Er det virkelig så forkert at give en dreng et legekøkken?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.116 visninger
19 svar
0 synes godt om
22. august 2010

iln

Om 13 dage bliver Silas 1 år og Peter og jeg har bestemt, at han skal have det lækre legekøkken fra Ikea. På hans ønskeliste har vi så skrevet ordret: potter, pander, legetøjsmad mm. (jeg får vist et legekøkken af mor og far).

Jamen gud et ramaskrig det gav. Drengen skal da have en værktøjsbænk - IKKE ET LEGEKØKKEN! Nu ligger landet nu sådan, at Silas elsker at lege i køkkenet og hjælpe til. Mors Tupperware er altså 100 gange sjovere end hans eget legetøj. Derfor blev Peter og jeg enige om, at han da selvfølgelig skal have sit eget lille køkken.

Silas synes ikke fætrenes værktøjting er sjove, så hvorfor give ham noget, han måske først vil lege med om ½ år?

Jeg synes overhovedet ikke der er noget galt i det (drenge kan altså godt lege med køkkenting mm. Behøver ikke altid være værktøj), men hvad synes I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2010

Ranarupta

iln skriver:

Om 13 dage bliver Silas 1 år og Peter og jeg har bestemt, at han skal have det lækre legekøkken fra Ikea. På hans ønskeliste har vi så skrevet ordret: potter, pander, legetøjsmad mm. (jeg får vist et legekøkken af mor og far).

Jamen gud et ramaskrig det gav. Drengen skal da have en værktøjsbænk - IKKE ET LEGEKØKKEN! Nu ligger landet nu sådan, at Silas elsker at lege i køkkenet og hjælpe til. Mors Tupperware er altså 100 gange sjovere end hans eget legetøj. Derfor blev Peter og jeg enige om, at han da selvfølgelig skal have sit eget lille køkken.

Silas synes ikke fætrenes værktøjting er sjove, så hvorfor give ham noget, han måske først vil lege med om ½ år?

Jeg synes overhovedet ikke der er noget galt i det (drenge kan altså godt lege med køkkenting mm. Behøver ikke altid være værktøj), men hvad synes I?

Gud, hvor har folk travlt!! Hvorfor skulle en dreng ikke kunne lege med køkkenting? 

Min Albert skal både have køkken, dukker og andre pige-ting, hvis han vil. Mener hermed ikke, at et køkken er rettet til et køn. Tror bare, at folk tænker husholdningsskole, Kirsten Skåneærmer-Hyttemeier og kogekone.

Mind dem lige om Gordon Ramsay og Jamie Oliver...

Anmeld

22. august 2010

msax

Det kan man da rigtig godt... hvorfor skulle man ikke skulle kunne det?

Jeg kender da op til flere drenge der har et legekøkken og elsker det. Det med værktøjet kommer nok senere... Så luk ørene for kritik og sig at det er det i ønsker jer til ham. Kan slet ikke forstå hvordan folk kan undre sig over et legekøkken.

Anmeld

22. august 2010

sarahb

jeg synes det er så fint, men hos min mand lyder et stort bragende NEEEJ hver gang jeg spørger..hahahaha... han er vist også af den "gamle skole" så isaac har en fed værktøjsbænk i træ og en masse værktøj og det elsker han. Og ja så elsker han lastbiler og traktorer...

Anmeld

22. august 2010

TbCp

Selvfølgelig kan drenge lege med legekøkken og div. ting til!

Sikke da noget pjat at de ikke skulle kunne det!

Alle mine dagplejeunger... incl. drengene... synes legekøkkenet er fantastisk!

Jeg kunne (måske) forstå det hvis i valgte at købe et lyserødt Hello Kitty køkken, men det fra ikea er da bare SÅ fedt!

Anmeld

22. august 2010

anna-jonas

HALLO..............Jonas fik også et køkken, en dukkevogn og en drengedukke da han blev 1 år...............og han legede meget med det hele. Sig til folk at de skal blande sig uden om.............for ikke alle drenge leger med racerbiler. De store kokke som Jaime, Gordon, Nikolaj og Meyer er nok også startet med et legekøkken, som meget unge.

Knus Mette

Anmeld

22. august 2010

LIZO

kan man da sakkens..

liam fætter oliver fik et sidste år da han blev 1 år. han elsker det.. han leger stadig meget med det. liam gad det ikke. han ville hellere lege med værktøj. men nu vil han gerne lege i køkkenet med oliver selvom han er 5 år

synes bestemt ikke der er noget galt i det..  hold fast i det han ønsker sig. og hør ikke på andre..

Anmeld

22. august 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Bestemt!Når/hvis Alexander begynder at udvise interesse for køkkener styrter jeg ud og køber et.

Anmeld

22. august 2010

Barbamama

hold da op. Ja nu siger jeg det lige ud: Det er fordi folk er så skide bange for at drenge vil blive homoer hvis de leger med "pigeting" hvilket et køkken så åbenbart er. Jeg kan blive helt forarget over det. Det er sgu da bare et barn. Og hvis man som voksen møder en mand der EEELSKER at stå i køkkenet tænker man da bare YES!!!!! Så overhør du bare alle de sipper. Hi hi

Anmeld

22. august 2010

lion

iln skriver:

Der er intet gaæt med et køkken til en dreng.

Jeg ved Susannes Emil også har et.

Jeg ville nok købe værktøj til Julius, men det er kun fordi hans søster søster fik legekøkkenet da hun blev 2 år 3 aug. Det køkken er alle pengene værd og ligner rigtig godt et rigtigt et

Jeg har også givet Cassandra en værktøjskasse og nej hvor hun elsker dem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.