Et lidt råb om hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2010

Barbamama

SpunkenJo skriver:

Jeg tager alting meget roligt. Jeg ville blive sindsyg hvis jeg så røde lamper der blinkede overalt!!!!

- tror det er fordi drengen er født 8 uger for tidligt, og den første tid handlede om kontrol, vægt, alarmer, sonder, slanger, skemaer og meget meget mere.... Til sidst så jeg mere på skærme, skemaer og tabeller..... Nooooo, for hvem kiggede så på drengen!

Så efter vi kom hjem slap jeg alt det det stille og roligt og nu er jeg nærmest omvendt! Der skal en del til før drengen får et termometer i numsen fx....

Mine motto:

alt med måde
lev NU
(kig på barnet og) stol på dig selv

go weekend (igen )

ja okay... Min læge er heldigvis også rimelig rolig omkring det for som hun siger så er både min kæreste og jeg også nogle spinkle nogen så det er nok bare derfor. God weekend til dig også. Igen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2010

Barbamama

Mette Nexø skriver:

Aner ikke hvor jeg skal ringe hen, er flyttet til en ny kommune her den 1 august og har ikke hørt fra sundhedsplejersken her. Må se om jeg kan finde ud af noget på mandag, for kunne da være rart lige at få snakket med hende

ja det kan jeg da godt forstå. Kommunen må vide hvem der er tilknyttet i dit område

Anmeld

20. august 2010

Mette Nexø

SpunkenJo skriver:

Jeg tager alting meget roligt. Jeg ville blive sindsyg hvis jeg så røde lamper der blinkede overalt!!!!

- tror det er fordi drengen er født 8 uger for tidligt, og den første tid handlede om kontrol, vægt, alarmer, sonder, slanger, skemaer og meget meget mere.... Til sidst så jeg mere på skærme, skemaer og tabeller..... Nooooo, for hvem kiggede så på drengen!

Så efter vi kom hjem slap jeg alt det det stille og roligt og nu er jeg nærmest omvendt! Der skal en del til før drengen får et termometer i numsen fx....

Mine motto:

alt med måde
lev NU
(kig på barnet og) stol på dig selv

go weekend (igen )

Jeg er nok lidt pylret fødte 5 uger før tid så de første 14 dage var som du skriver alt gik op i sonde og vægt. Også oveni hatten er jeg alene med hende og det er mit første barn.

Arbejder på at lære at give slip og havde planlagt at hun skulle overnatte hos mormor og morfar fra lørdag til søndag så jeg kunne komme ud med pigerne, men nu afventer jeg lige og ser hvordan hun har det imorgen.

Anmeld

20. august 2010

Tanja1

Da Alex var omkring 7 mdr var jeg til åbent hus hos sundhedsplejerskerne og få ham vejet "for sjovens skyld". Han havde heller ikke taget mere end måske 150g på siden den sidste vejning ca.1 måned tidligere, og jeg blev også bekymret. Men sp sagde, at det er HELT NORMALT, at børns vægttagning begynder at blive langsommere i den alder. Det er jo også logisk nok, når man tænker, hvor meget mere energi de bruger på de nye måder at bevæge sig på. Det er jo også med en rimelig fart man tager på de første 6-7 mdr, og hvis man blev ved med det, endte man jo vel som en kæmpe...

Mht. feber så ville jeg også se tiden an, medmindre barnet virker rigtigt sygt og anderledes end hun plejer. Ofte går det jo igen af sig selv. Synes de andre har allerede skrevet, hvad man skal kigge på. Skyldes det tænder, kan det tage lang tid, inden tænderne bryder frem, og som sagt kan de give feber i flere omgange inden.  Jeg ville også vente med panodilen, indtil hverken mig eller min mand ikke kunne mere uden at få noget søvn.

Anmeld

20. august 2010

SpunkenJo

Mette Nexø skriver:

Jeg er nok lidt pylret fødte 5 uger før tid så de første 14 dage var som du skriver alt gik op i sonde og vægt. Også oveni hatten er jeg alene med hende og det er mit første barn.

Arbejder på at lære at give slip og havde planlagt at hun skulle overnatte hos mormor og morfar fra lørdag til søndag så jeg kunne komme ud med pigerne, men nu afventer jeg lige og ser hvordan hun har det imorgen.

Helt normalt t være lidt mere pylret når de er fødtfor tidligt, men måske lidt spildte kræfter efter min mening

men man gør jo alt hva man kan for de små banditter så husk også at gøre noget godt for dig selv

knus Jo
- som apropos er på vej i byen

Anmeld

20. august 2010

Tanja1

Mette Nexø skriver:

Hun spiser fint, sover dog ikke ret meget om dagen lige for tiden, men om natten sover hun ca 12 timer, synes bare 600 g virker af meget lidt.

Ja må have fat på kommunen de må jo vide hvornår jeg kan forvente at høre noget fra en sundhedsplejerske.

Der skulle gerne være et besøg af sp ved 8-10 mdrs alder, hvor hun bliver Boel-testet omkring hendes opmærksomheds- og kontaktfærdigheder. Hvis du kontakter kommunen, så får du jo at vide, om du automatisk vil blive kontaktet, eller om du selv skal kontakte dem. Du kan nok få info på kommunens hjemmeside også.

Anmeld

21. august 2010

Mette Nexø

Hej Piger

Tak for jeres svar igår :-) Har mere ro i sindet nu :-) Og en baby der er feber fri igen :-)

Anmeld

21. august 2010

Barbamama

Mette Nexø skriver:

Hej Piger

Tak for jeres svar igår :-) Har mere ro i sindet nu :-) Og en baby der er feber fri igen :-)

super!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.