og afleveringer når jeg er alene med min søn. Jeg umiddeltbart ingen pasningsmuligheder hvor jeg bor hvis han bliver syg, så fraværd kan jeg ikke rigtig undgå..

Nogen der har læst HF mens man har haft små børn/barn, hvor mange timer ud over alm. undervisning vil man ca. skulle bruge på lektier..?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2010

LRJ

Har ikk prøvet det, men jeg skal selv starte på hf til januar, og jeg blev rådet til at tage det på vuc , så jeg kunne tage det over 3 år og have mindre timer i ugen, så jeg havde tid til min datter os

Anmeld

22. august 2010

Lone Jakobsen

jeg har taget en uddannelse mens jeg var alene med 2 børn. det var dog ikke hf.

Anmeld

22. august 2010

Muffinmus

nu gjorde jeg det ikke med barn, men brugte til gengæld al min fritid med at kysse kæresten eller tage i byen eller være ude eller andet. I hvert fald IKKE med at sidde og lave mange timers lektier hver dag.

Og jeg bestod fint.

Så ja, jeg tror sagtesn det kan lade sig gøre af flere årsager, både fordi at du når du går i skole generelt har en meget kort arbejdsdag og dermed kan nå en del om dagen i hjemmet. Også selv om du er alene. Og så når barnet er i seng, så kan du snuppe en kop kaffe og se lidt på tingene. Der har man som regel 3 timer i fred..+ - naturligvis.

Ang afleveringer, det skiftede meget, men synes ikke det var uoverskueligt på nogen måde. Jo, enkelste dag var man lidt presset fordi lærerne havde smidt afleveringer på samme dag, men er man så presset må den ene aflevering falde dagen efter, det er der ingen skam i som alene mor.

Tror helt sikkert sagtens du kan klare det når det ikke er 5 år vi snakker om:-) og du vil sikkert være superglad for det bagefter.HF er dog bedst til dem der vil studere videre, regner men med elevplads til noget, så skal man vælge handelsskolen.

Anmeld

22. august 2010

henh01

Jeg har læst enkeltfag et år på vuc og derefter taget pæd uddannelsen mens jeg var alene med min datter.. Det var hårdt til tider, men gik fint. Læste når hun sov og tog somme tider i weekenderne og ferierne hjem til mine forældre og læste og lavede eksamer osv mens de legede med min datter

Anmeld

22. august 2010

SHERO

Lone H. skriver:

Har ikk prøvet det, men jeg skal selv starte på hf til januar, og jeg blev rådet til at tage det på vuc , så jeg kunne tage det over 3 år og have mindre timer i ugen, så jeg havde tid til min datter os

Det havde jeg slet ikke tænkt over... Skal også tage den på VUC, så det kunne da lige være man skulle prøve at undersøge det... :-)

Anmeld

22. august 2010

SHERO

MariaE skriver:

nu gjorde jeg det ikke med barn, men brugte til gengæld al min fritid med at kysse kæresten eller tage i byen eller være ude eller andet. I hvert fald IKKE med at sidde og lave mange timers lektier hver dag.

Og jeg bestod fint.

Så ja, jeg tror sagtesn det kan lade sig gøre af flere årsager, både fordi at du når du går i skole generelt har en meget kort arbejdsdag og dermed kan nå en del om dagen i hjemmet. Også selv om du er alene. Og så når barnet er i seng, så kan du snuppe en kop kaffe og se lidt på tingene. Der har man som regel 3 timer i fred..+ - naturligvis.

Ang afleveringer, det skiftede meget, men synes ikke det var uoverskueligt på nogen måde. Jo, enkelste dag var man lidt presset fordi lærerne havde smidt afleveringer på samme dag, men er man så presset må den ene aflevering falde dagen efter, det er der ingen skam i som alene mor.

Tror helt sikkert sagtens du kan klare det når det ikke er 5 år vi snakker om:-) og du vil sikkert være superglad for det bagefter.HF er dog bedst til dem der vil studere videre, regner men med elevplads til noget, så skal man vælge handelsskolen.

Okay det var betryggende :-D Har i forvejen en HG og det var det letteste jeg har prøvet (ud over grundforløbet på sosu) behøvede ikke at åbne en bog i fritiden, men har bare hørt så meget om hvor hård HF er.. Overvejede det lidt som flex, men en masse selvstudie, men tror bare ikke jeg er diciplineret nok når jeg selv skal stå for det hele...

Anmeld

22. august 2010

LRJ

Tullen85 skriver:

Det havde jeg slet ikke tænkt over... Skal også tage den på VUC, så det kunne da lige være man skulle prøve at undersøge det... :-)

Ja
Det var Det første jeg fik af vide til samtalen dernede, så det vil jeg klart benytte mig af selvom det tager 3 år i stedet for 2

Anmeld

22. august 2010

Emilie Sarah

Tullen85 skriver:

Jeg havde egentlig planlagt at jeg skal starte på HF efter barsel. Men nu har jeg nærlæst lidt mere hvor mange fag, lektier, timer mv. Og er ærlig talt blevet meeeget i tvivl om jeg overhovedet kan nå alle de lektier, undervisning og afleveringer når jeg er alene med min søn. Jeg umiddeltbart ingen pasningsmuligheder hvor jeg bor hvis han bliver syg, så fraværd kan jeg ikke rigtig undgå..

Nogen der har læst HF mens man har haft små børn/barn, hvor mange timer ud over alm. undervisning vil man ca. skulle bruge på lektier..?

Jeg er på års orlov fra mit HF studie.
Tog første år med alt bestået, og højgravid. Jeg tror sagtens du kan klare det.
skal gøre andet år færdig med den lille i hverdagen også.

Kender mange der har gjort det færdigt, og det er jo en god udd. at have med sig.

Anmeld

22. august 2010

wamse

Jeg tog 4 hf fag på 1 år på VUC og jeg havde 2 små børn samtidigt. Det var da hårdt til tider, men det kunne godt lade sig gøre :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.