Hjælp til grød! :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2010

Mor til L&S

Mette. skriver:

Hej tøser.

Min datter på knap fire måneder har de sidste tre dage fået grød, med godkendelse af SP.

Vi har lavet risgrød til hende. Hun er super interesseret i skeen og maden, men smagen er ikke lige det hun synes bedst om. SP har sagt jeg skal lave det af 1dl MME og 1 tsk. rismel. Har i en bedre opskrift?

Er det muligt at putte æblemos eller anden mos i allerede? Eller er det dumt at give hende den søde smag allerede nu?

Det skal lige siges at grunden til vi allerede er starten på grød er Emilie stort set har sovet igennem, indtil for 14 dage siden. Nu vågner hun 3-4 gange og virker bare som om mælken ikke mætter nok. (hun bliver hovedsageligt ammet og vi er begyndt at supplere med lidt MME, og giver alt hvad hun vil have, men afviser selv.)

Håber i kan hjælpe! Mette

Her kommer vi også frugtmos på grøden - især pæremos er et hit Og gerne på majsgrød

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2010

SHERO

Jeg gav elias frugtmos i fra starten, og har uden problemer skåret ned til der ikke var mere i... Man nægtede at spise det uden i starten, så han fik det... Startede også med lidt sukker på havregrøden og øllebrøden da han blev lidt ændre, og der gik en uge så kunne han spise det uden...

Så det tror jeg saagtens du kan gøre...

Lige et tip til grøntsagsmosen, så er sødekartofler et hit her hjemme :-)

Anmeld

23. august 2010

Mette.

- skriver:

Du giver det samme mad i ca 3 dage, så ved du også hvad barnet evt reagere på HVIS der skulle være en reaktion. 

Og så gør du det samme med Majsgrød.

og hvad du ellers hen af vejen giver. 3 dage.

Mange tak for hjælpen - Jeg vil huske det der med 3 dage af hver slags mad..

Vi prøvede i går at koge et æble, derefter blendede vi det helt til mos, og blandende en lille skefuld i hendes risgrød - det røg ned med største velbehag

Anmeld

23. august 2010

Mette.

mor_sabina skriver:

Altså jeg ville fortsættes om du gør. I starten kan maden komme ud mange gange da de skal vænne sig til smag og konsistens. Og så ville jeg starte med grøntsagsmos og så senere usødet frugtmos.

Men det er meget forskelligt hvordan man vælger at gøre det. Men det er en tommelfingerregel med at prøve maden af 5 dage af gangen en slags af gangen for på den måde at udelukke mulig allergi

Så fortsæt med risgrød lidt endnu måske en uge, så kan du prøve næste uge majsgrød, hirsegrød eller quinoagrød. Det er vist det beste råd jeg kan give

Tak for dit svar!

Vi gav hende den normale risgrød i går med en lille skefuld usødet æblemos jeg selv havde kogt. Det spiste hun med vedbehag, så det må blive sådan nogle dage nu..

Jeg glæder mig til hun skal have grøntsager. Kan du anbefale nogle der er gode at starte med til hende?

Anmeld

23. august 2010

Mette.

Rollo skriver:

Her kommer vi også frugtmos på grøden - især pæremos er et hit Og gerne på majsgrød

Tak for hjælpen!

Vi prøvede i går hendes normale risgrød og blandede lidt æblemos i, hvilket var en succes. Laver du pæremos på samme måde som æble? og hvilken slags pærer bruger du til det?

Anmeld

23. august 2010

Mette.

Tullen85 skriver:

Jeg gav elias frugtmos i fra starten, og har uden problemer skåret ned til der ikke var mere i... Man nægtede at spise det uden i starten, så han fik det... Startede også med lidt sukker på havregrøden og øllebrøden da han blev lidt ændre, og der gik en uge så kunne han spise det uden...

Så det tror jeg saagtens du kan gøre...

Lige et tip til grøntsagsmosen, så er sødekartofler et hit her hjemme :-)

Tak for svar!

Vi lavede risgrød med usødet hjemmelavedet æblemos i, i går og det var en stor succes. Hun spiste 10 skefulde, så det var absolut fremskridt. Så må vi tage det ud af grøden igen hen af vejen.

Jeg vil prøve de søde kartofler Ved du hvornår hun må få mos af kartofler? og det skal vel også laves på MME i starten hvertfald? 

Anmeld

23. august 2010

millesofie

Mette. skriver:

Hej tøser.

Min datter på knap fire måneder har de sidste tre dage fået grød, med godkendelse af SP.

Vi har lavet risgrød til hende. Hun er super interesseret i skeen og maden, men smagen er ikke lige det hun synes bedst om. SP har sagt jeg skal lave det af 1dl MME og 1 tsk. rismel. Har i en bedre opskrift?

Er det muligt at putte æblemos eller anden mos i allerede? Eller er det dumt at give hende den søde smag allerede nu?

Det skal lige siges at grunden til vi allerede er starten på grød er Emilie stort set har sovet igennem, indtil for 14 dage siden. Nu vågner hun 3-4 gange og virker bare som om mælken ikke mætter nok. (hun bliver hovedsageligt ammet og vi er begyndt at supplere med lidt MME, og giver alt hvad hun vil have, men afviser selv.)

Håber i kan hjælpe! Mette

hej

hvis du ammer hende ville det så ikke være bedre at malke ud til grøden??

jeg lavede grød af majsmel eller hirseflager da Lille var 4mån og så malkede jeg ud

du kan også blende mandler i kogt vand og blande i grøden, det smager anderledes og de er rige på nærene fedtstoffer og helt ok til helt små bebser og evt blande ½-1 tsk rør sukker i

held og lykke

Anmeld

23. august 2010

millesofie

Mette. skriver:

Tak for svar!

Vi lavede risgrød med usødet hjemmelavedet æblemos i, i går og det var en stor succes. Hun spiste 10 skefulde, så det var absolut fremskridt. Så må vi tage det ud af grøden igen hen af vejen.

Jeg vil prøve de søde kartofler Ved du hvornår hun må få mos af kartofler? og det skal vel også laves på MME i starten hvertfald? 

det ved jeg 6 mån ikke før da det kan give meget store mave smerter!!

jeg gav Lille det da hun var 5mån og hun skreg hele natten så prøvede jeg igen da hun var 6½ mån og da gik det fint

Anmeld

23. august 2010

Mette.

Fisenberg skriver:

hej

hvis du ammer hende ville det så ikke være bedre at malke ud til grøden??

jeg lavede grød af majsmel eller hirseflager da Lille var 4mån og så malkede jeg ud

du kan også blende mandler i kogt vand og blande i grøden, det smager anderledes og de er rige på nærene fedtstoffer og helt ok til helt små bebser og evt blande ½-1 tsk rør sukker i

held og lykke

Jeg ammer hende så ofte jeg kan få hende til det.. Men de sidste 14 dage har hun nægtet at spise fra mig, selvom hun altid er blevet fuld-ammet, så med SPs vejledning har hun sagt vi skulle give MME som supplement..

Jeg havde ikke tænkt på at bruge min egen mælk, da SP sagde jeg skulle have det af MME og mel ..

Men det vil jeg da klart gøre.. Så kan hun jo få noget af min mælk på den måde.

Vi venter vidst lidt med kartoffelmosen så.. Jeg tror vi vil forsøge med majsgrød også. - Tak for hjælpen.

Anmeld

23. august 2010

mor_sabina

Mette. skriver:

Tak for dit svar!

Vi gav hende den normale risgrød i går med en lille skefuld usødet æblemos jeg selv havde kogt. Det spiste hun med vedbehag, så det må blive sådan nogle dage nu..

Jeg glæder mig til hun skal have grøntsager. Kan du anbefale nogle der er gode at starte med til hende?

Lyder da super med æblemosen, den er jo også mere sur end sød.

Altså de må få grøntsager fra starten af. Det eneste er bare de 3-5 dage ad gangen for at udelukke allergi.

Men kartoffel, gulerod, blomkål, broccoli, jordskokker, pastinak, persillerod, avocado. Og man kan jo godt bruge flere ad gangen.

Jeg har prøvet alt på phillip selvom jeg selv rynkede næse. Min kræsenhed skulle ikke gå ud over ham, og tænkl jordskokker er jo egentlig emget lækkert
Men pas på med spinat, rødbeder og selliri tror jeg det er . Der er meget nitrit i og det må de ikke få for meget af, så der siger man en gang om ugen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.