nogen der kan hjælpe? ang kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.367 visninger
19 svar
0 synes godt om
19. august 2010

Mikkel's mor <3

Hej piger.
er efter jeg er blevet gravid kommet på kontanthjælp. bor hjemme endnu. så får ca 10.000 før skat.
men her fra den 1. sep skal jeg flytte sammen med min forlovede som uheldigvis er på dagpenge, han blev fyret som det første da han blev udlært murer. og efter 6. måneder falder han jo i  "løn"

nogen der står i det samme ? og ca ved hvad vi har at gøre godt med ?
regner med at vi også søger boligstøtte eller hvad det hedder..
er talblind så det er manden der står for alt det der. Så derfor har jeg ikke sat mig ind i det, da jeg ikke magter det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2010

Svei

Jennifer skriver:

Hej piger.
er efter jeg er blevet gravid kommet på kontanthjælp. bor hjemme endnu. så får ca 10.000 før skat.
men her fra den 1. sep skal jeg flytte sammen med min forlovede som uheldigvis er på dagpenge, han blev fyret som det første da han blev udlært murer. og efter 6. måneder falder han jo i  "løn"

nogen der står i det samme ? og ca ved hvad vi har at gøre godt med ?
regner med at vi også søger boligstøtte eller hvad det hedder..
er talblind så det er manden der står for alt det der. Så derfor har jeg ikke sat mig ind i det, da jeg ikke magter det.

Du mister ikke penge så længe I ikke er gidt og du får jo så endda mere når du har født...ellers som du skriver kan I søge boligsikring, og I kan allerede nu regne det ud inde på kommunens hjemmeside, hvis I ved hvad I har og hvad boligen koster...

held og lykke med det...

Anmeld

19. august 2010

kres87

Eva. skriver:

Du mister ikke penge så længe I ikke er gidt og du får jo så endda mere når du har født...ellers som du skriver kan I søge boligsikring, og I kan allerede nu regne det ud inde på kommunens hjemmeside, hvis I ved hvad I har og hvad boligen koster...

held og lykke med det...

Får man mere på barsel end når man er gravid på kontanthjælp? 

Anmeld

19. august 2010

Mikkel's mor <3

kres87 skriver:

under 25 år 

• Hjemmeboende - 3.065 kr. (2010)
  • Udeboende -  6.351 kr. (2010)
  • Gravid og er mindst 12 uger henne i graviditeten - 9.857 kr. (2010)
  • Med egne børn i hjemmet - 13.096 kr. (2010)
  • Hvis du betaler børnebidrag, får du et tillæg oveni hjælpen, der svarer til normalbidraget (børnebidrag) på 1170 kr.

Du kan max få 13.096 kr., afhængigt af hvor mange børn du betaler børnebidrag til.

Hvis du fx betaler børnebidrag til et barn, vil du være berettiget til 7521 kr. (Svarende til 6.351 kr. som udeboende under 25 år + 1170 kr. - normalbidrag for et barn)

Fundet på www.borger.dk

Anmeld

19. august 2010

Mikkel's mor <3

Eva. skriver:

held og lykke med det...

Mange tak for svar.. det har hjulpet meget

Anmeld

19. august 2010

Svei

kres87 skriver:

Gik ud fra det var bruttobeløb ts nævnte, men måske det var en fejl. Mener bare man få mere når man har født, da man så er forsørger,

Anmeld

19. august 2010

Svei

Jennifer skriver:

Mange tak for svar.. det har hjulpet meget

Så lidt..

Anmeld

19. august 2010

kres87

Jennifer skriver:

under 25 år 

• Hjemmeboende - 3.065 kr. (2010)
  • Udeboende -  6.351 kr. (2010)
  • Gravid og er mindst 12 uger henne i graviditeten - 9.857 kr. (2010)
  • Med egne børn i hjemmet - 13.096 kr. (2010)
  • Hvis du betaler børnebidrag, får du et tillæg oveni hjælpen, der svarer til normalbidraget (børnebidrag) på 1170 kr.

Du kan max få 13.096 kr., afhængigt af hvor mange børn du betaler børnebidrag til.

Hvis du fx betaler børnebidrag til et barn, vil du være berettiget til 7521 kr. (Svarende til 6.351 kr. som udeboende under 25 år + 1170 kr. - normalbidrag for et barn)

Fundet på www.borger.dk

det vil sige hvis man får satsen som gravid over 12 uger, så får man som forsøger efter man har født? 

Jeg fik af vide jeg ville få det samme som nu, altså 9057 kr før skat selv når jeg har født. det er barselsdagpenge. 

synes det er meget forvirrende 

Anmeld

19. august 2010

Mikkel's mor <3

kres87 skriver:

det vil sige hvis man får satsen som gravid over 12 uger, så får man som forsøger efter man har født? 

Jeg fik af vide jeg ville få det samme som nu, altså 9057 kr før skat selv når jeg har født. det er barselsdagpenge. 

synes det er meget forvirrende 

Jeg har fået det samme at vide som dig! syntes det er mega forvirrende..
men vil tro at det der står inde på borger er det rigtige.. skal dog lige have kontaket min sagsbehandler oppe på kommunen nu da jeg skal have ændret min adr.
godt det ikke kun er mig der ikke fårstår det..

Anmeld

19. august 2010

kres87

Jennifer skriver:

Jeg har fået det samme at vide som dig! syntes det er mega forvirrende..
men vil tro at det der står inde på borger er det rigtige.. skal dog lige have kontaket min sagsbehandler oppe på kommunen nu da jeg skal have ændret min adr.
godt det ikke kun er mig der ikke fårstår det..

hehe de er gode til at lave en masse regler som den kun selv forstår, men ud fra det på borger.dk så har jeg forstået det sådan man ville få mere når man har født og er forsøger.

men mærkeligt at jeg så  fik af vide at jeg ville få det samme som nu af min sagsbehandler. men nu ved jeg ikke hvilken kommune du bor i. men i esbjerg kommune synes jeg ikke de har særlig meget styr over tingene..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.