Jeg har prøvet det. To gange
Første gang var pga mig selv. Jeg havde hele tiden konstant ondt i maven. Så jeg fik det gjort. Gruede simpelthen så meget for det og var så bange for det. Synes det var ubehageligt, men ikke så slemt. Jeg fik af vide, at jeg havde en slags gærsygdom (candia) og så fik jeg tilbudt piller til mange, mange hundrede kroner samt en liste over alt det jeg ikke måtte spise( hvis jeg skulle undgå det, kunne jeg ligeså godt lade være at spise overhoved) Senere sagde min læge tli mig, at det aldrig er bevist at det Candia i virkelighed er noget som betyder noget (alle har Candia, de sagde bare jeg hadve for meget) jeg mødte tilfældigvis en gang en venindes veninde som også havde fået det gjort (ikke samme sted) og hun fik præcis det samme ud af det. Jeg tænker, at det jo er klart, at de gerne vil kunne score en masse penge for nogle piller man måske ikke har brug for.
Nå, men selve tarmskyldningen havde ikke den store effekt hverken på vægt eller noget andet. Men det føles nu ok at tænke sig til at man var "ren"indvændig og der ikke sad år gamel rester (som jo er det de siger)
Anden gang var det udelukkende fordi min bedste veninde havde sådan en dårlig mave i flere år og hun turde simpelthen ikke få det gjort, så jeg sagde, at jeg ville gøre det med hende (alså gå med hen og få det gjort samtidig i et andet rum) Jeg ville så gerne have, at det måske kunne hjælpe hende.
Denne gang frygtede jeg det ikke så meget. Men hold op det var bare SÅ ubehageligt og gjorde ondt. Jeg tror måske at det var fordi at første gang var jeg så bange, at det kun kunne blive bedre, og anden gang havde jeg taget let på det (arg så slemt var det ikke) så der fik jeg altså en overraskelse, for jov det var sgu slemt. Det er ikke fordi det gør sindsygt ondt (lige som at føde eller have veer) men det er bare en trykken og ubehag i tarmene, hvor man bare har lyst til at sige: Nu er det altså nok! I am out of here.
Det hjalp rigtig meget på min veninde, og hun har faktisk ikke haft så dårlige maven siden (det er 4-5 år siden) så noget har det da hjulpet.
For mig kan jeg kun sige, at jeg ikke skal have det gjort igen.
Anmeld