Da Alex var omkring 7 mdr var jeg til åbent hus hos sundhedsplejerskerne og få ham vejet "for sjovens skyld". Han havde heller ikke taget mere end måske 150g på siden den sidste vejning ca.1 måned tidligere, og jeg blev også bekymret. Men sp sagde, at det er HELT NORMALT, at børns vægttagning begynder at blive langsommere i den alder. Det er jo også logisk nok, når man tænker, hvor meget mere energi de bruger på de nye måder at bevæge sig på. Det er jo også med en rimelig fart man tager på de første 6-7 mdr, og hvis man blev ved med det, endte man jo vel som en kæmpe...
Mht. feber så ville jeg også se tiden an, medmindre barnet virker rigtigt sygt og anderledes end hun plejer. Ofte går det jo igen af sig selv. Synes de andre har allerede skrevet, hvad man skal kigge på. Skyldes det tænder, kan det tage lang tid, inden tænderne bryder frem, og som sagt kan de give feber i flere omgange inden. Jeg ville også vente med panodilen, indtil hverken mig eller min mand ikke kunne mere uden at få noget søvn.

Anmeld