Tarmskyldning !!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. august 2010

Lady Marion <3

Pia. skriver:

Puha - ja det giver jo mening, det med hul på tarmen....  Men på trods af risikoen er der virkelig mange der bruger det - det er jo virkelig kommet på mode...

- Så her kan vi konstatere - Pia er IKKE med på moden

Jeg ville tro det var lidt på vej væk igen   Det var rigtigt oppe i tiden da de der sundhedsprogrammer kom frem ,,,  Jeg turde ikke og har heller ikke lyst he he så moderigtig er jeg heller ikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2010

Sommerfuglelarven

Jeg har det sådan at INGEN skal putte noget op i min bagdel, men tanken om en tarmskylning er alligevel lidt fristende, da jeg har en del problemer med min mave. Men igen, så tænker jeg sådan lidt at man får at vide at det er skadeligt, at spule noget op i bagdelen, og alligevel skal det være så godt så godt

Nu tænker jeg at det måske mest af alt, bare er en modedille som er gået amok, her de sidste par år?

Anmeld

19. august 2010

Enayia

Haha min bror havde engang en bekendt/pige, da de skulle på date spurgte hun om ikke de skulle have en tarmskyldning sammen. Romantisk! Jeg grinte lidt da jeg hørte om det.

Jeg har ingen erfaringer med det selv

Knus

Anmeld

19. august 2010

Bondepigen

Muffi . skriver:

Jamen jeg overvejede det jo på et tidspunkt hvor jeg har været inde i et af mine sundhedsflip   Gav mig dog til at undersøge alt omkring det og fandt for det første ud af at det er helt overflødigt , og det kan rent faktisk være farligt   Du kan få hul på tarmen og så er du virkelig på spanden .. 

Ja, det har jeg osse læst... så heller aldrig tarmskylning til mig!!!

Anmeld

19. august 2010

Elvers

Jeg prøvede det for nogle år siden, og jeg fik slet ikke den følelse af lethed og blev høj af oplevelsen, som jeg har hørt mange gør... Jeg følte egentlig kun ubehag efterfølgende, og synes helt klart ikke det var værd at give 750,- for... Men det er vel individuelt, hvad det gør ved, og for en, som så meget andet  

Anmeld

19. august 2010

Banditten´s mor

Jeg fik lavet en tarmskylning på en lidt anden måde for år tilbage. Det var den "hårde" måde, hvor jeg skulle drikke store mængder lunkent saltvand (0,9% optages ikke i kroppen, men løber lige igennem). Det var hårdt! Meget hårdt! Og det smager så dårligt! Det var en kamp for mig at få det ned. Men ud kom det og alle mulige gode sager. Derefter stod den på maveskylning (drik saltvand og bræk dig!) og næseskylning. Næseskylning var rart i forhold til alt det andet! Efter 8 timer plageri med lunkent saltvand, stod den på veganerkost i 14 dage. Ud af denne her frivillige totur, fik jeg mere energi og tabte nogle kilo. Om det var tarmskylningen eller veganerkosten, der medvirkede til det, det kan man ikke helt vide. Jeg har ikke kastet mig over nogen af dele siden, kan simpelhen ikke klare tanken om at skulle drikke saltvand igen. Så hellere en løbetur med babyjoggeren

Anmeld

19. august 2010

tinasmor

Jeg har prøvet det. To gange

Første gang var pga mig selv. Jeg havde hele tiden konstant ondt i maven. Så jeg fik det gjort. Gruede simpelthen så meget for det og var så bange for det. Synes det var ubehageligt, men ikke så slemt. Jeg fik af vide, at jeg havde en slags gærsygdom (candia) og så fik jeg tilbudt piller til mange, mange hundrede kroner samt en liste over alt det jeg ikke måtte spise( hvis jeg skulle undgå det, kunne jeg ligeså godt lade være at spise overhoved) Senere sagde min læge tli mig, at det aldrig er bevist at det Candia i virkelighed er noget som betyder noget (alle har Candia, de sagde bare jeg hadve for meget) jeg mødte tilfældigvis en gang en venindes veninde som også havde fået det gjort (ikke samme sted) og hun fik præcis det samme ud af det. Jeg tænker, at det jo er klart, at de gerne vil kunne score en masse penge for nogle piller man måske ikke har brug for.

Nå, men selve tarmskyldningen havde ikke den store effekt hverken på vægt eller noget andet. Men det føles nu ok at tænke sig til at man var "ren"indvændig og der ikke sad år gamel rester (som jo er det de siger)

Anden gang var det udelukkende fordi min bedste veninde havde sådan en dårlig mave i flere år og hun turde simpelthen ikke få det gjort, så jeg sagde, at jeg ville gøre det med hende (alså gå med hen og få det gjort samtidig i et andet rum) Jeg ville så gerne have, at det måske kunne hjælpe hende.

Denne gang frygtede jeg det ikke så meget. Men hold op det var bare SÅ ubehageligt og gjorde ondt. Jeg tror måske at det var fordi at første gang var jeg så bange, at det kun kunne blive bedre, og anden gang havde jeg taget let på det (arg så slemt var det ikke) så der fik jeg altså en overraskelse, for jov det var sgu slemt. Det er ikke fordi det gør sindsygt ondt (lige som at føde eller have veer) men det er bare en trykken og ubehag i tarmene, hvor man bare har lyst til at sige: Nu er det altså nok! I am out of here.

Det hjalp rigtig meget på min veninde, og hun har faktisk ikke haft så dårlige maven siden (det er 4-5 år siden) så noget har det da hjulpet.

For mig kan jeg kun sige, at jeg ikke skal have det gjort igen.

Anmeld

19. august 2010

fit_fys

Pia. skriver:

Tusind tak... Ja der inde lyder det jo som det mest normale man kan vælge... Idéen kan jeg jo godt se, men tanken om det skræmmer mig stadig... Måske man en dag skulle tage at prøve det - det kan jo ikke skade...

Nu lader jeg min veninde gøre det først så kan jeg høre fra hende hvor "slemt" det var...

Knus Pia, der bare ikke bryder sig om tanken, om en slange op i numsen i 45 minutter !!!!

Ha ha! Ja, tanken om en slange op bagi i 45 minutter, er heller ikke lige det der tiltaler mig mest, men det med at få alt det skidt der sidder deroppe ud kunne godt få mig overtalt!

Anmeld

19. august 2010

Laulund87

Det er fuldstændig unødvendigt. Din krop skal nok selv klare at komme af med de affaldsstoffer, og det er noget nogen har fundet på for at tjene penge.

Har snakket med en læge om det  Og har faktisk også læst om det i Ude&Hjemme.

Anmeld

19. august 2010

Maise

Ja nu er jeg nød til at høre... Så her kommer det...

Talte med en veninde i går aftes som fortalte mig at hun rigtig gerne ville have sådan en tarmskyldning - hun havde hørt så godt om det og ville så gerne renses igennem...

Min første tanke var min anden tanke var og jeg kan stadig ikke se idéen i det... Jo den renser og fjerner en masse affaldsstoffer men hvad så bagefter - fylder man så ikke bare tarmene op igen med skidt og møg !!!!

Er der nogen her inde der har prøvet det og gør det ikke pokkers ondt Bare tanken syntes jeg er skræmmende... !!!

Knus Pia

som sygeplejerkse fraråder jeg det kraftigt. Kig hellre på kost væske og motionen.

Hvis man får hyppige tarmskyldninger eller mange igennem mange år bliver tarmen sløv og når man så stopper med det får man først rigtig problemer med sin afføring. Dertil optages der også væske og næringsstoffer igennem tarmen og ud i cellerne som man ikke får og kan derfor komme i ubalance.

mvh maise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.