Mette. skriver:
Hej tøser.
Min datter på knap fire måneder har de sidste tre dage fået grød, med godkendelse af SP.
Vi har lavet risgrød til hende. Hun er super interesseret i skeen og maden, men smagen er ikke lige det hun synes bedst om. SP har sagt jeg skal lave det af 1dl MME og 1 tsk. rismel. Har i en bedre opskrift?
Er det muligt at putte æblemos eller anden mos i allerede? Eller er det dumt at give hende den søde smag allerede nu?
Det skal lige siges at grunden til vi allerede er starten på grød er Emilie stort set har sovet igennem, indtil for 14 dage siden. Nu vågner hun 3-4 gange og virker bare som om mælken ikke mætter nok. (hun bliver hovedsageligt ammet og vi er begyndt at supplere med lidt MME, og giver alt hvad hun vil have, men afviser selv.)
Håber i kan hjælpe!
Mette
Jeg vile sige giv det du vil og hun må få.
Jeg har nu 2 børn, en på 2 år og en på næsten 6 mdr.
Jeg har begge gange startet på rigtig mad omkring 3½ mdr. Det er op til dig selv.
Mine børn har også fået grød fra start og jeg havde ingen problemer med det. De fik nemlig frugtmos ovenpå hvis de ikk kunne li det, og jeg har/havde med min datter ingen problemer med mad, hun elsker mad.
Min søn som er den yngste, får også frugt mos, og han har igen problemer haft med at spise havregrød eller pasta med kødsovs.
Hvis det er put lidt frugtmos på og se om det hjælper, du kan jo altid skærer ned.
Nogen gange kan det også være du skal starte med det du kan købe, det har smag i sin. Derefter lav dit eget. Det gjorde jeg med min datter