Et lidt råb om hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

688 visninger
17 svar
0 synes godt om
20. august 2010

Mette Nexø

Er det normalt at børn på 7½ mdr kun tager 600 g på på 2 mdr? Har ikke set skyggen af en sundhedsplejerske i 2 mdr og er flyttet til en ny kommune den 1 aug.

Og når hun har 39 i feber er det så tænderne?? Hun virker ikke som om hun har ondt nogen steder, men synes ikke jeg kan mærke noget i munden. Har prøvet vagtlægen som sagde jeg bare skulle give panodil og afvente, for jeg måtte jo være klar over det kunne være mange ting der kunne være i vejen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2010

Barbamama

min datter er 14mdr og har ikke taget på siden hun var 10mdr. Hun er en glad aktiv pige som ikke er syg, men vi har vores læge ind over og nu er hun blevet henvist til en børnelæge der skal se om der er noget vi kan gøre. Hun er god til at spise og har det godt så lægen er ikke bekymret. Hun vil bare sikre sig at alt er som det skal være.

Mht feber, så kan det som lægen siger skyldes 100 ting. Jeg har prøvet med vores datter at hun havde feber om aftenen og så næste morgen var der ingenting. Det kan godt være en tand der ulmer og den kan give feber af flere omgange. Men jeg plejer nu at vente med panodilen så jeg kan se hvad det udarter sig til: om hun bliver syg eller om det "bare" var noget andet.

Anmeld

20. august 2010

SpunkenJo

Det der ned vægt kan gøre en noget så unødvendigt bekymret.

Jeg har lært:
kig på barnet.
Trives det?
Er du tryg ved den mængde mad der indtages
sover barnet
er du bekymret for at bære bekymret, eller er der en reel grund til at være bekymret?

Så, har hun det godt, tag de roligt!! Men det er dig der er moren, og føler du behov for proffesionel hjælp RÅB OP!

Her har drengen også vejet det samme det sidste lille halve år

krammer Jo
mor til Carl på 16 mdr.

Anmeld

20. august 2010

Barbamama

SpunkenJo skriver:

Jeg har lært:
kig på barnet.
Trives det?
sover barnet
er du bekymret for at bære bekymret, eller er der en reel grund til at være bekymret?

Så, har hun det godt, tag de roligt!! Men det er dig der er moren, og føler du behov for proffesionel hjælp RÅB OP!

krammer Jo
mor til Carl på 16 mdr.

det er da faktisk lidt "rart" at høre der er andre der har børn der ikke tager helt vildt på hvis du ved hvad jeg mener. SÅ er man da lidt mindre i panik

Anmeld

20. august 2010

Mette Nexø

SpunkenJo skriver:

Jeg har lært:
kig på barnet.
Trives det?
sover barnet

krammer Jo
mor til Carl på 16 mdr.

Hun spiser fint, sover dog ikke ret meget om dagen lige for tiden, men om natten sover hun ca 12 timer, synes bare 600 g virker af meget lidt.

Ja må have fat på kommunen de må jo vide hvornår jeg kan forvente at høre noget fra en sundhedsplejerske.

Anmeld

20. august 2010

Barbamama

Mette Nexø skriver:

Hun spiser fint, sover dog ikke ret meget om dagen lige for tiden, men om natten sover hun ca 12 timer, synes bare 600 g virker af meget lidt.

Ja må have fat på kommunen de må jo vide hvornår jeg kan forvente at høre noget fra en sundhedsplejerske.

kan du ikke ringe til hende selv eller du mangler måske lige et nummer. He he.... I min kommune kan man bare ringe efter behov

Anmeld

20. august 2010

SpunkenJo

michella80 skriver:

det er da faktisk lidt "rart" at høre der er andre der har børn der ikke tager helt vildt på hvis du ved hvad jeg mener. SÅ er man da lidt mindre i panik

Jeg tager alting meget roligt. Jeg ville blive sindsyg hvis jeg så røde lamper der blinkede overalt!!!!

- tror det er fordi drengen er født 8 uger for tidligt, og den første tid handlede om kontrol, vægt, alarmer, sonder, slanger, skemaer og meget meget mere.... Til sidst så jeg mere på skærme, skemaer og tabeller..... Nooooo, for hvem kiggede så på drengen!

Så efter vi kom hjem slap jeg alt det det stille og roligt og nu er jeg nærmest omvendt! Der skal en del til før drengen får et termometer i numsen fx....

Mine motto:

alt med måde
lev NU
(kig på barnet og) stol på dig selv

go weekend (igen )

Anmeld

20. august 2010

Pige2009

Mette Nexø skriver:

Det kommer i ryk. Min datter Laura på knap 10 mdr. har først nu fordoblet sin fødselsvægt på 4200 gram, så hun vejer nu 8400 gram. Sidst hun blev vejet er mere end 2 mdr. siden og der vejede hun 7800 gram. Dvs. hun også kun har taget 600 gram på på 2 mdr. Min SP var her i sidste uge, og hun beroligede mig og fortalte, at Laura så fin ud og proportionerne passede også fint Vægtøgningen kommer i ryk...

K.h. Linda

Anmeld

20. august 2010

SpunkenJo

Mette Nexø skriver:

Go ide, ring til SP på mandag

Anmeld

20. august 2010

Mette Nexø

michella80 skriver:

kan du ikke ringe til hende selv eller du mangler måske lige et nummer. He he.... I min kommune kan man bare ringe efter behov

Aner ikke hvor jeg skal ringe hen, er flyttet til en ny kommune her den 1 august og har ikke hørt fra sundhedsplejersken her. Må se om jeg kan finde ud af noget på mandag, for kunne da være rart lige at få snakket med hende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.