hvor meget sover/sov Jeres? 6 mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.152 visninger
21 svar
0 synes godt om
20. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Ja, overskriften siger næsten sig selv

Hvor meget sov/sover Jeres 6 mdr gamle bebser? Og havde de en helt fast rytme? Herhjemme er det stadig ret forskelligt hvornår og hvor meget Laura sover... Hun sover igennem hver nat! Dog vil hun helst ikke i seng før ved 22-tiden, og det synes jeg måske er for sent for hende? Det er rart i den anden ende fordi hun så ikke står så tidligt op men vi skal jo gerne have en hverdag med skole, arbejde og institution til at passe så det er vel en god idé at rykke døgnet lidt snart?

Nå.. fortæl om Jeres 6 mdr. gamle bebs søvnrytmer

Knus Caroline

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2010

serinasmor

Caroline86 skriver:

Hvor meget sov/sover Jeres 6 mdr gamle bebser? Og havde de en helt fast rytme? Herhjemme er det stadig ret forskelligt hvornår og hvor meget Laura sover... Hun sover igennem hver nat! Dog vil hun helst ikke i seng før ved 22-tiden, og det synes jeg måske er for sent for hende? Det er rart i den anden ende fordi hun så ikke står så tidligt op men vi skal jo gerne have en hverdag med skole, arbejde og institution til at passe så det er vel en god idé at rykke døgnet lidt snart?

Knus Caroline

serina er nu 7½ mdr ... men det har set ca sådn ud siden 5½ mdr

ca. 9.30 - 11.30

ca. 13.30- 14.30

ca. 20.15 - 7.00

med mindre der sker noget ( legestue, babysalmesang, mv) der afbryder hende .. så går der helt kuk i systemet

Anmeld

20. august 2010

Hvem?

Knus Caroline

Min dreng står gerne op ved en 06 tiden, sover derefter kun li en 1/2 time ved 10 tiden, og tager max. 1 time ved en 13-14 tiden og hvis jeg er heldig napper han lige et kvarter sidst på eftermiddagen, han bliver stort set altid lagt i seng mellem 19.30-20.00, men sover dog ikke igennem endnu, han er lige blevet 7 mdr.

Så altså således:

10-10.30 eller fra 10-10.15

13-14

16-16.15

20-06 - med vågne perioder - spiser dog ikke.

Så en meeeeget aktiv dreng

Anmeld

20. august 2010

L.J.L

Lauritz sover 2-3 timer om formiddagen og 1 time om eftermiddagen. Han er 8½ mdr. Bliver lagt i seng hver aften kl. 19 og han sover ikke igennem og har aldrig gjort. Han vågner 4-5 gange om natten (han får ikke mad om natten) og så vågner han gerne kl. 6 deromkring.

Så vi har en "ikke-sover" men tilgengæld en meget aktiv og fremmelig dreng

Anmeld

20. august 2010

Moderator

serinasmor skriver:

serina er nu 7½ mdr ... men det har set ca sådn ud siden 5½ mdr

ca. 9.30 - 11.30

ca. 13.30- 14.30

ca. 20.15 - 7.00

med mindre der sker noget ( legestue, babysalmesang, mv) der afbryder hende .. så går der helt kuk i systemet

okay.. hvordan har I så lagt måltiderne? både grød/mad og mælk..

Jeg har et eller andet billede der hedder ca:

6.30-7-tiden: morgengrød (det starter vi snart på)

10-tiden: amning og efterfølgende lur (1-2 timer)

13-tiden: frokost

16-tiden: amning og efterfølgende lur (1-2 timer)

19-tiden: aftensmad

21-tiden: amning og putning for natten

Er det urealistisk? Jeg ved slet ikke hvor mange timer i døgnet de "bør" sove

Anmeld

20. august 2010

Eliza/lykke

Caroline86 skriver:

Knus Caroline

Da Patrick var 6 mrd (er9 år nu) sov han meget forskellige om dagen. Men somregel var han oppe kl. 8.00 (jeg skrev alt ned den gang, fordi jeg ville have en brugsanvisning, hvis jeg nogen skulle få flere børn ha ha ha) - nå men:

8.00 op og risgrød + MME

Formiddagslur kl. 10.30-11-30 og så frokost risgrød og MME.

Igen kl. 13.30 til 15.30 ca - og eftermiddagsmælk og frugtmos, men her kunne det være meget forskelligt, fordi vi tog ud og besøgte familien, venner eller tog i indkøbscentre. Så sov han i bilen eller i barnevognen, når vi kørte rundt..

Så fik han kartoffelmos kl. 17.30 sammen med os, og så sov han på mig i sofaen kl. 18.00-18.30, mens manden klarede opvasken.

I bad kl. 19.00 og godnat flaske derefter. Han sov fra 20.30 til 8.00 næste dag.

Anmeld

20. august 2010

Moderator

linselouise skriver:

Lauritz sover 2-3 timer om formiddagen og 1 time om eftermiddagen. Han er 8½ mdr. Bliver lagt i seng hver aften kl. 19 og han sover ikke igennem og har aldrig gjort. Han vågner 4-5 gange om natten (han får ikke mad om natten) og så vågner han gerne kl. 6 deromkring.

Så vi har en "ikke-sover" men tilgengæld en meget aktiv og fremmelig dreng

Laura er også meget aktiv og enormt fremmelig, men synes hun sover rigtig godt.. Hun har sin fars sovehjerte

Synes bare det er så skide svært at skemalægge søvn og mad! Er egentlig tilhænger af at hun selv kan styre det, men jeg ved jo godt at det ikke holder når hun skal i inst.

Anmeld

20. august 2010

Laulund87

Vi har en rigtig syvsover herhjemme

Hun sover igennem fra 20-07 ca.

8-9

12-14

16-18

Det er ca tider og det kan sagtens være 3 timer af gangen nogle gange

Det kan faktisk være svært at fortage sig noget når hun sover så meget, ja sikke et problem

Anmeld

20. august 2010

louise8723

Elias sover gerne:

kl 11 til 13-14 stykker

kl 16-17

og så 21 til 8-9 stykker

Anmeld

20. august 2010

Moderator

Laulund87 skriver:

Vi har en rigtig syvsover herhjemme

Hun sover igennem fra 20-07 ca.

8-9

12-14

16-18

Det er ca tider og det kan sagtens være 3 timer af gangen nogle gange

Det kan faktisk være svært at fortage sig noget når hun sover så meget, ja sikke et problem

hej søde

Hvad gør I så når I skal noget? forsøger I at tilpasse Jer eller tilpasse hendes søvn?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.