hvor meget sover/sov Jeres? 6 mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2010

serinasmor

Caroline86 skriver:

okay.. hvordan har I så lagt måltiderne? både grød/mad og mælk..

Jeg har et eller andet billede der hedder ca:

6.30-7-tiden: morgengrød (det starter vi snart på)

10-tiden: amning og efterfølgende lur (1-2 timer)

13-tiden: frokost

16-tiden: amning og efterfølgende lur (1-2 timer)

19-tiden: aftensmad

21-tiden: amning og putning for natten

Er det urealistisk? Jeg ved slet ikke hvor mange timer i døgnet de "bør" sove

hun får morgen grød omkring 7.30 .. så flaske omkring kl 9

når hun vågner kommer hun oftest i bad .. så frokost (burde gøre det omvendt da der er leverpostej og andet pålæg i håret når hun er færdig )

omkring kl 13 får hun igen flaske

omkring kl 15.30 får hun frugt

og omkring kl 18 får hun aftensmad

ca 19.45 får hun natflaske ..

det fungerer oki herhjemme

hmm .. aner heller ikke hvor meget de bør sove ... en i min mødregruppe kan slet ikke få sin dreng til at sove i løbet af dagen og han klarer sig fint alligevel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
serinasmor skriver:

hun får morgen grød omkring 7.30 .. så flaske omkring kl 9

når hun vågner kommer hun oftest i bad .. så frokost (burde gøre det omvendt da der er leverpostej og andet pålæg i håret når hun er færdig )

omkring kl 13 får hun igen flaske

omkring kl 15.30 får hun frugt

og omkring kl 18 får hun aftensmad

ca 19.45 får hun natflaske ..

det fungerer oki herhjemme

hmm .. aner heller ikke hvor meget de bør sove ... en i min mødregruppe kan slet ikke få sin dreng til at sove i løbet af dagen og han klarer sig fint alligevel

det lyder lidt alla det jeg har tænkt mig så... Jeg må nok bare prøve mig frem

Er det en rytme du har skabt for hende, eller har hun selv lagt det sådan?

Anmeld

20. august 2010

serinasmor

Caroline86 skriver:

det lyder lidt alla det jeg har tænkt mig så... Jeg må nok bare prøve mig frem

Er det en rytme du har skabt for hende, eller har hun selv lagt det sådan?

det er nok lidt en blanding ... jeg mener selv at hun får mad når hun er sulten .. men da hun jo er flaskebarn er det nok også en rytme vi har skabt for hende... tror ikke man kan lade være med at blande sig lidt når man kan se præcist hvor meget hun spiser ...

Anmeld

20. august 2010

Laulund87

Caroline86 skriver:

hej søde

Hvad gør I så når I skal noget? forsøger I at tilpasse Jer eller tilpasse hendes søvn?

Hmm altså jeg synes vi skal tilpasse os efter hende..Hvis vi skal noget prøver vi at lægge det ind efter hendes sovetider. Hvis vi skal noget hvor hun ligger i barnevognen sover hun måske max en time fordi hun ikke kan finde ro. 

Hvor hun, på samme tidspunkt hjemme, ville sove 2-3 timer. Men hun fungerer faktisk alligevel, det er som om hun selv tilpasser søvnen hvis vi ikke er hjemme

Anmeld

20. august 2010

Moderator

serinasmor skriver:

det er nok lidt en blanding ... jeg mener selv at hun får mad når hun er sulten .. men da hun jo er flaskebarn er det nok også en rytme vi har skabt for hende... tror ikke man kan lade være med at blande sig lidt når man kan se præcist hvor meget hun spiser ...

nej, det kan der godt være noget om

Men rart lige at se hvordan I andre gør... så tror jeg bare det er om at komme i gang med at rykke prinsessens døgn lidt

Tak for hjælpen

Anmeld

20. august 2010

serinasmor

Caroline86 skriver:

nej, det kan der godt være noget om

Men rart lige at se hvordan I andre gør... så tror jeg bare det er om at komme i gang med at rykke prinsessens døgn lidt

Tak for hjælpen

det var da så lidt

held og lykke med det

og god weekend

Anmeld

20. august 2010

Moderator

Laulund87 skriver:

Hmm altså jeg synes vi skal tilpasse os efter hende..Hvis vi skal noget prøver vi at lægge det ind efter hendes sovetider. Hvis vi skal noget hvor hun ligger i barnevognen sover hun måske max en time fordi hun ikke kan finde ro. 

Hvor hun, på samme tidspunkt hjemme, ville sove 2-3 timer. Men hun fungerer faktisk alligevel, det er som om hun selv tilpasser søvnen hvis vi ikke er hjemme

ok... For vi er jo ret ofte afsted om aftenen hvor hun så bliver puttet enten i vognen eller i en anden seng indtil vi kører hjem igen! Indtil videre har det fungeret fint, så får hun bare en lille mælketår når vi kommer hjem og hun bliver lagt i sin egen seng..

Tak for svarene, søde!

Anmeld

20. august 2010

Moderator

serinasmor skriver:

det var da så lidt

held og lykke med det

og god weekend

tak God weekend til Jer også

Anmeld

20. august 2010

siw84

Hej søde

Sebastian står op 7.30-8 og der får han en flaske (skal til at give morgengrød)

så sover han fra ca 9.30-10.30 i ca 1 time

så får en grød omkring kl 12

så sover han ca 13-13.30 igen ca 1 time og så får han en flaske

så tager han gerne en lur ved en 16 tiden (forskelligt) og det er så 30 min- 1 time

så aftensmad kl 17.30-18

nogen gange får han så en flaske senest 1 time senere alt efter hvor meget han spiste til aftensmad

og så bliver han puttet mellem 19.30-21 (21 er som det aller seneste) sover til 7.30-8 han sover gerne 12 timer ca om natten uden afbrydelse

håber alt står godt til derhjemme

knusser

Anmeld

20. august 2010

Laulund87

Caroline86 skriver:

ok... For vi er jo ret ofte afsted om aftenen hvor hun så bliver puttet enten i vognen eller i en anden seng indtil vi kører hjem igen! Indtil videre har det fungeret fint, så får hun bare en lille mælketår når vi kommer hjem og hun bliver lagt i sin egen seng..

Tak for svarene, søde!

Okay det kan vi så slet ikke få til at fungere, om aftenen

Der skriger hun simpelthen så meget, så vi er nødt til at være hjemme til kl 19.30

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.