Er det virkelig så forkert at give en dreng et legekøkken?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2010

Vingummien

iln skriver:

Om 13 dage bliver Silas 1 år og Peter og jeg har bestemt, at han skal have det lækre legekøkken fra Ikea. På hans ønskeliste har vi så skrevet ordret: potter, pander, legetøjsmad mm. (jeg får vist et legekøkken af mor og far).

Jamen gud et ramaskrig det gav. Drengen skal da have en værktøjsbænk - IKKE ET LEGEKØKKEN! Nu ligger landet nu sådan, at Silas elsker at lege i køkkenet og hjælpe til. Mors Tupperware er altså 100 gange sjovere end hans eget legetøj. Derfor blev Peter og jeg enige om, at han da selvfølgelig skal have sit eget lille køkken.

Silas synes ikke fætrenes værktøjting er sjove, så hvorfor give ham noget, han måske først vil lege med om ½ år?

Jeg synes overhovedet ikke der er noget galt i det (drenge kan altså godt lege med køkkenting mm. Behøver ikke altid være værktøj), men hvad synes I?

Oki vildt

Emil ar da 2 stk køkkener, han fik et her i fødselsdags gave, og så er det gamle sat ud i køkkenet. Og hold da op han hygger sig med det, og laver rigtig meget mad.

Vi har endda fået morgenmad på sengen en dag Godt nok var det plastik burgere, men luksus hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2010

Karo

Hvorfor skulle han ikke det

I min verden er det helt ok med et køkken til drenge. Har desværer en kæreste der lige som Sarahs heller ikke er med på ideen

Anmeld

23. august 2010

grinbidderen

ja jeg syntes så godt at små drenge kan lege med et lege køkken valdemar fik et da han blev 1 år men nu har min mor fået det hjem til sig på børne værelset til de 2 børnebørn, da valdemar ikke leget med det mere nu er det jo kun biler, lego og tog baner der dur i hans verden, han havde osse en værktøjs bænk den leget han slet ikke med udover værktøjet.. sp det fik mormor osse..

Anmeld

23. august 2010

Ida.

Hvornår f**den er et køkken blevet en pigeting  for køkkenet er kvindens plads eller hvad sker der for den tankegang?? Kan overhovedet slet ikke sætte mig ind i det...min mand laver sgi da også mad - og det samme gør min far og min bedstefar var en bedre kok end min bedstemor...ej nu må det altså stoppe! Der findes ikke drenge- og pigelegetøj! Små børn efterligner den hverdag de ser, og drenge såvel som piger synes det er FEDT at lege med dukker, køkkenlegetøj, biler, værktøj, udklædningstøj osv...SELVFØLGELIG skal han da have et køkken i fødselsdagsgave!!

Anmeld

23. august 2010

TbCp

lion skriver:

Der er intet gaæt med et køkken til en dreng.

Jeg ved Susannes Emil også har et.

Jeg ville nok købe værktøj til Julius, men det er kun fordi hans søster søster fik legekøkkenet da hun blev 2 år 3 aug. Det køkken er alle pengene værd og ligner rigtig godt et rigtigt et

Jeg har også givet Cassandra en værktøjskasse og nej hvor hun elsker dem

Hey ja, Liva har faktisk også fået en værktøjskasse og det er da noget af hendes bedste legetøj i øjeblikket hvor hendes far går og ordner badeværelse....så skal hun da også bore, hamre osv

Ihhh altså alt det der med pigelegetøj og drengelegetøj det irriterer mig helt vildt! Vi køber hvad Liva synes er sjovt at lege med....

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

23. august 2010

iln

Tak for svar allesammen

Jeg synes jo heller ikke der er noget i vejen med det. Herhjemme er det Peter der står mest i køkkenet - så intet forvrænget billede her. Fatter bare ikke nogen gange folks udtalelser (tør vist godt sige svigermor). Det er nok fordi alle Silas´ fætre KUN har værktøj og "drengelegetøj". Men pyt.... vi ødelægger lige det fine glansbillede... haha. ! Kunne være vi skulle give ham i dukke - bare lige for at se, hvordan folk vi reagere

Anmeld

24. august 2010

sarahb

iln skriver:

Tak for svar allesammen

Jeg synes jo heller ikke der er noget i vejen med det. Herhjemme er det Peter der står mest i køkkenet - så intet forvrænget billede her. Fatter bare ikke nogen gange folks udtalelser (tør vist godt sige svigermor). Det er nok fordi alle Silas´ fætre KUN har værktøj og "drengelegetøj". Men pyt.... vi ødelægger lige det fine glansbillede... haha. ! Kunne være vi skulle give ham i dukke - bare lige for at se, hvordan folk vi reagere

jeg synes helt sikkert han skal have en dukke.. hahahaha.. nej det ansigts udtryk du ser når de ser han har en dukke må du lige forevige på et billede hahaha

Anmeld

24. august 2010

Ni-ko-li-ne

iln skriver:

Om 13 dage bliver Silas 1 år og Peter og jeg har bestemt, at han skal have det lækre legekøkken fra Ikea. På hans ønskeliste har vi så skrevet ordret: potter, pander, legetøjsmad mm. (jeg får vist et legekøkken af mor og far).

Jamen gud et ramaskrig det gav. Drengen skal da have en værktøjsbænk - IKKE ET LEGEKØKKEN! Nu ligger landet nu sådan, at Silas elsker at lege i køkkenet og hjælpe til. Mors Tupperware er altså 100 gange sjovere end hans eget legetøj. Derfor blev Peter og jeg enige om, at han da selvfølgelig skal have sit eget lille køkken.

Silas synes ikke fætrenes værktøjting er sjove, så hvorfor give ham noget, han måske først vil lege med om ½ år?

Jeg synes overhovedet ikke der er noget galt i det (drenge kan altså godt lege med køkkenting mm. Behøver ikke altid være værktøj), men hvad synes I?

det er da vigtigt at drenge får lov at lege med sådanne ting... og de dør altså heller ikke af at lege med en dukke af og til...

Anmeld

24. august 2010

oo

absolut intet galt i det! hvad er det værste der kan ske? at han blir mesterkok når han blir voksen  eller bare lærer at lave mad  jeg kunne dælme godt ønske mig, at Søren havde haft et legekøkken som lille en gang imellem

Anmeld

25. august 2010

susan82

Herhjemme elsker Gustavs lærkes dukker, dukkevogn og  køkken, og Lærke leger KUN med gustavs biler og værktøj. Det er ganske naturligt at drenge skal igennem perioden med dukker og andre pigeting.

Frem med dukker, køkken og ligende, og så vil jeg gerne være fluen på væggen, når Silas pakker op :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.