nogen der kan hjælpe? ang kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. august 2010

BabyAnno2012

Jeg er på KH og med hjemmeboende barn og gravid og jeg får den højeste sats. jeg får 9700 udbetalt om måneden!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2010

Tro på dig selv.

det vil sige hvis man får satsen som gravid over 12 uger, så får man som forsøger efter man har født? 

Jeg fik af vide jeg ville få det samme som nu, altså 9057 kr før skat selv når jeg har født. det er barselsdagpenge. 

synes det er meget forvirrende 

Er du på kontanthjælp, og føder bliver du forsøger for et barn, og der med stiger du til forsøger taksten, såfremt barnet har adresse hos en selv, og ikke et andet sted.

Det man kan få efter 12 uger, er hvis man ikke har børn i forvejen på kontanthjælp.

Barselsdagpenge, er jo noget man får, hvis man har været i arbejde eller ligende. Så hedder det barselsdagpenge, og de regnes ud efter din løn, du havde før du gik på barsel. Man skal have været i arbejde 13 sammenhængede uger eller minst 120 timer, inden man kan søge om barselsdagpenge, hvis ikke man er medlem af en fagforening med optjente timer.

Håber det kan bruges.

Susanne.  

Anmeld

19. august 2010

kres87

Susanne27 skriver:

Er du på kontanthjælp, og føder bliver du forsøger for et barn, og der med stiger du til forsøger taksten, såfremt barnet har adresse hos en selv, og ikke et andet sted.

Det man kan få efter 12 uger, er hvis man ikke har børn i forvejen på kontanthjælp.

Håber det kan bruges.

Susanne.  

jo tak det kan det helt sikkert, det er bare lidt forvirrende når ens sagsbeandler siger noget andet. 

Anmeld

19. august 2010

Tro på dig selv.

kres87 skriver:

jo tak det kan det helt sikkert, det er bare lidt forvirrende når ens sagsbeandler siger noget andet. 

Ja det ikke dem alle der er lige godt sat ind i deres arbejde.

Men du skal bare holde fast i det som står i loven, det er den hun skal holde sig til, og ikke andet. Hvilken kommune bor du i ???

Gå evt ind på din kommunes hjemmesiden, der finder du oplysningerne, og så kan du printe det ud, og tage det med til din sagsbehandler, og dermed vise hende, at det tal hun har givet dig ikke stemmer overens med, hvad du kan få i følge loven.

Susanne.

Anmeld

19. august 2010

Mikkel's mor <3

kres87 skriver:

hehe de er gode til at lave en masse regler som den kun selv forstår, men ud fra det på borger.dk så har jeg forstået det sådan man ville få mere når man har født og er forsøger.

men mærkeligt at jeg så  fik af vide at jeg ville få det samme som nu af min sagsbehandler. men nu ved jeg ikke hvilken kommune du bor i. men i esbjerg kommune synes jeg ikke de har særlig meget styr over tingene..

Bor i vejen kommune.
men der har de nu heller ikke ret meget styr over det. på jobcenteret kunne de fx ikke forstå at jeg ikke kunne få dagpenge. havde været medlem af a-kassen i 3 mdr da man jo skal være 18 først. og på begyndte min uddannelse da jeg var 15 eller 16..
de er sku utrolige, og det kan bare få mit pis i kog.

Anmeld

19. august 2010

Mikkel's mor <3

BabyAnno2011 skriver:

Jeg er på KH og med hjemmeboende barn og gravid og jeg får den højeste sats. jeg får 9700 udbetalt om måneden!

kunne heller ikke få andet til at passe. det bliver jo dyrere med et lille barn. tak for svat det kan i hvert fald bruges

Anmeld

19. august 2010

loppen82

Hvis i begge er på kontanthjælp kan ik nok ik få boligsikring da i så rammer loftet. (altså hvis manden os ryger på kontanthjælp).

Vi står i situationen nu da min kæreste er blevet fyret. Og sidst ku vi ik få boligsikring og ka vi nok heller ik nu.

Anmeld

19. august 2010

Mikkel's mor <3

loppen82 skriver:

Hvis i begge er på kontanthjælp kan ik nok ik få boligsikring da i så rammer loftet. (altså hvis manden os ryger på kontanthjælp).

Vi står i situationen nu da min kæreste er blevet fyret. Og sidst ku vi ik få boligsikring og ka vi nok heller ik nu.

Michael (manden) snakkede om at gik fra 12-10.000 udbetalt til 3-5000 udbetalt i dagpenge hvis han ikke får arbejde inden for de nærte par måneder, hvilket vi begge håber meget på.
han er ved at blive syg i hovedet af at gå hjemme. hviket jo også går lidt ud over mig..
puha der er mange ting at tænke på..

Anmeld

19. august 2010

loppen82

Kender det alt for godt... Min ka heller ik gå hjemme. Men han er lige blevet fyret så mandag morgen melder han sig på kommunen...

Anmeld

19. august 2010

Mikkel's mor <3

loppen82 skriver:

Kender det alt for godt... Min ka heller ik gå hjemme. Men han er lige blevet fyret så mandag morgen melder han sig på kommunen...

Ej hvor surt da..
årh håber godt nok snart på nogle bedre tider.. suk
min har været ude med ansøgninger til alle murerfirmaer i Esbjerg, Tjæreborg, Bramming, Gørding, Holsted, Brørup, Vejen og omegn+ at han også har søgt fabriks arbejde.. tror det er ca 30 ansøgninger. og der er bare intet.. :/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.